Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بهروز مدیر فیلمبرداری «ماجرای نیمروز: رد خون» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از نکات مثبت همکاری با کارگردانی مانند محمدحسین مهدویان ثبات در گروه هنری و فنی تیم فیلمسازی است، گفت: این مساله سبب می‌شود که اتفاق نظر میان عوامل اصلی کار بوجود آید و زمان کمتری برای هماهنگی آنچه که کارگردان و دیگر عوامل اصلی نیاز دارند، صرف شود، البته در میان فیلم‌هایی که مهدویان ساخته است شاید در ترکیب بازیگران، گروه تولید و یا تهیه‌کننده کار تغییر ایجاد شود، اما باز هم تکرار می‌کنم نفرات اصلی که بار هنری و فنی کار روی دوششان است، تا امروز ثابت بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه «رد خون» سخت‌ترین کاری بود که تیم فیلمسازی ما انجام داد، بیان کرد: با توجه به شرایط تولیدی محدودی که سینمای ایران دارد، به سختی می‌شود سراغ ساخت فیلم‌هایی از این دست رفت که چنین پروداکشن بزرگی دارد.

مصائب روایت ناگفته‌های تاریخ

مدیر فیلمبرداری «لاتاری» توضیح داد: این را می‌دانم دوستانی که می‌خواستند این بخش از تاریخ کشور را روایت کنند، دچار مسائل و مشکلات بسیاری شدند تا بتوانند قصه این بخش از تاریخ را بیان کنند و از همان مرحله اول تحقیق و نگارش فیلمنامه، کارگردان و تهیه‌کننده دچار مسائل بسیاری شدند.

وی بیان کرد: البته در بخش فنی و اجرا نیز برای همه عوامل سازنده فیلم، سختی‌ها و مشکلات بسیاری وجود داشت. این فیلم دارای هجم زیادی از هنروران، تعدد در لوکیشن‌ها و اتفاقات مهمی در صحنه بود که بی شک اداره چنین پروژه‌ای را بسیار سخت می‌کرد.

بهروز گفت: به خاطر دارم که در «رد خون» گاهی در لوکیشن‌هایی کار می‌کردیم که به دلیل وسعت صحنه با میزانسن‌های بسیار سخت و البته پیچیده‌ای روبرو بودیم، به عنوان مثال در سکانس تنگه «چهارزبر» که وسعتی به طول یک و نیم کیلومتر داشت، باید همه اتفاقات و بازی بازیگران اصلی و هنروران در تمام صحنه، درست و بجا شکل می‌گرفت.

امکان به‌خطر افتادن جان عوامل زیاد بود

وی تاکید کرد: «رد خون» فیلمی است که سکانس‌های جنگی بزرگی داشت و در شرایطی که قرار داشتیم امکان به خطر افتادن جان عوامل پشت و جلوی دوربین بسیار زیاد بود. چنین وضعیتی فشارهای روحی و روانی بسیاری روی عوامل فیلم ایجاد می‌کرد. تصور کنید در چنین شرایطی به عنوان مدیر فیلمبرداری باید تمام این زحمات را به درستی ثبت و ضبط می‌کردم که مسئولیت بسیار سنگینی بود.

برای فیلمبرداری «رد خون» به صورت ۱۶ میلیمتری باید فرصت کافی برای تهیه مواد خام از خارج از کشور را پیدا می‌کردیم که این پروسه زمان بر بود؛ با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم، تصمیم گرفتیم که این فیلم را به صورت دیجیتال فیلمبرداری کنیم

مدیر فیمبرداری «ایستاده در غبار» توضیح داد: در ابتدا تصمیم داشتیم با توجه به اینکه «رد خون» به بخشی از اتفاقات مهم دهه ۶۰ کشور مربوط می‌شود آن را به صورت ۱۶ میلیمتری فیلمبرداری کنیم، اما به دلیل اینکه پروسه دریافت پروانه ساخت طولانی شد زمان کمی تا شروع فیلمبرداری داشتیم و با موقعیتی مواجه شدیم که باید تصمیم می‌گرفتم با چه فرمتی فیلمبرداری کنیم، برای فیلمبرداری «رد خون» به صورت ۱۶ میلیمتری باید فرصت کافی برای تهیه مواد خام از خارج از کشور را پیدا می‌کردیم که این پروسه زمان بر بود، به همین دلیل با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم، تصمیم گرفتیم که این فیلم را به صورت دیجیتال فیلمبرداری کنیم و در نهایت فیلمبرداری به گونه‌ای انجام شد که مخاطب با تصاویری روبرو شد که به لحاظ بصری تفاوت چندانی با تصویر نگاتیو ۱۶ میلیمتری نداشت.

وی ادامه داد: در این زمینه تحقیق کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این امکان وجود دارد روی دوربین‌های مینی الکسای کمپانی ARRI، فرمت سوپر ۱۶ را انتخاب کرده و با لنزهای سوپر ۱۶ قدیمی و نسبتا کهنه فیلمبرداری کنیم.

بهروز گفت: البته این روش ریسک بزرگی را به همراه داشت، چرا که ما یک پروژه بزرگ روبرو بودیم، همچنین معتقد بودیم «رد خون» قرار است یک فیلم ماندگار باشد به همین دلیل باید به شیوه درستی فیلمبرداری می‌شد و این خود مسئولیت عجیبی بود و باید تصمیم سختی در این زمینه می‌گرفتم. در چنین شرایطی می‌توانستم فرمت‌های متفاوت و بسیار باکیفیتی را برای فیلمبرداری «رد خون» انتخاب کنم، اما در نهایت فرمتی که انتخاب کردم روی دوربین دیجیتال ARRI پایین‌ترین کیفیت ممکن بود، اما در نهایت بهترین نتیجه را به ما می‌داد و تصویری که بدست آمد همان تصویری بود که واقعا نیاز داشتیم و مناسب قصه و فضای این کار بود.

تصاویر دیجیتال با بافت و رنگ نگاتیو

این فیلمبردار سینما توضیح داد: «رد خون» به جهت بافت و رنگ چندان تفاوتی با نگاتیوهای ۱۶ میلیمتری ندارد و خوشبختانه در این بخش به لحاظ فنی بسیار سربلند بودیم، تجربه این شکل از فیلمبرداری در سینمای جهان کمتر رخ داده بود و فکر کردم که بد نیست برای فیلمبرداری «رد خون» سراغ این شکل از فیلمبرداری بروم و تلاش هم کردم تا از تجربه تمام کارهای قبلی خود استفاده کنم.

وی تاکید کرد: «رد خون» در واقع برای من ماحصل همه تجربه‌هایی است که پیش از این با محمدحسین مهدویان پشت سرگذاشته‌ام و احساس می‌کنم که این فیلم به لحاظ فنی و هنری کامل‌ترین خروجی است که داشته‌ایم.

بهروز در پایان گفت: «رد خون» بی شک از جمله آثاری است که می‌تواند مخاطب را راضی از سینما خارج کند و امیدوارم مردم با تماشای این فیلم با بخشی از اتفاقاتی که در دهه ۶۰ در کشورمان رخ داده بیشتر آشنا شوند.

کد خبر 4750342 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: هادی بهروز فیلم رد خون محمد حسین مهدویان تئاتر ایران موسیقی ایرانی اربعین 98 فیلم کوتاه تئاتر شهر کارگردان تئاتر سینمای مستند فیلم سینمایی سریال ایرانی سازمان سینمایی اداره کل هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

در این مطلب به معرفی بهترین دوربین کانن می‌پردازیم و از بهترین دوربین کانن برای عکاسی تا بهترین دوربین کنون برای فیلمبرداری را مورد بررسی قرار داده‌ایم. هر یک از این دوربین‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که می‌توانند نیازهای خاص عکاسان را برآورده سازند. ما عملکرد، کیفیت تصویر، ویژگی‌های خاص و نقاط قوت و ضعف هر دوربین عکاسی را بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین مدل های دوربین کانن کمک کنیم. با دیدنگار همراه باشید.

بهترین دوربین کانن برای عکاسی: Canon EOS R5

سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 45 مگاپیکسل

پردازشگر DIGIC X با قابلیت عکاسی پیاپی 20 فریم بر ثانیه

سیستم فوکوس خودکار 5940 نقطه‌ای با پوشش 100%

فیلم‌برداری 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه

استانداردهای فیلم‌برداری bit 4:2:2-10 با C-Log و HDR PQ

صفحه‌نمایش لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون پیکسل

دوربین کانن EOS R5 به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای عکاسی شناخته می‌شود. چرا که ترکیب بی‌نظیری از امکانات پیشرفته را در یک بدنه کاملا قابل حمل ارائه می‌دهد. سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی آن کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و همراه با محدوده داینامیکی گسترده 14 ستاپ، امکان ویرایش عمیق بعد از فیلمبرداری را فراهم می‌کند.

سیستم فوکوس خودکار CMOS AF Dual Pixel با 1053 نقطه فوکوس، ردیابی سوژه حتی در حرکات پیچیده را به ‌خوبی انجام می‌دهد. علاوه بر این، قابلیت‌های فیلمبرداری، لرزشگیر 5 محوره در بدنه، صفحه لمسی جانبی و بدنه ضد آب، دوربین کانن EOS R5 را به بهترین دوربین کانن برای عکاسی تبدیل کرده است.

بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری: Canon EOS R5 C

سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی

پردازنده تصویر DIGIC X

ضبط ویدئو K 8 با نرخ 60 فریم در ثانیه با کدک سینماتیک XF-AVC

ضبط ویدئو K 4 با نرخ 120 فریم در ثانیه در 4:2:2 bit-10

فوکوس خودکار AF Dual Pixel CMOS با 1053 نقطه فوکوس

داینامیک رنج Canon Log 3: 1600% با 14 استاپ در ایزو 800

لرزشگیر تصویر 5 محوره در بدنه

صفحه‌ نمایش لمسی جانبی 3.2 اینچ با 2.1 میلیون پیکسل

در طراحی دوربین کانن EOS R5 C کاملا بر امکانات ویدئویی پیشرفته متمرکز شده است و این دوربین عکاسی به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری شناخته می‌شود. دوربین کانن EOS R5 C قادر است با کیفیت K RAW8 با نرخ 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند که برای پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ایده‌آل است. کدک سینماتیک XF-AVC، رنگ‌ها و جزئیات تصویر را به شکل بسیار واقع‌گرایانه‌ای ضبط می‌کند. ضبط K 120fps4 و 4:2:2 bit-10، شما را قادر می‌سازد تا اسلوموشن‌های هیجان‌انگیزی را که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف کند ایجاد ‌کنید.

ورودی‌ها و خروجی‌های تصویر و صدای حرفه‌ای چندگانه آن، گزینه‌های مختلفی برای تولید محتوا را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی برای ثبت لحظه‌های مهم بسیار مناسب است. ترکیب همه این ویژگی‌ها، دوربین کانن EOS R5 C را به بهترین دوربین کانن برای فیلمبرداری تبدیل کرده است.

بهترین دوربین کانن کامپکت: Canon PowerShot G1 X Mark III

سنسور APS-C CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل

پردازشگر DIGIC 7

لنز با قابلیت زوم 3برابر با فاصله کانونی 24-72 میلیمتر و دیافراگم f/2.8-5.6

سیستم تثبیت تصویر داینامیک Dual Sensing IS

سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 49 نقطه فوکوس

حساسیت (ISO) از 100 تا 25600 (قابلیت ارتقا به 51200)

فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه

صفحه ‌نمایش لمسی 3 اینچی با رزولوشن 1.04 میلیون پیکسل

دوربین کانن G1 X Mark III با ترکیبی از ابعاد کوچک، کیفیت تصویر بالا و قابلیت‌های حرفه‌ای، به ‌عنوان بهترین دوربین کانن کامپکت شناخته می‌شود. این دوربین با وجود اندازه کوچک و سبک، دارای یک سنسور APS-C با رزولوشن 24.2 مگاپیکسل است که تصاویری با وضوح و جزئیات بالا را تضمین می‌کند. لنز با قابلیت زوم 3برابری و دیافراگم f/2.8-5.6، امکان عکاسی از مناظر گسترده تا پرتره‌های با فوکوس عمیق را فراهم می‌کند. همچنین سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و سیستم 4 استاپه ضدلرزش، تضمین می‌کند که تصاویر شما حتی در شرایط نوری دشوار، همیشه واضح و شارپ باشند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این دوربین می‌توان به قابلیت فیلمبرداری 4K، صفحه‌ نمایش لمسی و دوشاتر مکانیکی و الکترونیکی اشاره کرد که باعث می‌شود دوربین G1 X Mark III به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مصارف خانگی معرفی شود.

بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها: Canon EOS R10

سنسور APS-C CMOS با 24.2 مگاپیکسل

پردازنده تصویر DIGIC X

فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 3975 نقطه فوکوس

ضبط ویدئو 4K بدون کراپ با 60 فریم بر ثانیه

ویوفایندر OLED با رزولوشن 1024*768

صفحه ‌نمایش لمسی 3 اینچ با 1.04 میلیون پیکسل

دو درگاه برای کارت‌های حافظه و پشتیبانی از UHS-II

بدنه از جنس پلی‌کربنات ضد آب

دوربین کانن EOS R10 به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها شناخته می‌شود؛ زیرا ترکیبی از قابلیت‌های پیشرفته و طراحی ساده را ارائه می‌دهد. با سنسورAPS-C 24.2 مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند DIGIC X، این دوربین کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در یک بدنه کوچک و سبک فراهم می‌کند. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF با 3975 نقطه فوکوس، به طور دقیق سوژه را ردیابی کرده و کار را برای مبتدیان آسان می‌کند.

قابلیت‌های ویدئویی مانند فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و 4K کراپ شده با نرخ 60 فریم در ثانیه، دوربین کانن را برای فیلمبرداری نیز مناسب می‌سازد. صفحه ‌نمایش لمسی، ویوفایندر OLED، بدنه ضد آب، سازگاری با لنزهای EF و RF و اتصالات بی‌سیم، دوربین کانن EOS R10 را به دوربینی همه‌کاره تبدیل می‌کند. همه این ویژگی‌های پیشرفته در کنار قیمت مناسب، این دوربین را به یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی که می‌خواهند عکاسی حرفه‌ای را آغاز کنند، تبدیل می‌کند و به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای مبتدی ها شناخته می‌شود.

بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره: Canon 5D Mark IV

سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 30.4 مگاپیکسل

پردازشگر تصویر +DIGIC 6

سیستم فوکوس اتوماتیک Dual Pixel CMOS AF با 61 نقطه فوکوس خودکار

حساسیت (ISO) 100 تا 32000 (قابلیت ارتقا به 50 تا 102400)

قابلیت عکاسی پی‌درپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه

فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه

برخورداری از محدوده‌ سرعت شاتر 30 تا 8000/1 ثانیه

صفحه ‌نمایش لمسی 3.2 اینچی با رزولوشن 1.62 میلیون پیکسل

دوربین کانن 5D Mark IV با سنسور CMOS تمام فریم با رزولوشن 30.4 مگاپیکسل و پردازشگر تصویر +DIGIC 6، امکان ایجاد عکس‌های پرتره با جزئیات بسیار دقیق و رنگ‌های زنده را فراهم می‌کند و به‌ عنوان بهترین دوربین کانن برای عکاسی پرتره شناخته می‌شود. با سیستم فوکوس اتوماتیک Dual Pixel CMOS AF با 61 نقطه فوکوس خودکار، این دوربین قابلیت فوکوس دقیق و سریع بر روی افراد را در شرایط مختلف نوری و محیطی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، دارای دامنه حساسیت ISO بالا و پشتیبانی از قابلیت فوکوس دستی است که باعث می‌شود عکس‌های پرتره حرفه‌ای و با کیفیتی را در شرایط نوری مختلف به دست آورید. با این ترکیب از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، دوربین کانن 5D Mark IV برای عکاسان حرفه‌ای که به دنبال عکاسی پرتره با کیفیت و بدون تعویض دوربین هستند، بهترین گزینه ممکن است.

بهترین دوربین کانن سال 2024: Canon EOS R6 Mark II

سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسل CMOS

پردازنده تصویر DIGIC X

عکاسی پی‌درپی با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی

فیلمبرداری K UHD 60p4

فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II با 1053 نقطه فوکوس

تثبیت‌کننده تصویر 5 محوره درون بدنه (IBIS) تا 7 مرحله

منظره‌یاب الکترونیکی 0.5 اینچی با 3.69 میلیون پیکسل

صفحه لمسی زاویه‌دار 3 اینچی با 1.62 میلیون پیکسل

دو شکاف کارت حافظه UHS-II

درگاه USB-C 3.2 Gen 2، HDMI، میکروفون، هدفون

وای ‌فای 5/2.4 گیگاهرتز و بلوتوث برای انتقال بی سیم

دوربین کانن EOS R6 Mark II به‌ عنوان بهترین دوربین کانن سال 2024 معرفی شده است، زیرا با داشتن بدنه بدون آینه و سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی به همراه پردازشگر قدرتمند DIGIC X، یک دوربین همه کاره برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای محسوب می‌شود.

این دوربین با قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه، فوکوس خودکار پیشرفته 1053 نقطه ای، تثبیت تصویر 5 محوره و بدنه کاملا ضد آب و گرد و غبار، پاسخگوی نیازهای حرفه ای ترین کاربران در زمینه عکاسی و فیلمبرداری است. علاوه بر این، طراحی ارگونومیک و گزینه های متنوع اتصال آن، کار با این دوربین را برای خلق آثار هنری بسیار راحت و لذت بخش کرده است و به ‌عنوان بهترین دوربین کانن بدون آینه شناخته می‌شود.

خرید دوربین عکاسی کانن

دوربین‌های کانن برای انواع کاربری با رنج قیمتی متفاوت در بازار موجود است. اما تجربه یک خرید مطمئن با ضمانت اصالت کالا و مناسب‌ترین قیمت تنها از فروشگاه‌های معتبر ممکن است. فروشگاه دیدنگار با سال‌ها تجربه و مشاورین متخصص در هر زمان آماده خدمت‌رسانی به شماست.

 

دیگر خبرها

  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • افشاگری درباره رفتار‌های جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری
  • لیست دادگاه های تبریز
  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری
  • افشاگری درباره رفتارهای جانی دپ سر صحنه فیلمبرداری | حرف های جنجالی یک کارگردان درباره جانی
  • دشواری کار با جانی دپ از زبان فیلمساز فرانسوی