Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:28:45 GMT

اعدام ۱۶نفر به جرم قتل دانش‌آموز

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۸۲۵۶

اعدام ۱۶نفر به جرم قتل دانش‌آموز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، دادگاهی در بنگلادش ۱۶ نفر را به جرم آتش زدن و قتل یک دانش‌آموز دختر به مرگ محکوم کرد. این دانش‌آموز، معلم خود را به آزار جنسی متهم کرده بود.

نصرت جهان رفیع، ۱۹ ساله در آوریل سال جاری در فنی، شهر کوچکی در ۱۶۰ کیلومتری داکا، پایتخت کشته شد.

سه معلم از جمله رئیس مدرسه که به گفته پلیس، دستور کشتن نصرت را از زندان داده بود در دادگاه مجرم شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو متهم دیگر این پرونده از رهبران حزب حاکم عوام لیگ هستند.

شماری از افراد پلیس محلی هم در انتشار اخبار دروغ مبنی بر خودکشی نصرت شناسایی شدند.

قتل او با واکنش‌های گسترده‌ای در بنگلادش روبرو شد و اعتراضاتی در پی داشت.

معترضان خواستار رسیدگی به این پرونده و اجرای عدالت شده بودند.

این دادگاه یکی از سریع ترین مواردی بود که در بنگلادش به آن رسیدگی شد. معمولا رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در این کشور سال‌ها طول می‌کشد.

حافظ احمد، دادستان رسیدگی به این پرونده به خبرنگاران گفت که این نشان می‌دهد "هیچ کس در بنگلادش نمی‌تواند از عواقب ارتکاب به قتل فرار کند".

موکل متهمان گفته که علیه این حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد.

ماجرا چه بود؟

در ششم آوریل سال جاری، یازده روز پس از آن که نصرت جهان رفیع ۱۹ ساله به پلیس گزارش داد که سراج الدوله، مدیر مدرسه او را به طورنامناسبی لمس کرده، او را به نحوی به پشت بام مدرسه می‌کشانند.

در پشت بام گروهی ۴ یا ۵ نفره که صورت‌های خود را پوشانده بودند، نصرت را محاصره کرده و از او می‌خواهند که از شکایتش صرفنظر کند. اما پس از این که او خواسته آن‌ها را رد می کند، او را به آتش می‌کشند.

به گفته پلیس متهمان قصد داشتند نشان دهند که نصرت خودکشی کرده، اما او که دچار سوختگی شدید شده بود، توانست قبل از مرگش بگوید که چه کسانی این کار را کرده‌اند.

نصرت که دچار سوختگی ۸۰ درصد شده بود، چهار روز بعد در ۱۰ آوریل درگذشت.

گفته می‌شود آزار جنسی مسئله‌ای نسبتا معمول در بنگلادش به شمار می‌رود.

در گزارشی که اخیرا یک سازمان خیریه منتشر کرده ۸۰ درصد زنانی که در صنعت پوشاک این کشور کار می‌کنند، در محل کار خود شاهد آزار جنسی و یا هدف آزار جنسی بوده‌اند.

اما صحبت کردن درباره آزار جنسی نظیر کاری که نصرت جهان رفیع کرد، امری غیرمعمول در این کشور است به این دلیل که گزارش کردن چنین مواردی می‌تواند عواقبی برای قربانیان به همراه داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جرم قتل مرگ معلم جهان پایتخت مدرسه زندان خودکشی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز

 مهدی نیکوکاران رئیس شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز گفت: پرونده حمل سوخت قاچاق به میزان ۷ هزار و ۸۰۰ لیتر و به ارزش ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار ریال در شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهریز رسیدگی شد.

نیکوکاران افزود: شعبه با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته وی، ماموران نیروی انتظامی شهرستان مهریز این میزان سوخت را در یک کامیون به صورت جاساز شده کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • لبه تیغ
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول