سرنوشت پسری که با نذر برای آزردن زائران امامحسین (ع) متولد شد!
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۰۲۲۷
بیش از ۵۰۰ سال قبل در یکی از شهرهای عراق حاکمی ناصبی زندگی میکرد که بچهدار نمیشد. نیت و نذر میکند و از خداوند بچهای طلب میکند تا به عنوان اذیت کننده و آزار رساننده به زائران اباعبدالله خدمت کند. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اسماعیل شفیعی سروستانی مدیر مسئول مؤسسه موعود عصر در صدوسی و پنجمین نشست از سلسله نشستهای فرهنگ مهدوی با موضوع «امام مهدی (عج)، سنتهای فراموششده و احکام تعطیل مانده الهی» گفت: بیش از 500 سال قبل در یکی از شهرهای عراق حاکمی زندگی میکرد که ناصبی بود و صاحب بچه نمیشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر مسئول مؤسسه موعود عصر افزود: نه تربت اباعبدالله که ولایتساز است، بلکه حتی خاک پای مرکب زائر اباعبدالله الحسین (ع) انسان را دگرگون میکند، میسازد و تربیت میکند و جمالالدین خلیعی شاعر و مداح و ذاکر معروف اهل بیت میشود. اباعبدالله الحسین (ع) در میان همه انبیا و ائمه هدی، جمع همه ابلائاتی است که بر همه انبیا و اوصیای پیشین گذشت. راز و حقیقت این امر چیست؟ یکی از دریافتهایی که میتوان ارائه کرد این است که انسان از مسیر ابتلا پر کشیده میشود و نه از مسیر راحتی و برخورداری. ابتلا نردبان ارتقا است و هرچه ابتلا سختتر، سالک بر نرده و پله بالاتر استقرار پیدا میکند.
وی ادامه داد: بیدلیل نبود که هرچه اباعبدالله به ظهر عاشورا نزدیکتر میشد چهره ایشان برافروختهتر شد؛ هرچه بر ابتلا افزوده شد روی استغنای اباعبدالله شکوفاتر شد. مقام شفا که مختص قرآن بود به تربت امامحسین (ع) داده شد. از امام صادق (ع) پرسیدند مگر همه شما کشتی نجات و هدایت نیستید؟ حضرت فرمود: «کُلُنا سُفُن النّجاة و لکن سَفینة جَدّی الحُسین أوسَع و فی لُجج البحار أسرَع». همه ما سفینه نجاتیم اما کشتی حسین (ع) وسیعتر و سریعتر است.
سبک زندگی اربعینی| تجربه "قناعتورزی" در پرتو زیارت اربعینسبک زندگی اربعینی| خصلتی که برترین خوبان عالم در راه آن کوشیدندسبک زندگی اربعینی| اربعین تمرین قرارگیری در مسیر ولایت ائمهشفیعی سروستانی گفت: همه همت بنیامیه بر این بود که واقعه عاشورا در کربلا و در ظرف زمانی و مکانی اسیر بماند. اگر این هدف محقق میشد دین خدا روی زمین باقی نمیماند. هر کسی کربلایی دارد و همه انبیا و اوصیا کربلایی داشتهاند. اباعبدالله الحسین (ع) نیز در کربلا، کرب و بلای خود را به تجربه گذاشت. همه ما نیز کربلایی داریم و آن را به تجربه خواهیم گذاشت تا سفیدرویی معلوم شود.
وی خاطرنشان کرد: زائر اباعبدالله الحسین (ع) تداومبخش حکمت و راز قیام اباعبدالله الحسین (ع) است. همه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) تا ظهر عاشورا یک طرف ماجراست و بعد از ظهر که با حرکت کاروان و اسارت و با اربعین آشنا میشویم یک طرف است. قیام اباعبدالله الحسین (ع) پشتیبان حرکت همه اوصیای بعد از خودشان است تا ظهور آخرین وصی رسول خدا (ص) یعنی مهدی فاطمه (ع). جدّ عالی مقام امام عصر(عج) یعنی اباعبدالله الحسین (ع) همه سنگینی بار واقعه شریف ظهور را پیشتر بر دوش گرفته است.
مدیر مسئول مؤسسه موعود عصر گفت: واقعه عاشورا باعث دوام و بقای همه معانی شد. هر کسی در هر زمانی با تجربه کرب و بلا به زمین افتد به یاد قیام اباعبدالله دوباره از زمین بلند میشود. چون بلای او از فاجعه کربلا بزرگتر نیست. اباعبدالله بهعنوان معرف عالی مقام فرزندش به میدان میآید؛ آغاز قیام امام در دهم محرم است و قیام اباعبدالله به قیام امام عصر پیوند میخورد. خونخواهی خون بر زمین مانده و پیوند کربلا و ظهور اتفاق میافتد. صاحب خون، فرزند آن شهید شناخته میشود؛ امام عصر (ع) خونخواه و منتقم امامحسین (ع) است. با پرچم یا لثارات الحسین قیام آغاز میشود و در واقعه رجعت، شهیدان دشت کربلا برمیگردند. اولین رجعتکننده، اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی یادآور شد: حجرالاسود تا زمان ظهور به دست راست حجت خداست که بهصورت نمادین با او تجدید عهد میکنیم. بعد از ظهور، حج حقیقت خود و صاحب خود را پیدا میکند و آن که میخواهد با امام باشد با امام حی بیعت میکند. امام عصر (ع) در هنگام ظهور بین مقام ابراهیم و حجرالاسود مستقر میشوند و 5 جمله بر زبان میآورد:
«ألا یا أهل العالَم أنا الإمام القائِم الثانی عَشَرَ»
جمله دیگر ایشان این است:
«أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین»
باید تا آن زمان، خلق عالم چنان حسین (ع) را شناخته باشند که حسین (ع) معرّف امام زمان (عج) شود.
انتهای پیام/
R1410/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم اربعین امام حسین (ع)منبع: تسنیم
کلیدواژه: موکب تسنیم اربعین امام حسین ع موکب تسنیم اربعین امام حسین ع
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زمینهسازان شهادت امام حسین (ع)
فرازی از زیارت عاشورا گویای آن است که باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در فرازی از زیارت عاشورا میخوانیم «فَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْكُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ؛وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ وَ أَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتِی رَتَّبَكُمُ اللّٰهُ فِیها، وَ لَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللّٰهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتالِكُمْ»؛ یعنی خدا لعنت کند امّتی که بنای ستم و بیداد بر شما اهلبیت را بنیان کردند و خدا لعنت کند قومی که شما را از مقامتان دور کرد و از مرتبههایتان برکنار نمود، مرتبههایی که خدا شما را در آنها جای داد و خدا لعنت کند امّتی که شما را کشتند و خدا لعنت کند آنان را که امکانات و توان جنگ با شما را برای ایشان تدارک دیدند،
در این بخش از زیارت عاشورا 4 مرتبه به چهار گروه لعن فرستاده میشود:
1. آنها که اساس ظلم و جور را علیه اهل بیت علیهمالسلام بنا کردند و آن را عادیسازی کردند 2. آنها که اهل بیت را از جایگاهشان منع کردند و مقامی که خداوند به ایشان عطا کرده بود زائل کردند 3. آنها که دست به قتل ائمه زدند 4. آنها که عامل و زمینهساز قتل عترت شدند.
این فراز از زیارت عاشورا گویای آن است که واقعه غمبار کربلا دارای پیشینهای عمیق است. فارغ از اینکه به صورت مصداقی به تاریخ قبل از رویداد عاشورا بپردازیم، همین گزارهها در زیارت عاشورا کافی است انسان را با حقیقت ماجرا آشنا کند؛ یعنی باید دید اولبار چه کسانی اساس ظلم و جور در حق اهل بیت وحی را بنا نهادند و جایگاهی که خداوند به واسطه پیامبرش به آن انوار مقدس بخشیده بود، سلب کردند. این دو گزاره اول، اساس ماجرای شهادت رساندن امام حسین علیهالسلام را نشان میدهد.
خلاصه وضعیت امت اسلام از رحلت نبوی تا قیام حسینیانتهایپیام/