Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@00:01:25 GMT

کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را دارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۵۵۸۸

کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را دارد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا رحمانی در گفتگو با رادیو اقتصاد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از ضروریات امروز اقتصاد ایران دانست و اظهار داشت: امسال برای تحقق شعار سال و رونق تولید هفت محور، ۳۴ برنامه عملیاتی و همینطور ستاد قرارگاه رونق تولید در وزارت صمت تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از محورهای هفت گانه این وزارتخانه برای رونق تولید صادرات غیر نفتی با تاکید بر صادرات به کشورهای همسایه است.

وی ضمن اشاره به اینکه سیاست و راهبرد مزبور متناسب با شرایط امروز اقتصاد کشور است، ادامه داد: برنامه های تفصیلی برای این کار تدوین و در حال پیگیری است.

رحمانی افزود: صادرات کالاهای ایرانی جدا از همراه داشتن فرهنگ ایرانی با خود در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، ارزآوری، پویایی تولید، حفظ اشتغال موجود، درآمدزایی و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

وی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی امروز راه نجات اقتصاد کشور است و بر همین مبنا در راستای افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه هدف‌گذاری ویژه ای انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها منجر به افزایش تولید در کشور شده است.

رشد ۱۸ درصدی تولید شمش مس

وی اظهارداشت: اغلب کالاها در شش ماهه نخست سال جاری با افزایش تولید مواجه شدند که رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد خام ، ۹.۳ درصدی محصولات فولادی ، ۲۶ درصدی تولید تراکتور ، ۱۸ درصدی شمش مس، ۶.۵ درصدی کاشی و سرامیک ،۶ درصدی سیمان، ۱۵ درصدی صنایع غذایی همه و همه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

رحمانی تصریح کرد: خوشبختانه برای رونق تولید به رغم تمامی مشکلات و موانع حرکت جهادی و نهضت ملی در کشور شکل گرفته و به عبارتی اراده و عزم تولید کنندگان امروز بر این مشکلات غلبه کرده است.

می توان ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرد

وی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه های اقتصادی مثل صنایع غذایی، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، سیمان، خودرو و غیره ظرفیت تولید کشور بیش از میزان فعلی است، گفت: برای مثال یک و نیم میلیون دستگاه خودرو می توان در کشور تولید کرد اما در حال حاضر تولید یک میلیون دستگاه در برنامه شرکت های خودروسازی لحاظ شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود مستلزم رفع مشکلات، موانع و همینطور برنامه ریزی دقیق است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه امروز نهضت بسیار خوبی در راستای تولید در کشور شکل گرفته و باید این روند به سمت جلو تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تولید تولید خودرو صنعت خودروسازی وزارت صنعت معدن و تجارت رضا رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی کم نظیر برای خراسان رضوی است که می‌تواند صادرات استان را متحول کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده در نشست با مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: حضور 3000 بازرگان از یکصد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت 800 شرکت برتر صادراتی همراه است می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال 1392 شروع به کار کردند اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو 2024 داشته باشیم.

توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی نیز جزییات برنامه های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو 2024 را تشریح کرد و مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید