Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری آخر ماه صفر اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین روزهای عمر شریف خود با معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین حجت را بر امت تمام کردند.

وی با بیان اینکه حق الناس یکی از حقوق و دیونی است که در روز قیامت از آن سوال می شود، ابراز داشت: قیامت ۵۰ موقف دارد که در آن مواقف از یکی از واجبات سوال می شود و اولین موقف حق الناس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کاشان با اشاره به شروع هفته وقف بیان داشت: یکی از مهمترین احکام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در اسلام وقف است.

وی با بیان اینکه وقف سرمایه گذاری برای آخرت است، تصریح کرد: وقف موارد متعددی دارد که یکی از مهمترین آن ها وقف برای تعیم و تربیت عالمان دین است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه یکی از تهدیدات جامعه کنونی ضعف گرایش جوانان برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه است، تصریح کرد: کاشان به این دلیل دارالمومنین نامیده شده است که مهد علما و بزرگانی بوده که در ترویج دین و معارف اسلام سعی و تلاش داشته اند.

وقف برای تحصیل جوانان در حوزه های علمیه اختصاص یابد

وی افزود: توصیه می شود که یکی از موارد مهم برای وقف، اختصاص موقوفاتی برای تحصیل جوانان در حوزه های علمیه باشد.

امام جمعه کاشان از دیگر موارد با اهمیت وقف را در رابطه با عزاداری امام حسین(ع) و حفظ شعائر حسینی دانست و اظهار داشت: وقف برای ازدواج جوانان، وقف برای آزادی زندانیان، وقف برای مسکن نیازمندان و وقف برای درمان بیماران صعب الاعلاج از جمله موارد مهمی است که باید در بحث وقف مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعضی از نهادها، ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی کاشان در زمین های اوقافی تاسیس شده است، ابراز داشت: بر مدیران و روسای این نهادها واجب است که حق الاجاره اوقاف خود را به اداره اوقاف پرداخت کنند.

آیت الله نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فصل نزول رحمت الهی آغاز گردیده است، تصریح کرد: مسئولین و مدیران شهری به خصوص کمیته بحران لازم است تا با انجام اقدامات پیشگیرانه در نقاط حادثه خیز و مسیر سیلاب ها شرایط مناسبی را برای شهروندان فراهم کنند.

کد خبر 4755621

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه وقف اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام زائران اربعین گرگان قزوین سانحه تصادف شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه بازگشت زائران اربعین شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار استقرار و راه اندازی یگانی از ارتش جمهوری اسلامی در این استان شد و گفت: این خواسته مردم از فرمانده ارتش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، سید علی احمدزاده در اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش، اظهار داشت: انتظار می‌رود فرمانده ارتش برای استقرار یگانی از ارتش در این استان اهتمام داشته باشند و مجموعه دولت و نیروهای نظامی نیز آمادگی کامل برای همکاری را دارند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 208 شهید از دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد ارتشی هستند، عنوان کرد: 113 آزاده، 540 جانباز و 7 هزار رزمنده ارتشی در این استان داریم در حالی هیچ یگانی از ارتش در دوران جنگ 8 ساله در این دیار مستقر نبوده است‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: برگزاری باشکوه کنگره بزرگ شهدای کهگیلویه و بویراحمد در پاییز امسال برنامه‌ریزی شده که امروز با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتشی استان کار وارد فاز اجرایی شده و به تناسب یادواره و اجلاسیه‌های متعدد شهدا برگزار خواهد شد.

احمدزاده طنین صدای دوباره شهید و شهادت در این دیار را مایه افتخار دانست و افزود: مردم ایران اسلامی قدردان نیروهای نظامی به عنوان مدافعان امنیت و حافظان منافع کشور هستند و می‌دانند آرامش جامعه مرهون از خودگذشتگی این عزیزان است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • یگانی از ارتش در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد