Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بارش باران باران پاییزی سبب لطافت هوا و زیبایی محیط پاییز هزار رنگ شد و موجب شد مردم به پارک‌ها آمده و از این هوای پاک بهره بردند.

بارش رحمت الهی درسطح استان مرکزی ضمن شادابی هوا، موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان شد.

این بارش‌ها غبار از چهره شهر‌ها به خصوص کلانشهر اراک شست و هوای سالم را به ریه شهر وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم ناپایداری‌ها تا اواسط هفته در استان مرکزی

 مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت وگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه به دلیل استقرار یک سامانه بارشی در شرق دریای مدیترانه و تولید متناوب امواج ناپایدار بارشی شاهد بارش‌هایی طی روز‌های گذشته در استان بوده ایم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این ناپایداری همچنان تا اواسط هفته با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان تداوم خواهد یافت.

مرادی افزود: بنابراین طی این مدت گاهی بارش باران یا رگبار و رعدوبرق و احتمال افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود هوای استان مرکزی سردتر می‌شود.

اخطار وقوع سیل در استان مرکزی

بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اخطاریه شماره ۵ هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواسط هفته و تقویت فعالیت این سامانه به ویژه در امروز خبر داد.

بهاروند افزود: بارش باران و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و افزایش موقتی سرعت باد و مه آلودگی هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی از پیامد‌های فعالیت سامانه بارشی است.

او اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد و رواناب و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد و به دلیل تقویت بارش‌ها در روز شنبه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه مناطق شمال و شرق استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی بر احتیاط در تردد جاده‌ها به دلیل لغزندگی و مه آلودگی بودن جاده‌ها تاکید کرد و از مردم خواست به دلیل وقوع رعد و برق و خطر برق گرفتگی به منطق کوهستانی و مرتفع نروند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تقویت فعالیت سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار می‌رود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تقویت فعالیت سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه انتظار می‌رود در این رابطه هشدار سطح نارنجی هواشناسی از بعداز ظهر روز چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه نیز صادر شده است.

وی افزود: رگبار باران، رخداد رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال تگرگ در مناطق مستعد از جمله پیامدهای تقویت این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از شدت بارش‌ها در روز جمعه کاسته خواهند شد و وزش باد شدید برای این روز انتظار می‌رود.

نوروزی ادامه داد: برای روز شنبه بارش‌های رگباری و خفیف در نیمه‌غربی و بخش‌های جنوبی استان انتظار می‌رود و فعلاً برای روز یکشنبه بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با اشاره به کاهش دما طی ساعات روز تا آخر هفته، ادامه داد: تا پایان هفته به دلیل بارش‌ها و ابرناکی بودن؛ دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد و رو به خنکی می‌رود، امروز _سه‌شنبه یازده اردیبهشت_ شهرکرد و بلداجی با سه درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان بودند.

کد خبر 749432

دیگر خبرها

  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام