Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان با عنوان پنجمی رقابت‌های انتخابی المپیک به کارش پایان داد تا پرونده اش در این رقابت‌ها بسته شود. شاگردان حبیبی در حالی به این عنوان رسیدند که اتفاقات عجیب و غریب در یکی از دیدار‌ها رخ نداده بود شاید چه بسا حالا در فینال حضور داشتند و برای المپیکی شدن می‌جنگیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هندبالیست‌های جوان ایران در این مسابقات با ترکیبی از بازیکنان جوان و ۵ لژیونر حاضر شدند و تنها ۴ ماه برای حضور در آن فرصت آماده سازی داشتند. تیم ملی پس از نزدیک به یک سال تعطیلی در خرداد ۹۸ کارش را با برپایی اردو در تهران آغاز کرد. هندبالیست‌های جوان ایرانی پس از آن هم چندین مرحله اردو سپری کردند و سرانجام با انجام تنها ۴ بازی دوستانه پا به این رقابت‌ها گذاشتند، مشکل تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها همانند تورنمنت‌های پیشین غیبت تعداد زیادی از لژیونر‌ها بود که به دلیل شرایط خاصشان نمی‌توانستند در همه اردو‌های آماده سازی حاضر شوند. این اتفاق حبیبی را مجبور کرد تا تیم را جوان کند و بازیکنانی را در تیم ملی جمع کند که برخی از آن‌ها حتی تجربه یک بازی برای تیم ملی نداشته اند.  

نکته دیگر که از اهمیت زیادی برخوردار بود، اما حضور مربی کاربلد ایرانی به نام علیرضا حبیبی در راس امور تیم بود مربی‌ای که به خوبی به این رشته آشناست و از مدرسان بین المللی آن هم محسوب می‌شود او با ریسک بزرگی که انجام داد کمک بزرگی به آینده هندبال داشت و توانست نسل جدیدی را به تیم ملی بیاورد.  

هندبالیت‌های کشورمان در این ۴ ماه به خوبی تمریناتشان را در تهران سپری کردند و در پایان آن به اصفهان رفتند تا هم تمرین دیگری داشته باشند و هم بازی دوستانه‌ای با تیم ملی عراق و تیم ملی جوانان انجام دهند، آن‌ها خیلی زودتر هم به قطر محل برگزاری رقابت‌ها رفتند  وپس از بازی دوستانه با تیم ملی این کشور و باشگاه الاهلی آماده رقابت‌ها شدند.  

مشکلات هندبال در چند سال گذشته از جمله نبود ثبات در فدراسیون، تعطیلی تیم‌های ملی، مشکلات مالی و ... باعث شد تا کسی امیدی به کسب سهمیه المپیک نداشته باشد و تیم ملی تنها برای کسب تجربه بیشتر و آماده سازی رقابت‌های پیش رو از جمله انتخابی قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا به این رقابت‌ها برود.  

شاگردان حبیبی، اما در گام نخست دست به کار بزرگی زدند و به پیروزی ارزشمندی برابر تیم پر افتخار کره جنوبی دست یافتند، آن‌ها این تیم را که با ۹ قهرمانی قاره کهن، ۷ حضور در المپیک و یک مدال نقره آن پر افتخار‌ترین تیم آسیا بودند با اختلاف یک گل بردند و در ادامه، اما به مصاف بحرین، نایب قهرمان آسیا رفتند و با وجود نمایش خوبی که داشتند چند اشتباه فردی آن‌ها در پایان بازی باعث شد تا با اختلاف ۳ گل بازی را واگذار کنند. شاگردان حبیبی در ادامه امااز دور مسابقات حذف شدند! اتفاقات عجیب در بازی بحرین و کره جنوبی باعث شد تا شرایط به گونه‌ای پیش رود که اگر تیم ایران حتی برابر کویت برنده هم می‌شد به دلیل برابری امتیاز‌ها، برد و باخت‌های تیم‌های ایران، کره جنوبی و بحرین و تفاضل گل ۳ تیم این تیم‌های بحرین و کره جنوبی بودند که به مرحله نیمه نهایی می‌رسیدند.

هندبالیست‌های ایران در ادامه بدون انگیزه و روحیه برابر کویت به میدان رفتند ودر حالی که داور گل سالم آن رها را ندید ۳۶ - ۳۶ مساوی شدند بازی بعدی برابر هنگ کنگ بود که تیم کشورمان با ترکیبی جوان ۴۸ - ۱۶ برد و در آخر هم برای عنوان پنجمی موفق شد کویت را در حالی که تا دقایق آخر ۵ امتیاز عقب بود ببرد و پنجم شود. شاگردان حبیبی با آمار ۳ برد، یک تساوی و یک باخت و عنوان پنجمی به کارشان پایان دادند این آمار در حالی به دست آمد که کره جنوبی و بحرین فینالیست هم با همین آمار در فینال حاضر شدند.

بحرین، کویت و کره جنوبی شرایط خاصی را برای آماده سازی داشتند و با تمام تلاشششان این گونه به فینال رسیدند و حالا یکی از آن‌ها مستقیم به المپیک می‌رود و دیگری در رقابت‌های انتخابی آن حاضر می‌شود. اعتماد به جوانان با این شرایط آماده سازی نشان داد که حتی تیم ایران در بدترین شرایط هم از بهترین‌ها خیلی فاصله ندارد و شاید اگر مسئولان ورزش کشور نگاه بیشتری به هندبال داشته باشند و از آن و فدراسیونی که با رئیس جوان و خوبی اداره می‌شود حمایت کنند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد درخشش این رشته باشیم و دوباره ببینیم که هندبال به اوج برگشته است. هندبال چیزی از والیبال و بسکتبال کم‌تر ندارد و تنها حمایت بیشتری می‌خواهد.  

درخشش بازیکنان جوان در این رقابت‌ها و ایجاد انگیزه و امید در جامعه این رشته پس از درخشش آن‌ها در رقابت‌های انتخابی المپیک نگاه متفاوتی را در جامعه نسبت به این رشته به وجود آورد.  

بیشتر بخوانید:

تیم ملی هندبال ایران ۴۸- هنگ کنگ ۱۶/ پیروزی آسان، با ترکیب جوان / شاگردان حبیبی آماده کسب عنوان پنجمی

استکی: مطمئنم در بازی کره جنوبی و بحرین تبانی شد تا ایران حذف شود/ امیدوارم هندبال ایران با ثبات بماند

تیم ملی هندبال ایران ۲۷ - کویت ۲۵ / برد دلچسب هندبالیست‌ها برابر دومین تیم پر افتخار آسیا / شاگردان حبیبی پنجم شدند

انتهای پیام/ 

نگاهی به نمایش اقتدار هندبالیست ها در قطر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال ایران المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت صدای جوان رادیو

به گزارش "ورزش سه"، این‌ گزارشگر و گوینده قدیمی رادیو ورزش پس از تحمل یک دوره بیماری در نهایت در عین تاسف و اندوه علاقه‌مندان به ورزش درگذشت.

علاقه‌مندان مسن‌تر ورزش، مسعود اسکویی را از زمانی به خاطر می‌آورند که او به گزارش رقابت‌های والیبال می‌پرداخت؛ گزارش‌هایی که قدمتش حالا به نیم قرن می‌رسد.

درباره اسکویی می‌شود به این نکته اشاره کرد که او یکی از شناخته‌‌شده‌ترین صداهای رادیو در چند دهه گذشته بوده است؛ صدایی جوان و بدون تغییر در طول سالیان که شاید پس از عطاءالله بهمنش در ذهن مردم ماندگار شد و شنیدنش در هر مکانی نام اسکویی را به ذهن می‌آورد.

او در اواخر دهه ۶۰ و در دوره آغاز سرگرمی‌سازی در صداوسیما، صبح‌ها در برنامه "سلام، صبح‌بخیر" اقدام به تفسیر رقابت‌های ورزشی می‌کرد و در آنجا دوباره به یک صدای مرجع در میان علاقه‌مندان به ورزش تبدیل شد. اسکویی حتی در جام جهانی ۱۹۹۰ بازی آلمان و یوگسلاوی را گزارش کرد که البته این یکی از معدود تلاش‌های او برای تبدیل شدن به یک گزارشگر فوتبال بود که او در نهایت خود تشخیص داد که این عرصه را به افراد دیگری واگذار کند.

اسکویی در ۲-۳ دهه گذشته به صورت دائم در رادیو ورزش مشغول به کار بوده و به عنوان گوینده و مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های مختلفی را در دست داشته، از رقابت‌های مربوط به والیبال تا برخی گفتگوها و البته برنامه عجیبی با عنوان "با اسکویی".

او چهره مورد احترام در بین اهالی ورزش بود و از کسانی است که می‌شود عنوان پیشکسوت را برایش به معنای واقعی کلمه استفاده کرد.

روحش شاد و یادش گرامی.

دیگر خبرها

  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • شب درخشان وینیسیوس: امشب قیصر رئالی بود
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • انتقاد تند حمید درخشان از اوسمار ویرا