Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با همتای کوبایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر جمعه در دیدار میگل دایاز ـ کانل رئیس‌جمهور کوبا که در حاشیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در باکو برگزار شد، با بیان اینکه ایران و کوبا بهای ایستادگی و پافشاری خود برای استقلال در مقابل سیاستهای فزون‌خواهانه آمریکا را می‌پردازند، تصریح کرد: تردیدی نیست که دو کشور با همکاری یکدیگر از این مرحله نیز گذر خواهند کرد و قدرتهای استکباری در برابر مقاومت ما، چاره ای جز تسلیم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ دیدار های روحانی در باکو

وی خاطرنشان کرد: ما ملت کوبا را ملت مبارزه و ایستادگی می دانیم. کوبا و ایران بهای استقلال خود را پرداخت می کنند. ایستادگی ملت ما در خاورمیانه زبانزد است و اگر مقاومت شما هم نبود آمریکا نه تنها بر کوبا بلکه بر آمریکای لاتین سلطه می یافت.

رئیس جمهور گفت:کوبا و ایران همواره روابط گرم و دوستانه ای داشته اند و مواضع دو کشور در سیاستهای منطقه ای و جهانی به یکدیگر نزدیک بوده است و در دوره کنونی باید مسیرهای جدیدی برای توسعه روابط مشترک اقتصادی بویژه در حوزه انرژی بررسی شود.

روحانی با بیان اشتراک نظر دو کشور در خصوص مسایل مهم بین المللی از جمله تروریسم ، رژیم صهیونیستی و ضرورت تقویت جنبش عدم تعهد ، افزود: دو کشور همواره در حوزه های علمی و فناوری های نوین بخصوص در عرصه سلامت و داروسازی، همکاری های خوبی داشته اند و ما آمادگی داریم این همکاری ها را توسعه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به شاخص های مثبت اقتصادی در ایران به رغم فشارهای آمریکا گفت: علیرغم فشار حداکثری آمریکا ما توانسته ایم با اتکا به توانمندی های داخلی، از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه کوبا همواره خواهان روابط گرم و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران است ، سخنرانی دکتر روحانی در نشست غیرمتعهدها را فوق العاده مستحکم و صریح عنوان کرد و اظهارداشت: شما امروز سیاستهای زیاده خواهانه آمریکا را به خوبی تشریح کردید.

میگل دایاز ـ کانل با اشاره به اینکه کوبا همواره سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرده است به بدقولی های آمریکا در خصوص توافقاتش با کوبا و خروج از توافق هسته ای با ایران اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام نیز از دیدگاه کوبا محکوم است و ما همیشه از آرمانهای ملت و دولت ایران طرفداری می کنیم.

رئیس جمهور کوبا، پیوند ایران و کوبا را تاریخی و مستحکم خواند و اظهارداشت: باید مبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در همه حوزه های مورد علاقه بیش از پیش گسترش یابد.

وی افزود: کوبا نیز از تحریمهای ظالمانه امریکا رنج برده است و این کشور اکنون با تشدید تحریمها ، می کوشد مانع رسیدن سوخت به کوبا شود اما بی تردید با همبستگی مردم ، از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم روحانی دولت روحانی رئیس جمهور خاورمیانه کوبا دولت ایران امریکا تروریسم جمهوری اسلامی ایران باکو دکتر روحانی حجت الاسلام حسن روحانی آمریکای ایران برجام رژیم صهیونیستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با حمایت همه جانبه از اسرائیل و بدون اشاره به حملات این رژیم به غزه با استفاده از تسلیحات آمریکایی مدعی شد: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه و کمک رسانی به مردم این منطقه است.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس‌ و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین