Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا به جهانیان به خصوص ملت ایران ثابت کرد غیر قابل اعتماد بوده و بد عهد است ضمن اینکه خصومت آنان نه تنها با دولت و نظام ما بلکه با مردم و نخبگان علمی مشهود است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مسعود سلیمانی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس دستگیر شده در آمریکا) اعلام کردند که بیش از یک سال است که از سفر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران به دعوت نیوکلینیک به آمریکا می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه تا به حال از این سفر یک ساله به گوش می‌رسد نه تنها دستاوردی علمی نبوده بلکه آمریکا یک بار دیگر به جهانیان به خصوص ملت ایران ثابت کرد غیر قابل اعتماد و بد عهد است و خصومت آمریکاییان نه تنها با دولت و نظام ما بلکه با مردم و نخبگان علمی ما نیز مشهود است.

آن چه از ابعاد این قضیه مشخص است دولت آمریکا با گروگان گرفتن این استاد به دنبال جلو بردن اهداف سیاسی خود بوده. دستگیری این استاد دانشگاه توسط دولت آمریکا یک بار دیگر به جامعه جهانی ثابت کرد دولت آمریکا بر خلاف گفته و ادعاهایشان نه طرفدار علم و دانش و نه حامی برای نخبگان دانشگاهی است بلکه آنچه برای آمریکا موضوعیت دارد پیش بردن اهداف سیاسی خود به هر قیمتی است.

موضوعی که نباید از آن غافل ماند سکوت و انفعال رسانه‌هایی است که مدعی دفاع از حقوق زندانیان سیاسی هستند می‌باشد که به محض دستگیری یک جاسوس و متهم با جرم‌های امنیتی مشخص چندین روز و حتی چندین هفته ابعاد مختلف این حرکت را بررسی و تیتر یک خبر‌های خود قرار می‌دهند، اما در مقابل دستگیری یک چهره علمی و یک نخبه علمی سکوت کرده اند.

موضوع دیگر انفعال رسانه‌ای و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در رابطه با این مسئله است با گذشت یک سال از دستگیری یک چهره علمی و نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا موضعی انفعالانه در پیش گرفته و حرکتی جدی صورت نگرفته است.

رسانه ملی در انتشار این خبر و مشخص نکردن ابعاد حقوقی این نقض قانون افکار عمومی را با این موضوع درگیر نکرده و این انفعال نیز قابل قبول نیست.

ما به عنوان دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه تربیت مدرس از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برخورد جدی با این موضوع با دولت آمریکا در جامعه بین‌الملل و هم از رسانه ملی تقاضا داریم در آگاه کردن افکار عمومی ایجاد مطالبه عمومی نقشی قوی‌تر و اثرگذار‌تر ایفا کرده تا هم جامعه جهانی و هم مردم ایران یک بار دیگر چهره واقعی این دولت بد عهد و مستکبر را ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشجویان بسیج مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی دانشگاه تربیت مدرس دشمنی آمریکا اتباع ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان