Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از برقراری منع آمد و شد در چند استان این کشور خبر دادند. ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق،  بغداد و برخی استان‌های عراق روز جمعه شاهد تظاهرات برای اصلاحات و مهار بیکاری و مبارزه با فساد بود، اما همانند تظاهرات قبلی شاهد اقدامات خشونت آمیز افرادی بود که به تظاهرات مسالمت آمیز نفوذ کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقررات منع آمد و شد در استان‌های ذی‌قار، بابِل، واسط، بصره، دیوانیه ، میسان و المثنی برقرار شده است.

یک منبع امنیتی به الفرات گفت در پی حوادثی که استان بابل شاهد بود، مقررات منع آمد و شد در آن برقرار شده است، یک منبع  امنیتی گفته است مقررات منع آمد و شد در استان بابل تا اطلاع ثانوی برقرار شده است.

مجوز عبدالمهدی به استانداران عراق

عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح به استانداران این مجوز را داد که مقررات منع آمد و شد را به صورت محدود یا کلی در استان‌های خود اعمال کنند.

 شبکه السومریه به نقل از یک منبع گزارش داد عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح به استانداران مجوز اعمال منع آمد و شد به صورت کلی یا جزئی را داده است.

از سوی دیگر کمیته  امنیتی در شورای استان میسان از وضعیت امنیتی این استان ابراز نگرانی کرده است. این کمیته از زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان و اقدام افراد نفوذی در آتش زدن دفتر حزب الدعوه الاسلامیه خبر داده است.

کمیساریای حقوق بشر عراق در استان میسان از زخمی شدن معاون مدیر دفتر این کمیساریا در استان میسان در تیراندازی افراد مسلح خبر داده است.

در بیانیه این کمیساریا آمده است معاون مدیر دفتر کمیساریای حقوق بشر در استان میسان هدف تیراندازی قرار گرفت و از سوی تیمی که همراه وی در تظاهرات بود به بیمارستان الصدر منتقل شد.

حمله افراد نفوذی به دفاتر حزبی و نهادهای دولتی

وزارت کشور عراق اعلام کرد برخی گروه‌ها به دفاتر احزاب و برخی نهادهای دولتی در استان‌ها حمله کرده و آن را آتش زدند.

السومریه از حمله افراد ناشناس به دفتر ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر اسبق در استان بابل خبر داد. یک منبع امنیتی در این باره گفت مهاجمان با حمله به دفتر ائتلاف دولت قانون، به شکستن تجهیزات این دفتر پرداختند.

تاکید بر ضرورت مقابله با متجاوزان به نهادهای دولتی و نیروهای امنیتی

عباس  العیساوی عضو دفتر سیاسی جریان حکمت خواستار افشای کسانی شد که به آتش زدن نهادهای دولتی و حمله به نیروهای امنیتی پرداختند. وی تصریح کرد کسانی که به آتش زدن ادارات دولتی و حمله به نیروهای امنیتی و تعدی به اموال خصوصی دست می‌زنند، تظاهرکننده نیستند و باید این افراد و کسانی که حامی آنها هستند را رسوا کرد.

اظهارات سخنگوی دولت خطاب به تظاهرکنندگان

 

ایلی ابو ورده سخنگوی دولت عراق تاکید کرد امکان استخدام همه تظاهرکنندگان وجود ندارد. بر اساس گزارش الفرات، وی اظهار داشت دولت به حمایت از تظاهرکنندگان و اصلاح متعهد است، اما فراهم کردن فرصت‌های شغلی به مجموعه‌ای از اقدامات و قوانین و جذب سرمایه نیاز دارد.

ابو ورده خاطر نشان کرد امکان جذب این تعداد(تظاهرکننده) در نهادهای دولتی وجود ندارد. وی تصریح کرد دولت به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی نکرده و بر آزادی بیان تاکید کرده است.

درخواست شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان : از خشونت دوری کنید

شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان درخواست کردند از خشونت دوری کرده و مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

بر اساس گزارش الفرات،‌شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان خواستند ضمن حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات خود به تاسیسات و نهادهای دولتی حمله نکنند و از خشونت اجتناب کنند.

شیوخ عشایر همچنین از سازمان‌های مدنی و فعالان تظاهرکننده و نیروهای امنیتی خواستند به رهنمودهای مرجعیت عالی دینی در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به  دور از خشونت و تخریب و آشوب پایبند باشند.

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، پلیس لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموران این نهاد امنیتی در محل حادثه حضور دارند و یک نفر را دستگیر کرده‌اند.

این نهاد امنیتی اطلاعات بیشتری درباره هویت فرد دستگیر شده و انگیزه او ارائه نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها این حادثه در ایستگاه مترو هینالت رخ داده و پلیس علاوه بر ایستگاه، خیابان‌های اطراف را مسدود کرده است.

وز استرتینگ نماینده منطقه شمال ایلفورد در پیامی، ماهیت این حادثه را بحرانی توصیف کرد و گفت: پلیس، نیروهای امدادی، آمبولانس و آتش‌نشانی در محل حضور دارند.

نشریه دیلی‌میل در گزارشی، جزئیات بیشتری را از این حادثه ارائه کرد و نوشت که یک مهاجم ۳۶ با ضربات چاقو دو مامور پلیس و دو شهروند را زخمی کرده است. بر اساس این گزارش، فرد مهاجم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

در همین حال شاهدان عینی از شنیده‌شدن صدای جیغ و فریاد خبر داده و گفته‌اند که فرد مهاجم قمه به دست داشته است. یکی از شاهدان گفت فردی را مشاهده کرده که در خون غلت می‌زند.

«اد ادلکان» معاون پلیس لندن گفت: «می‌دانم این حادثه جامعه را شوکه و نگران کرده است و مردم مایل هستند اطلاعات بیشتری کسب کنند.» وی با این حال از مردم خواست که گمانه‌زنی نکنند و پلیس جزئیات را در زمان مناسب منتشر خواهد کرد.

بر اساس بیانیه پلیس، این نهاد امنیتی دنبال دستگیری فرد دیگری نیست و این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند.

این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست.  نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفت
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی