Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا شاملو در خصوص آخرین وضعیت سنددار شدن املاک روستایی، اظهار داشت: تاکنون برای بیش از سه میلیون و ۵۱۵ هزار املاک روستایی سند صادر شده است که از این میزان، ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار مورد در روستاها و مابقی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیتی است که اینکار با همکاری مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در طی سال‌های گذشته انجام گرفته و عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در خصوص احتمال افزایش مساحت روستاها و برنامه‌های بنیاد مسکن در این مورد، ادامه داد: به دنبال هجوم یک عده زمین‌خوار و سوداگر به روستاها برای ویلاسازی طی سالیان گذشته، سختگیری فراوانی در خصوص تهیه طرح های هادی و محدوده های آنها در کمیته‌های تصویب طرح ها و قبل از آن در کارگروه مسکن و شهرسازی ایجاد شد که این سختگیری برای سوداگران ادامه دارد.

شاملو با اشاره به اینکه سختگیری‌های بیش از حد در بخش‌هایی برای افراد بومی و تولیدگر روستایی مشکلاتی را ایجاد کرد، افزود: با  تاکید وزیر راه و شهرسازی و ریاست مجلس، در نظر است تا در خصوص بهره‌مندی روستاییان از زمین‌هایشان نهایت همکاری صورت پذیرد.

مشکلات روستاییان در بهره‌مندی از زمین‌هایشان برطرف می‌شود

وی اظهار امیدواری کرد تا با برطرف شدن محدودیت های اعتباری برای بازنگری طرح های هادی که با وقفه مواجه شده است، بتوان موانع سر راه روستاییان را در بهره‌مندی از زمین‌هایشان برطرف کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در بخشی از گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: به رغم آنکه طرح هادی روستایی از قانون حفظ اراضی و باغی مستثنی است، اما برداشت‌های سختگیرانه از قانون موجب شده تا کار بازنگری و یا اصلاح اراضی به محدوده‌ها با مانع مواجه شود که امیدواریم با جلسات مشترکی که با ریاست کمیسیون عمران مجلس و همچنین ریاست سازمان امور اراضی داشتیم، مشکلات موجود برطرف شوند.

شاملو همچنین در خصوص سنددار کردن زمین‌هایی که جزو بافت‌های ناکارآمد شهری و یا سکونتگاه‌های غیررسمی درون محدوده شهرها که نمونه‌های آن  به ویژه در چابهار و سایر شهرهای کشور مشاهده شده است، گفت: چابهار شرایط ویژه‌ای دارد. چابهار جزو مناطقی است که زمین‌خواران از جاذبه منطقه آزاد استفاده کرده و مهاجران به این مناطق را به خود جذب کرده‌اند و با استفاده از حضور برخی از محرومان منطقه، کپرهایی ایجاد شده مشکلات عدیده‌ای برای آن منطقه به دنبال داشته است. 

عقب‌ماندگی سیستان و بلوچستان در زمینه سند دار شدن املاک روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه چابهار نمونه عینی زمین‌خواری است، افزود: در بحث سنددار شدن روستاها متاسفانه استان سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم رغبت در این موضوع بوده است که در مقایسه با میانگین کشور، استانی عقب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش می‌کند تا تمامی استان‌ها را تحت پوشش سند املاک روستایی ببرد.

وی یادآور شد: طبق توافقی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وزارت راه و شهرسازی انجام داده، توافق شده تا بنیاد مسکن ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار را انجام دهدکه اینکار توسط معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن آغاز شده است.

شاملو گفت: بهسازی و ساماندهی بخش‌هایی از اراضی که در تملک وزارت راه و شهرسازی است به بنیاد مسکن واگذار شده و بنیاد اینکار را با بازسازی دنبال می‌کند. در اینباره، بنیاد مسکن تعدادی ستاد به محل اعزام کرده و کار آغاز شده است.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم با حرکتی که در چابهار شروع شده است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتواند ضمن ساماندهی اراضی موردتصرف و تعیین تکلیف شان از ادامه و استمرار گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در منطقه جلوگیری کند.

کد خبر 4755762

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روستا زمین خواری سیستان و بلوچستان اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بورس بازار سهام مالیات تولید نفت قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده آمریکا دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر بدون یک ریال آورده متقاضیان و وام بانکی خبر داد و گفت:هزینه آماده سازی زمین را بعد از مردم می‌گیریم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: 128 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی بیش از 100هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

وی با بیان این‌که هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود، گفت: 80 تا 90 درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و آنرا به سال های آتی انتقال می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است. سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش با اعلام این‌که در حوزه  صنعت شهرها تفاهمنامه ساخت 140 هزار واحد مسکونی امضا شده است از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد و اضافه کرد:‌ تاکنون 670 هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است