Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: روز چهارم آبان‌ماه در تقویم امسال به‌عنوان روز وقف نامگذاری شده است، اما از آنجایی که تعداد برنامه‌ها زیاد است و نمی‌توان طی یک روز برگزار کرد، یک دهه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دهه وقف از چهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا 13 ماه جاری ادامه دارد؛ طی این مدت در مجموع 50 عنوان برنامه در سطح استان برنامه‌ریزی شده که برنامه شاخص آن، همایش «یاوران وقف» با همکاری نهاد رهبری در امور اهل سنت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: نشست تخصصی وقف، راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم»، نشست با فعالان محیط زیست، ویژه برنامه «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی»، دیدار با موسسات خیریه و همچنین نشستی با عنوان «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی» از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه وقف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنگ وقف در یکی از مدارس زاهدان با هدف تبیین و ضرورت وقف نواخته خواهد شد، افزود: همچنین در بین دانش‌آموزان مدارس زاهدان رقابت نقاشی با موضوع وقف برگزار می‌شود که از نفرات برتر با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: مهمترین هدف ما در برنامه‌های دهه وقف باید معرفی این سنت حسنه به جامعه باشد، چراکه وقف مصداق صدقه جاریه بوده و از مهمترین کارکردهای آن در جامعه فقرزدایی، تولید و ساختن آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن وقف دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان