Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الله غلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رکود تورمی در کشور باعث وقفه در تکمیل و اتمام پروژه های عمرانی در سطح استان اصفهان شده است، اظهار داشت: پروژه های عمرانی استان اصفهان در دو مناسبت مهم افتتاح می شوند، یکی در هفته دولت که یک هزار و ۷۵۰ پروژه افتتاح شد و امیدواریم به مناسبت دهه مبارک فجر هم معادل همین تعداد پروژه در اصفهان افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۶۰ درصد اعتبارات در ۱۰۷ شهرداری استان اصفهان به بودجه های عمرانی تخصیص یافته است که بیشتر پروژه های نیمه تمام عمرانی در سطح استان به بخش شهرداری ها مربوط می شود.

تکمیل پروژه های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی به تعداد قابل ملاحظه ای از پروژه های عمرانی استان اصفهان تصریح کرد: در شرایط اقتصادی موجود، اعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه های عمرانی کافی نیست اما مدیریت استان اصفهان با تشویق بخش خصوصی و تقویت مشارکت بخش دولتی با خصوصی، تکمیل و اتمام پروژه های عمرانی را در دستور کار قرار داده است.

۳ هزار پروژه ناتمام عمرانی در انتظار افتتاح

وی با تاکید بر اهتمام مدیریت استان اصفهان بر پیشرفت پروژه های عمرانی در جدول زمان بندی شده، ابراز داشت: در استان اصفهان بالغ بر سه هزار پروژه عمرانی ناتمام وجود دارد که تعدادی از این پروژه ها در هفته دولت افتتاح شد و امیدواریم مابقی آن به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شود.

قطار سریع السیر و آزادراه کنار گذر شرق در بالای لیست پروژه های عمرانی

غلامی با اشاره به دو ابرپروژه مهم استان اصفهان گفت: یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان اصفهان، قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان است؛ این پروژه چندین بار دچار وقفه شد اما با بازدید وزیر راه و شهرسازی و اهتمام و جدیت پدیدآمده در مدیریت استان این پروژه در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: در طول مسیر پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان چندین کارگاه مشغول فعالیت هستند تا عملیات زیرساختی این محور به سرانجام برسد. اعتبارات ریل گذاری پروژه مذکور از محل فاینانس تامین شده و شرکت اس.آر.ایی.سی از کشور چین به عنوان سرمایه گذار معرفی شده که با همکاری پیمانکارانی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا این ابرپروژه پیش می رود.  

افتتاح دو قطعه از پروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان تا پایان امسال

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به یکی دیگر از مهمترین ابرپروژه های عمرانی استان اصفهان اظهار داشت: پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در سال ۱۳۸۲ در قالب سه قطعه به طول ۹۳ کیلومتر کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که به علت مشکلات اقتصادی متوقف شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ با پیگیری استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی این پروژه بار دیگر شروع شد و در آن سال دو قطعه  تعریف شده در پروژه شروع به کار کرد.

افتتاح قطعه سوم پروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان تا ۱۴۰۰

غلامی با تاکید بر اینکه قطعه سوم این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر در مسیر اصفهان-نایین تا سه راهی مبارکه با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری استان اصفهان در سال ۹۸ کلید خورد و در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم قطعه اول و دوم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی صندوق آتیه صبا، وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و مشارکت ۳۰ درصد بخش دولتی و ۷۰ درصد بخش خصوصی پیش می رود، تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصد از مسیر قطعات اول و دوم آزاد راه کنار گذر شرق ادامه داد: ۷۰ درصد منابع مالی قطعه سوم با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان تامین شده و قرارداد مشارکت تیرماه امسال امضا و ابلاغ شد؛ پیش بینی می شود که پروژه مذکور در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و برای پیشرفت پروژه قراردادی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی به امضا رسیده است.

مطالعات شش ماهه قطعه سوم آزادراه کنار گذر شرق و کلنگ زنی در آبانماه

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه قطعه سوم پروژه آزادراه کنار گذر شرق با مطالعات شش ماهه در جدول زمانی سه ساله در چند روز آینده در آبانماه کلنگ زنی خواهد شد تا عملیات اجرایی بخش نخست قطعه سوم پروژه مذکور بر زمین زده شود، اضافه کرد: ابرپروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان مسافت اصفهان به شیراز را ۴۵ کیلومتر کوتاه می کند و با سرعت متوسط ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت زمان سفر را یک ساعت کاهش می دهد.

آزادراه کنار گذر شرق اتفاق مهمی در کوریدر شمال به جنوب کشور

وی با اعلام اینکه با تکمیل این ابرپروژه مسیر تهران به شیراز به هفت ساعت کاهش می یابد، اظهار داشت: پروژه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان اتفاق مهمی در کریدور شمال-جنوب مسیر راه های کشور خواهد بود و بر اساس زمانبندی حرکت می کند.

غلامی تصریح کرد: این ابرپروژه با محورهای مواصلاتی اصفهان-نایین، براآن شمالی-جنوبی، قلعه شور، شهر جدید بهارستان، پارک ملی کلاه قاضی، گردنه لاشتر، جاده اصلی اصفهان-شیراز و رودخانه زاینده رود تلاقی دارد که با ساخته شدن پل های غیرهمسطح حل خواهد شد. 

کد خبر 4754891

منبع: مهر

کلیدواژه: پروژه عمرانی افتتاح طرح عمرانی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین سانحه تصادف شهرکرد زائران اربعین خطبه های نماز جمعه بارش باران بازگشت زائران اربعین استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید