Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:37:50 GMT

افزایش شمار کشته شدگان در تظاهرات عراق

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۷۷۳۰

افزایش شمار کشته شدگان در تظاهرات عراق

شمار کشته شدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر در عراق به ۲۴ نفر رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تظاهرات در بغداد و دیگر شهرهای عراق به خشونت کشیده شد. سازمان حقوق بشر عراق شمار کشته شدگان تظاهرات اخیر را ۲۴ نفر و زخمی شدگان را ۲۰۴۷ نفر اعلام کرد.   فقط در بغداد هشت نفر کشته و ۱۴۹۳ نفر زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مقامات محلی از وضع مقررات منع آمد و شد در استان‌های ذی‌قار، بصره، بابل،‌ ناصریه و واسط عراق خبر می دهند.   وضعیت نامناسب اقتصادی، بیکاری و ضعف در ارائه خدمات عمومی از جمله محورهای اهداف معترضان در عراق است.

اگرچه اعتراض برخی از شهروندان عراقی از روز سه شنبه 9 مهر98 علیه دولت پر رنگ تر شد اما مقدمه برگزاری تجمعات روزهای اخیر از حدود ۴ ماه قبل و همزمان با تحصن در مقابل وزارت کار ترتیب داده شده بود. 

از اوایل تابستان امسال تعدادی از فارغ التحصیلان عراقی به صورت مستمر در اعتراض به بیکاری و نبود شغل در برابر وزارت کار این کشور تجمع کردند اما تغییر نکردن وضعیت، خشم آنان را به دنبال داشت و در برخی موارد با نیروهای پلیس درگیر شدند.

سوم مهرماه زمانی که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان در منطقه «العلاوی» بغداد از گاز اشک آور استفاده کردند و با زنان معترض نیز برخورد خوبی نداشتند، فضا برای سوء استفاده مخالفان داخلی و خارجی دولت عراق که آماده فرصت‌طلبی بودند، فراهم شد.

دو عامل داخلی و خارجی بر ایجاد تنش در عراق افزوده است.

مخالفان عراقی دولت عراق، تحرکات وسیع ضد دولتی در فضای مجازی، برکناری "عبدالوهاب الساعدی" یکی از فرماندهان ارشد نظامی مبارز علیه گروه تروریستی داعش و پاکسازی مناطق اشغالی، فساد اداری و مالی در کنار تحرکات و تشنج های غربی- صهیونیستی را می توان از دلایل تظاهرات و خشونت در عراق نام برد.

عوامل داخلی؛
افرادی از جمله «رغد صدام»، دختر دیکتاتور سابق عراق و «ستیفن نبیل، غیث التمیمی، عمار الکبیسی، انور الحمدانی، احمد البشیر و ...» و رسانه های مرتجع مانند «العربیه، الحره، الشرقیه و ...» جریان اعتراضات اقتصادی را به مخالفت با دولت عراق سوق دادند و از آنان پشتیبانی کردند.

عوامل خارجی؛
آمریکایی ها، صهیونیست ها، سعودی ها و برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس که به شدت از عملکرد دولت عراق خشمگین هستند و در روزهای اخیر نیز به صورت ویژه از گروه های برانداز از جمله بعثی‌ها حمایت کردند.

واشنگتن فشار زیادی را به دولت عراق وارد کردند تا همکاری اقتصادی با ایران را به حداقل ممکن برساند تا تهران در برابر فشار حداکثری بیش از پیش منزوی شود اما عادل عبدالمهدی زیر بار نرفت و این موضوع عصبانیت واشنگتن را به دنبال داشت.

همچنین افتتاح گذرگاه مرزی القائم - البوکمال نیز تیر خلاص به آمریکایی ها بود چرا که این موضوع به معنای برقراری خط زمینی تهران - مدیترانه است که می تواند اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

مشارکت میلیونی آحاد مردم با اعتقادات مختلف در مراسم اربعین حسینی ارتجاع غربی - عبری - عربی و مزدوران تحت فرمان آمریکا را ناکام گذاشت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عراق تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که با احتساب ۵۱ شهید در پنج جنایت کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ شهید افزایش یافت.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • افزایش تعداد بازداشت‌شدگان مدعی فروش سئوالات کنکور سراسری
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید