Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: ساخت بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه ‏صنعت پتروشیمی کشور در این شرکت تاکنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با همت و تلاش کارشناسان تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی بندر امام، حمیدرضا رستمی در نشستی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و مدیرکل آب و خاک سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: پتروشیمی بندر امام همواره در ‏حوزه حفاظت از محیط زیست پیشتاز بوده و اقدام‌های موثر و چشمگیری در این زمینه انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پتروشیمی تنها شرکت ‏دارای ‏Land Fill‏ (محل دفن بهداشتی پسماندهای شیمیایی و خطرناک) در سطح کشور است که دیگر صنایع هم از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.‏
وی افزود: پتروشیمی بندر امام همسو با صیانت و حفاظت از محیط زیست در حال ساخت بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه ‏در سطح صنعت پتروشیمی کشور است و این پروژه تاکنون 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باوجود تمامی مشکلات و ‏محدودیت‌ها امیدواریم با همت و تلاش کارشناسان تا پایان سال آینده در مدار تولید قرار گیرد.‏
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اشاره به پروژه تغییر فرآیند از جیوه به ممبراین و از سرویس خارج کردن واحد کلرآلکالی این شرکت ‏به‌عنوان اقدامی مؤثر همسو با حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: این شرکت بیشترین فضای سبز را در سطح مجتمع، محوطه دریایی شرکت و همچنین ‏شهرستان ماهشهر و حومه ایجاد کرده است.‏
وی با اشاره به برخی انتظارات پتروشیمی بندرامام و سهامداران شرکت از سازمان محیط زیست ‏بر خارج کردن خطوط تولید این ‏شرکت از فهرست آلایندگی تاکید کرد.
نگاه تشویقی محیط زیست خوزستان به صنعت
محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در سال‌های اخیر پتروشیمی بندرامام اقدام‌های زیست ‏محیطی بسیار چشمگیری داشته است، در نتیجه محیط زیست استان هم با نگاه مثبتی در مسائل مختلف تصمیم‌گیری می‌کند.‏
وی افزود: نگاه محیط زیست استان خوزستان به صنعت یک نگاه تشویقی و مخالف زیر فشار گذاشتن است، بنابراین اگر هزینه‌هایی هم می‌شود باید در مسیر ارتقای سطح محیط زیست باشد.‏

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان، گفت: علاقمندان می‌توانند همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه از این موزه بازدید کنند.

حمزه عشوری امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید رایگان موزه تنوع زیستی محیط زیست گیلان در هفته ملی موزه، اظهار کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش، طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی است. 

وی با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با ذخیره بیش از ۱۰۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی برخوردار است، افزود: این گونه‌ها شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل ، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: علاقمندان و مراکز آموزشی برای بازدید می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۴ به آدرس رشت، بلوار رسالت، جنب صدا و سیما، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ برای هماهنگی و تعیین وقت بازدید اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟