Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:13:08 GMT

شبکه‌های محلی، امواجی فراتر از تبلیغ

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۱۳۶۳

شبکه‌های محلی، امواجی فراتر از تبلیغ

اگرچه تلویزیون در اوایل اختراع خود یک رسانه گروهی کوتاه‌مدت بود و روز به روز بر مخاطبانش افزوده می شد امروز به قوت تغییرات دیجیتال ، تماشای تلویزیون از اینچ های غول آسا به تلفن های کوچک همراه راه یافته و شبکه های محلی بدلیل گستردگی و تنوع رسانه در صورت کم توانی در رقابت، تماشاچیان را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا سلیمانی مجری و هنرپیشه تئاتر و سینما که در فیلم هایی همچون بادیگارد اثر حاتمی کیا نقش آفرین بوده ، در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: امروز شبکه های محلی تلویزیون تنها در قالب تعریف لغوی آن به معنای سیستم ارتباطی و رسانه‌ای پخش‌کننده تصویر متحرک و صداها از مسافت دور نمی گنجد؛ بلکه دنیای امروز، تغییرات و تحولات عمیقی را شاهد است که همه آنها در حوزه‌های عملکردی هویت، مرز ، زمان و مکان قابل درک‌ است. 


وی می افزاید: اگرچه یکی از کارکردهای تلویزیون آگهی و تبلیعات است اما نباید این همه کارکرد باشد؛ بلکه شبکه های محلی نقش بزرگی در پاسداشت هویت و برجسته سازی فرهنگ بومی برای جلوگیری از بحران هویت ایفا می کنند.
وی ادامه می دهد: امروز کارکرد رسانه بستر ساز مناسبی برای آموزش و هدایت جامعه است که با برنامه ریزی های دقیق وهدفمند می توان از آن به نحو شایسته ای بهره گرفت.
سلیمانی شبکه های محلی از جمله شبکه باران را که امروز بصورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می کند ، رسانه ای مثمر در راستای توسعه اقتصادی استان ها از طریق پرداختن به گیرایی های گردشگری و همچنین توسعه فرهنگی و جلوگیری از چند پاره شدن هویت می داند.
شبکه باران شبکه تلویزیونی استان گیلان است که از مرکز رشت روی کانال ۰۷ باند VHF و از فرستنده زیباکنار برای سرتاسر گیلان پخش می‌شود . این شبکه از ۱۳ تیر ۷۷ با تاکید بر فرهنگ‌ و طبیعت در زبان های فارسی گیلگی و تالشی راه اندازی شد و پرداختن به انعکاس مشکلات کلانشهر رشت و  سایر نقاط استان گیلان به همراه اخبار استانی با تاکید بر گویش محلی و دعوت از برخی کارشناسان یا مسئولان محلی برای پاسخگویی به مردم از اولویت های برنامه ای آن است که البته برنامه‌های طنزبه زبان گیلکی نیز از جمله برنامه های پر مخاطب این شبکه محلی است. 
شبکه باران از تابستان سال ۱۳۹۰ بصورت ۲۴ ساعته پخش می شود؛ درحالیکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی؛ فقط یک ایستگاه زیباکنار و هفت ایستگاه دیگر همراه با ۹ فرستنده در استان وجود داشت؛ امروز در گیلان حدود ۳۰۰ ایستگاه ماهواره ای برای پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی و حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه فرستنده تلویزیونی در گیلان راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی گیلان بازیگر سینما و تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود