Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین رقابت‌ گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته وزنه برداری، آن هم در بازه ۶ ماهه‌ای که فدراسیون جهانی  تعیین کرده است، امروز رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم انجام می‌شود و ۲ ملی پوش نامدار کشورمان روی تخته خواهند رفت. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در حالی امروز به رقابت با دیگر وزنه برداران می‌پردازند، که شرایط این ۲ وزنه بردار کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از یک سال، سهراب وارد می‌شود

سهراب مرادی آخرین بار که در یک رقابت بین المللی شرکت کرد، در بازی‌های جهانی وزنه برداری (۲۰۱۸) در ترکمنستان علاوه بر کسب مدال طلای این رقابت‌ها، رکورد دسته ۹۴ کیلوگرم را هم به نام خود جابجا کرد، اما در رقابت‌های جام بین المللی فجر حاضر نشد. سال ۹۸ برای قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ اصلا خوب آغاز نشد و وزنه بردار ۳۱ ساله کشورمان ۲ بار و طی فاصله ۳ هفته از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدیدی شد.

بیشتر بخوانید:  آغاز تمرینات سهراب مرادی زیر نظر پزشکان ایرانی در آلمان

مرادی، فقط برای حضور و کسب امتیازات لازم وزنه خواهد زد

مرادی با تلاش دکتر بابک امینی، مراحل توان بخشی و درمانی خود را طی ماه‌های گذشته طی کرد و طبق گفته مسئولان فدراسیون وزنه برداری، در این رقابت‌ها فقط برای حضور و کسب امتیازات لازم وزنه خواهد زد. چرا که حضور نداشتن و کسب نکردن امتیازات این دوره از رقابت‌ها  به منزله حذف قطعی المپیک ۲۰۲۰ برای او محسوب می‌شود. رکورد ورودی سهراب مرادی در بازی‌های انتخابی المپیک سوئیس، ۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

قهرمان المپیک، امیدوار به آینده

کسی که بار‌ها رکورد دسته ۹۴ و ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری را در رقابت‌های جهانی و المپیک ارتقا داده است و با رکورد مجموع ۴۰۳ کیلوگرم مدال المپیک ۲۰۱۶ را برای خود به ارمغان آورده است، حالا با رکورد ورودی ۲۰۰ کیلوگرم پا به این بازی‌ها می‌گذارد، تا با کسب امتیازات این بازی‌ها خود را برای بازی‌های انتخابی المپیک در ترکیه، جام بین المللی فجر و رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۹ آماده کند.

  بیشتر بخوانید: باقری: حضور مرادی در رقابت‌های سوئیس کفایت می‌کند

تفاوت کیانوش و سهراب

از طرفی، دیگر وزنه بردار پُر آوازه کشورمان یعنی کیانوش رستمی نیز در این رقابت‌ها پا به پای دیگر رقبا وزنه خواهد زد. اما شرایط رستمی اصلا قابل قیاس با سهراب مرادی نیست. کیانوش، بازی‌های جهانی ۲۰۱۹ که همین یک ماه پیش در تایلند برگزار شد را بدون کسب امتیاز به پایان رساند. دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته ۸۵ کیلوگرم، در بازی‌های تایلند، هر ۳ وزنه خود را در یک ضرب اوت کرد و به دلیل مصدومیت در حرکت دوضرب حاضر نشد.

سوئیس، تیری در تاریکی

اما این پایان کار برای رستمی نبود و  حتی با بی اطلاعی خود کیانوش، بحث حذف او از المپیک ۲۰۲۰ مطرح شد. رستمی در اوج ناباوری، بازه شش ماه فعلی را بدون حضور در هیچ رقابتی به پایان می‌رساند و حضور نداشتنش در رقابت‌های سوئیس احتمال حضورش در توکیو را تقریبا به صفر می‌رساند. بلافاصله فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک کشورمان از طریق نامه نگاری با فدراسیون جهانی وزنه برداری درخواست حضور این وزنه بردار کرمانشاهی را داشتند، اما پاسخ تاماش آیان، رئیس این فدراسیون منفی بود.

بیشتر بخوانید: رستمی آماده مسابقه در سوئیس/ تلاش کیانوش بدون ثمر می‌ماند؟

کارت بازی برای کیانوش صادر شد، اما...

اما کیانوش بازهم تسلیم نشد. به یکباره و شبانه راهی شهر تراملان سوئیس شد و درخواست حضورش در این بازی‌ها را برای سومین بار تقدیم مسئولان فدراسیون جهانی کرد. آن‌ها هم به او اطلاع دادند که می‌تواند در این بازی‌ها شرکت کند، حتی کارت بازی هم برای رستمی صادر شد، اما به او گفتند هر نتیجه‌ای که در سوئیس بگیرد، امتیازی برای گزینشی المپیک کسب نخواهد کرد.  

آمادگی بالای مردِ مورد توجه رسانه‌های خارجی

رستمی از زمان حضورش در سوئیس توجه اکثر رسانه‌های بین المللی را به خود معطوف کرده است و طی مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های جهانی درخواست داشته تا به او کمک کنند و امیدوار است تا امتیاز این بازی‌ها برای او محاسبه شود. اتفاقی که تاحدود زیادی نشدنی است. رکورد  ورودی رستمی ۳۹۰ کیلوگرم در این بازی‌ها اعلام شده است و این موضوع نشان از آمادگی بالای او دارد. 

بیشتر بخوانید: کیانوش رستمی از خداحافظی احتمالی‌اش خبر داد

جمع بزرگان دسته ۹۶ کیلوگرم، جمع شد

از نکات جالب توجه دسته ۹۶ کیلوگرم این بازی‌ها می‌توان به حضور همزمان تیان تائو، وزنه بردار مطرح چینی در کنار کیانوش و سهراب اشاره کرد. وزنه برداری که با توجه به غیبت و کنار کشیدن مرادی و رستمی مدال طلای بازی‌های جهانی تایلند را به ارمغان آورد و حالا باید دید حضور همزمان این ۳ وزنه بردار نامدار در این دسته، به کجا خواهد انجامید. این رقابت ها امروز (شنبه) از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه

باوجودی که به نظر می‌رسید صربستانی‌ها بعد از ناکامی ویکتور نِمِس در گزینشی اروپایی، این بار به علی ارسلان اعتماد کنند، اما نامی از کشتی‌گیر ایرانی تیم ملی صربستان در جمع کشتی‌گیران ثبت‌نامی گزینشی آخر نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات گزینشی جهانی با کشتی فرنگی از 20 اردیبهشت ماه در استانبول استارت می‌خورد. کشتی‌گیرانی که از دو مسابقه قبلی در مسابقات جهانی صربستان و گزینشی‌های قاره‌ای موفق به کسب سهمیه نشدند، برای آخرین بار شانس خود را برای کسب جواز ورود به المپیک در ترکیه امتحان خواهند کرد.

صربستانی‌ها که در گزینشی اروپایی ویکتور نِمِس را به باکو فرستادند، ترجیح دادند این بار هم کشتی‌گیری که در این وزن صاحب سابقه و تجربه است را به گزینشی آخر بفرستند و باز هم فرصتی به ارسلان دارنده دو نشان طلا و برنز وزن غیرالمپیکی 72 کیلوگرم که در مسابقات قهرمانی اروپا در وزن جدید مدالی نگرفت، داده نشد؛ اما ابراهیم قانم فرانسوی رقیب وزن 72 کیلوگرم ارسلان بار دیگر در ترکیب تیمش قرار گرفته و به دنبال کسب سهمیه المپیک است.

دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

 

همچنین ادموند نازاریان پسر نازاریانِ بزرگ و عنوان‌دار هم که هنوز سهمیه المپیک را برای بلغارها نگرفته، امیدوار است در وزن سنگین و پرمدعی 60 کیلوگرم در ترکیه سهمیه بگیرد.

گئورگ غریبیان ارمنی، زادیک لالی‌یف روس، مراد ممدوف آذربایجانی، گئورگی تیبیلوف صربستانی و جمال والی‌زاده کشتی‌گیر ایرانی که با اسم UWW در مسابقات شرکت می‌کند در 60 کیلو، ایستوان وانچزا از مجارستان، مورات فیرات یا سلجوق کان از ترکیه در 67 کیلو، آدلت تیولی‌بایف روس، لوری لومادزه گرجستانی، زولتان لوای از مجارستان و کمال بی از آمریکا در 77 کیلو، رفیق حسین‌اف آذربایجانی و تورپال بیسلطانوف دانمارکی در 87 کیلو، متهان باشار از ترکیه و میهایل کاجایا صربستانی در 97 کیلو و دیوید آواساپیان ارمنستانی، لاکوبی کاجایا گرجستانی و اسکار مارویک نروژی در 130 کیلوگرم نیز از دیگر مدعیان شاخص حاضر در مسابقات گزینشی جهانی هستند.

در این رقابت‌ها دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال و همچنین نفر سوم حقیقی صاحب سهمیه المپیک خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه