Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهشیری گفت: هدف از بازرسی ها از حوزه های قضائی در استان، هم پوشانی، برطرف کردن نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و از همه مهمتر ارتقا رضایتمندی مردم از دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «غلامعلی دهشیری» در جمع کارکنان قضائی و اداری دادگستری شهرستان اردکان بیان داشت: تسریع در رسیدگی، کاهش اطاله دادرسی، صدور آراء متقن و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم از اهداف مهمی است که دنبال می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امروزدستگاه قضا چشم امید مردم است و اگرمردم ما از نهاد ودستگاهی نا امید شوند به دستگاه قضایی  به عنوان ملجأ و پناهگاه خود مراجعه می کنند چرا که  مردم به دستگاه قضایی امیدوارند.

این مقام قضائی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر پیگیری سیاست کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: زندان، جای افراد شرور و مخلان امنیت است. براین اساس، زندانی شدن یک فرد بدهکار که دِین خود را قبول دارد و از پرداخت استنکاف نمی کند اما تمکن مالی ندارد، منطقی نیست، تا جایی که امکان دارد بجز موارد ضروری از بازداشت موقت و زندانی کردن متهم جلوگیری گردد.

دهشیری ابراز داشت: از تأکیدات رییس قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش است و تمام کارکنان اداری و قضایی باید تلاش خود را در مسیر توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، بالاخص با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف به خرج دهند.

این مقام مسئول در خصوص خدمت رسانی به مردم خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی نظام اداری، خدمتگزاری به مردم است و همۀ کارگزاران و کارکنان در تمام مراتب، خادمان مردم هستند؛ این موضوع در نظام اداری یک اصل بوده و مادامی که چنین احساسی وجود داشته باشد، کارگزاران و کارکنان نظام اداری با مردم، رفتار مالکانه و دستوری نخواهند داشت؛ بلکه جایگاه و موقعیت خود را نعمتی می دانند که وسیلۀ خدمت به مردم می باشد.

شایان ذکر است در حین جریان سفر بازدید از حوزه قضایی اردکان، رئیس کل دادگستری و قائم مقام رئیس کل بیش از یک ساعت از وقت خود را در اختیار مراجعین به دادگستری قرار دادند و با بیش از 30 نفر از مراجعان ملاقات کرده و دستورات مساعد قانونی را صادر نمودند.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین روزنامه شیراز بازرسی قضایی شبستان یزد دادگستری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی صبح شنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، یکی از ویژگی‌های بارز البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و گفت: از آغاز فعالیتم در استان البرز، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضائی سرلوحه اقدامات مجموعه قضائی قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز می‌داند، اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضائی با مدیریت شهری بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از مأموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، مطرح کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضائی است. برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان البرز، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر و انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضائی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضائی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6089618

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری