Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزلی پس از سخنرانی عصر جمعه دبیر کل حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: سخنان نصرالله حامل هیچ گونه تهدیدی نیست بلکه بیانگر منافع لبنان و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی آن است.

وی توضیح داد که  طرح اصلاحات اقتصادی می تواند لبنان را به سمت اصلاح قانون انتخاباتی و تاسیس جامعه مدنی سوق دهد و اگر این تکاپو و تحرک مردمی نبود، هیچ اصلاحی انجام نمی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن تمجید از موضع سعد حریری نخست وزیر لبنان مبنی بر جلوگیری از بروز خلأ وحرکت کشور به سمت نامعلوم گفت: هر احتمالی در خصوص دولت چه اصلاح و یا تغییر و یا  خلاف آن مطرح است.

فرزلی تصریح کرد: سخنرانی که "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان ظهر پنجشنبه ایراد کرد، زمینه ساز اجرای اصلاحات است ضمن اینکه عون حمایت از مردم و آزادی رفت و آمد و آزادی برگزاری تظاهرات را خواستار شد.

وی به موضوع مسدود کردن راهها نیز اشاره کرد و ادامه داد که این اقدام سیاست "خطرناکی" است و باید تکاپوی مردمی را جدی گرفت و از مسدود کردن راهها و درخواست کارت شناسایی از مردم خودداری کرد.

فرزلی با هشدار نسبت به مانع تراشی در آزادی رفت و آمد گفت: نباید مسدود بودن راهها ادامه پیدا کند و "آنچه در  سوریه رخ داد، همچنان پیش چشم ما است".

وی با طرح این پرسش که نمایندگان و رهبران تحرک مردمی برای گفت و گو با رئیس جمهور و دولت کجا هستند؟ آیا تظاهرکنندگان در مورد خواسته های خود و به عنوان مثال پایان نظام طایفه ای اتفاق نظر دارند ؟، افزود که اگر تظاهرکنندگان در مورد درخواست تشکیل دولت مدنی به اجماع برسند، برای تدوین قانون انتخاب مدنی که اطمینان طوایف را جلب کند، سخت تلاش خواهم کرد و شاهد تکاپوی پارلمانی جدی در این مسیر خواهیم بود.

معاون رئیس پارلمان  لبنان یادآورشد که  رئیس جمهور را مسئول فساد در کشور معرفی کردن ظلم بزرگی بوده و نهاد قضایی عادل و سالم تعیین می کند که چه کسی به دلیل دست داشتن در فساد راهی زندان خواهد شد، اکنون قوانین مبارزه با فساد در کشور موجود است و تظاهرکنندگان حق دارند زندانی شدن فاسدان را خواستار شوند؛ فساد فقط به رشوه محدود نمی شود بلکه مشورت ها و رایزنی های نادرست را که کشور را به سمت گزینه های اشتباه سوق می دهد، نیز شامل می شود.

وی همچنین درباره محرمانه بودن حساب های بانکی گفت: این موضوع به حداقل رسیده است و هیچ مصونیتی برای کسی که جرمی را مرتکب شده و یا فاسد باشد، به همراه ندارد.

فرزلی در مورد دخالت های خارجی در لبنان نیز فزود: آمریکایی ها و بیگانگان در سوق دادن لبنان به سمت فروپاشی هیچ منفعتی  ندارند؛ فروپاشی لبنان مرزهای شرقی و جنوبی را تحت کنترل حزب الله قرار می دهد که این به نفع طرح واشنگتن نیست؛ برخی افراد پیش از آغاز تکاپوی مردمی تلاش کردند موضوع دخالت خارجی را مطرح کرده و برای آن تبلیغ کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید حسن نصرالله تظاهرات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان

سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان که برای کرسی پارلمان اروپا نامزد شده در شهر درسدن مورد حمله قرار گرفت و شدیدا زخمی شد.

به گزارش ایسنا، «ماتیاس ایکه»، عضو ۴۱ ساله حزب سوسیال دموکرات آلمان، حزبی که «اولاف شولتس»، صدر اعظم این کشور به آن تعلق دارد، حین انجام فعالیت‌های انتخاباتی در شهر درسدن در ایالت زاکسن هدف حمله قرار گرفت.

ایکه که در حال حاضر نیز به عنوان نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان اروپا خدمت می‌کند مجددا برای کرسی این پارلمان در ایالت زاکسن آلمان نامزد شده است.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی»، روسای شاخه حزب سوسیال دموکرات در ایالت زاکسن گفتند که او در این حمله هدف ضرب و شتم قرار گرفته و شدیدا آسیب دیده و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

هیننگ هومان و کاترین میشل از روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان در ایالت زاکسن در بیانیه‌ای در واکنش به این اتفاق گفتند: «ارزش‌های دموکراتیک ما هدف حمله قرار دارد. این حمله یک سیگنال هشدار برای هر کسی در کشور ما است.»

آنها همچنین تصریح کردند:‌ «عاملان این حمله قصد ارعاب ما به عنوان نمایندگان جامعه دموکراتیک را دارند اما هرگز موفق نخواهند شد.»

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان در واکنش به این اتفاق گفت چنانچه حمله صورت گرفته در آستانه انتخابات پارلمان اروپا با انگیزه سیاسی اتفاق افتاده باشد «یک حمله به دموکراسی» است.

او ادامه داد: «خشونت ضد دموکراسی ابعاد جدیدی به خود گرفته است و از طرف حاکمیت قانون به آن پاسخ سختی داده خواهد شد.»

پلیس شهر درسدن آلمان اعلام کرد چهار عامل ناشناس به این سیاستمدار ۴۱ ساله حین نصب پوسترهای انتخاباتی در منطقه «اشتریزن» شهر درسدن حمله کردند.  قبل از این حمله شخصی دیگر که مشغول نصب پوسترهای تبلیغاتی حزب سبز آلمان در همان منطقه بود نیز از سوی چهار نفر مورد حمله قرار گرفت.

پلیس آلمان درباره چگونگی حمله و عاملان آن اطلاعات بیشتری ارائه نکرده و وزارت امور داخلی دولت ایالت زاکسن اعلام کرد تحقیقات درباره این اتفاق در جریان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا