Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@22:48:14 GMT

راه‌اندازی ۵G در ۱۶ کشور آسیایی تا سال دیگر

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۱۹۴۳

راه‌اندازی ۵G در ۱۶ کشور آسیایی تا سال دیگر

ساعت 24-طبق پیش بینی کنگره جهانی موبایل، تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶ کشور در آسیا و اقیانوسیه نسل پنجم ارتباطات (۵G) را راه اندازی می‌کنند و سهم سرمایه‌گذاری اپراتورها از این فناوری به ۶۳ درصد می رسد.

 معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، گزارش کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۹ (GSMA) در خصوص آینده نسل پنجم ارتباطات (۵G) را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، اپراتورهای موبایل در منطقه آسیا- اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد که سهم عمده آن، حدود ۳۷۰ میلیارد دلار، برای توسعه نسل پنجم (۵G) خواهد بود. بر همین اساس سهم ۱۴ درصدی نسل پنجم تلفن همراه از سرمایه‌گذاریهای اپراتورها در سال ۲۰۱۸ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۲۵ می‌رسد.

کره جنوبی در میان کشورهای آسیا- اقیانوسیه در راه‌اندازی ۵G پیشگام بوده و تا پایان سال ۲۰۱۹، حدود ۱۰ درصد از مشترکانش به شبکه ۵G متصل می شوند. همچنین براساس اعلام وزیر علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور، ۲۶۰ هزار نفر برای سرویس ۵G ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش، به جز کره جنوبی، کشورهای استرالیا، گوام، هنگ کنگ، جزایر ماریانای شمالی و فیلیپین تا پایان سال ۲۰۱۹ و ۱۰ کشور دیگر از جمله چین و ژاپن تا پایان سال ۲۰۲۰ شبکه ۵G را پیاده‌سازی خواهند کرد.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه فناوری ها و سرویس های موبایل در منطقه آسیا- اقیانوسیه ۱.۶ تریلیون دلار (معادل ۵.۰۳ درصد GDP این منطقه) ارزش اقتصادی در سال ۲۰۱۸ ایجاد کرده، پیش‌بینی شده است شکاف بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در این منطقه در حال کاهش است. تا جایی که در ۷ سال آینده، ۸۵۰ میلیون نفر در این منطقه استفاده از اینترنت موبایل را برای اولین بار تجربه خواهند کرد که در نتیجه آن تعداد کل کاربران اینترنت موبایل در سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲ درصد جمعیت این منطقه خواهد رسید.

براساس گزارش GSMA، نسل پنجم تکامل اجتناب‌ناپذیر شبکه تلفن همراه است و اگر شرایط مناسبی فراهم شود فرصت های اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی ایجاد خواهد کرد از جمله اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۵ سال آینده حدود ۹۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد منطقه آسیا – اقیانوسیه کمک کند.

همانگونه که سرعت رو به تکامل فناوری دیجیتالی، زمینه ظهور خدمات و برنامه‌های کاربردی جدید را فراهم می‌کند و سبک زندگی، کار و ارتباطات مردم را تغییر می‌دهد، از سوی دیگر مدل کسب و کار سنتی اپراتورها را نیز تحت فشار قرار می‌دهد و بسیاری از اپراتورها باید به دنبال توسعه کسب و کار خود و کشف راه های جدید کسب درآمد باشند.

براساس گزارش کنگره جهانی موبایل، این تغییرات در حال حاضر حوزه فعالیت رگولاتوری‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. رگولاتوری‌های برخی از کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه در حال مطالعه و بررسی مقررات‌گذاری در زمینه ۵G هستند و برخی هم بر موضوعات حیاتی دیگری مانند مقررات‌گذاری در زمینه پرداخت دیجیتال و هویت دیجیتال تمرکز کرده‌اند تا راه را برای دیجیتال سازی جامعه خود هموار کنند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند

رئیس فدراسیون هاکی گفت که شرط تمدید قرارداد سرمربی خارجی تیم ملی هاکی بانوان کسب مقام آسیایی است. - اخبار ورزشی -

بهرام قدیمی با اشاره به شرایط تیم هاکی بانوان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: درحال حاضر تیم ملی تمرینات پایانی خود را برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا پشت سر می‌گذارد و قرار است در عمان اردوی مشترکی پیش از آغاز مسابقات داشته باشد.

وی در خصوص مربیان ایرانی که با  «جون کنت ول» مربی آمریکایی - چینی کار می‌کنند، اظهار داشت: خانم‌ها حسنی و خاکباز در کنار مربی خارجی حضور دارند و با تمریناتی که تیم ملی با مربی خارجی پشت سر گذاشته، باید این تیم را روی سکو ببینیم.

همدان، میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی

 

رئیس فدراسیون هاکی درباره غیبت نیلوفر عبدی سرمربی سابق تیم ملی و صحبت‌هایی مبنی بر توهین به او و قهر از تیم ملی گفت: خانم عبدی با سلیقه و نظر مربی خارجی کنار تیم ملی نیست. خانم عبدی مربی ایران است، اما «جون کنت ول»، خانم حسنی را ترجیح داده است. عبدی قهر نکرده و تنها سبک کارشان با هم فرق دارد.

قدیمی در خصوص ادامه همکاری با «جون کنت ول» خاطرنشان کرد: قرارداد این مربی تا پایان مسابقات کاپ آسیا است که اگر در این مسابقات تیم روی سکو برود با او ادامه می‌دهیم، چون تیم ملی با خانم عبدی عنوان پنجمی آسیا را کسب کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند