Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق دولتی در آلمان که روز جمعه ۲۵ اکتبر منتشر شد، نشان می‌دهد از هر ۱۱ کارمند، یک نفر در محیط‌های کار در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ است.

قدس آنلاین: به گزارش یورونیوز؛ بنابر گزارش آژانس ضد تبعیض فدرال آلمان، در این تحقیق با هزار و ۵۳۱ فرد شاغل مصاحبه شده است و در این جامعه آماری به طور میانگین از هر ۱۱ نفر یک نفر گفته است قربانی اظهارات جنسی ناخواسته و یا دستمالی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در تحقیق مشابه در چهار سال پیش ۱۴ نفر در هر هزار نفر بوده است.

مطابق نتایج این تحقیق بیش از نیمی از آزارهای جنسی، شامل ۵۳ درصد، توسط اشخاص ثالث (نظیر مشتریان یا بیماران) انجام شده است. این درحالی است که ۴۳ درصد آزارهای جنسی توسط همکاران در محل کار انجام شده و تقریبا یک پنجم آنها توسط همکاران مافوق صورت گرفته است.

یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض آزار جنسی قرار دارند.

قریب چهار نفر از هر پنج زن به پرسش کنندگان گفته‌اند این آزارها امری تک دفعه‌ای نبوده و مواردی شامل اظهارات و لطیفه‌های جنسی، نگاه هرزه یا رفتار نامناسب و متلک را دربر می‌گرفته است. ۲۶ درصد قربانیان نیز از لمس ناخواسته یا نزدیک شدن بیش از حد افراد شکایت داشته‌اند.

افرادی که مورد آزار واقع شده‌اند گفته‌اند مرتکبان اغلب از شبکه‌های اجتماعی یا تلفن‌های هوشمند برای ارسال تصاویر جنسی، ایمیل‌های رکیک یا سکس چت استفاده می‌کرده‌اند.

برهارد فرانک، جانشین رئیس دفتر ضدتبعیض دولت فدرال آلمان می‌گوید: «آزار جنسی در محل کار مشکلی جدی است و می‌تواند برای کسانی که در معرض آن هستند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.»

در حالی که بخش اعظم قربانیان به صورت لفظی از خودشان دفاع کرده‌اند و ۴۰ درصد کل آنها نیز به مرجع ثالث شکایت برده‌اند، بسیاری از آنان می‌گویند مطلع نبوده‌اند که قانون کار آلمان کارفرما را به محافظت از کارکنان در برابر آزار جنسی موظف کرده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزار جنسی آلمان کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله