Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@06:53:54 GMT

تندروها تبعات عدم تصویب FATF را بپذیرند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۷۹۶۸۹

به گزارش صدای ایران از آرمان ملی، معلوم نیست این همه سنگ‌اندازی بر سر راه FATF چه دلیلی دارد؟ باید دید مشکل اصلی لوایح چهارگانه چیست که با این همه کش و قوس روبه‌رو شده است؟ در این باره صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی نقش تندروها و جبهه پایداری‌ها را در ایجاد مانع بر سر راه پذیرش FATF پر رنگ می‌داند و می‌گوید: در خصوص FATF و مخالفت با این لایحه باید گفت که اگر شما از بیرون به این ماجرا نگاه کنید متوجه یک نکته شگفت انگیز خواهید شد مبنی بر این که تمام اعضای جبهه پایداری و همه تندروها به شدت مخالف این لایحه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که البته آنها دلایل خود را دارند اما بیش از اینکه دلایل آنها اقتصادی و تجاری و حقوقی باشد، دلایل سیاسی پشت آن نهفته است. بنابراین وقتی که راجع به مسائل اقتصادی و تجاری که ارتباط دهنده و تاثیرگذار در روابط بین‌المللی کشور ماست، نگاه صرف سیاسی تعیین کننده می‌شود. متاسفانه خیلی پای منطق و قانون وسط نخواهد آمد که در آن در صورت شما بتوانید بپرسید که این لایحه را مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان به بخش‌های زیادی از آن ایراد نگرفته، پس اساسا چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام که نباید به هیچ وجه شائبه حزب سیاسی بر آن مترتب باشد و حتما باید یک نهاد مستقل و بالادستی حکومتی باشد، اینهمه در تصمیم‌گیری تردید دارد؟ آیا مجمع تشخیص درباره موضوعات دیگر هم نظر می‌دهد یا این که خیر و فقط درباره FATF نظر خود را اعلام می‌کند؟ بر این اساس بنده فکر می‌کنم که صورت مساله کاملا سیاسی است و نکته‌ای که می‌توان گفت این است که معمولا نگاه‌های سیاسی به مسائل اقتصادی و بین‌المللی حاصل مطلوبی را به بار نیاورده و نخواهد آورد.

با توجه به این که در بدو امر مجلس شورای اسلامی لایحه FATF را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرد، چرا آقای لاریجانی این قانون را به مجمع تشخیص فرستاد؟
برای اینکه آقای لاریجانی دغدغه تندروها را داشته و نمی‌خواسته همه پل‌های پشت سر خود با تندروها را خراب کند. چراکه به اندازه کافی تندروها علیه ایشان هستند و ایشان ترجیح دادند که بیشتر از این آب به آسیاب تندروها نریزند.

با عدم تصویب نهایی و ورود ایران به لیست FATF تکلیف فعالیت بانک‌های ایران در خارج چه می‌شود؟
متاسفانه تندروها ژست‌ها و گام‌های انقلابی برمی‌دارند اما خربزه‌ای که می‌خورند حاضر نیستند پای لرز آن بنشینند. پس فردا که به واسطه عدم تصویب FATF وضع اقتصادی ایران دشوارتر و وضع تجاری ایران سخت‌تر می‌شود و رکود و بیکاری افزایش پیدا می‌کند، در آن زمان همین تندروها انگشت اتهام را به سمت آقای روحانی و دولت او نشانه خواهند رفت و می‌گویند: آقای روحانی ببینید چه اندازه وضع مملکت خراب است! این در نتیجه سیاست‌های شما و در نتیجه مدیریت مدیران شما بوده است! چقدر ما گفتیم مدیران خود را عوض کنید! چقدر ما اعلام کردیم که کارآیی خود را بالاتر ببرید، اما شما بالاتر نبردید! متاسفانه تندروها ظرف 40 سال گذشته ژست انقلابی گرفته و شعار انقلابی سر داده‌اند اما هیچ گاه پای پیامدهای آن نایستادند.

آقای روحانی از مانع‌تراشی بر سر راه 4 لایحه تصویب شده و ایستادگی در اجرای آن سخن گفته است. نظر شما در این باره چیست؟
متاسفانه آقای روحانی خیلی دیر تصمیم گرفته‌اند که در مقابل تندروها بایستند. چون فردای 29 اریبهشت 96، یعنی از همان روز 30‌ام باید قرص و محکم در مقابل تندروها می‌ایستادند. هرقدر که ایشان عقب‌نشینی کرده‌اند به زیان منافع ملی ما بوده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لوایح چهارگانه صادق زیباکلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۷۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت