Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه مگر معلم چندشغله می‌تواند کار فرهنگی انجام دهد، گفت: معیشت معلمان ریشه در قانون مدیریت خدمات کشوری دارد که سراسر تبعیض و بی‌عدالتی است و دستپخت مجلس و دولت است. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صباغیان در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های فعالیت‌های فرهنگی در وزارت آموزش‌وپرورش اظهار‌ کرد: این وزارتخانه از زیرساخت‌های تعالی همه جانبه و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سیستم تعلیم و تربیت که زیرساخت همه امور است وظیفه اصلی خود را که تربیت نیروی انسانی سالم و صحیح است به خوبی انجام دهد رشد و پیشرفت همه جانبه محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت تعلیم و تربیت امروز، تک بعدی بوده و به صورت سرطانی در حوزه آموزش حرکت کرده‌ایم و مقوله فرهنگ نتوانسته همراه با آموزش حرکت کند، افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه و ساختارهای مختلف داریم به همین موضوع مرتبط است.

معیشت معلمان ریشه در قانون سراسر تبعیض خدمات کشوری دارد!

صباغیان ادامه داد: وقتی بعد فرهنگی مورد غفلت قرار می‌گیرد آثار و تبعاتی دارد که آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و... از این جمله است. چالش‌های فرهنگی ریشه در وضعیت معیشت و حقوق معلمان و آموزش و پرورش دارد، معیشت معلمان نیز ریشه در قانون مدیریت خدمات کشوری دارد که سراسر تبعیض و بی عدالتی است و دستپخت مجلس و دولت است.

وعده افزایش 400 تا 600 هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی چه شد؟!استخدام معلمان حق‌التدریس چه‌زمانی آغاز می‌شود؟/ حق‌التدریس‌ها از آبان ماهانه پرداخت می‌شوداعمال مدرک تحصیلی بالاتر برای معلمان در مجلس تصویب شد

این نماینده مجلس بیان‌ کرد: وزارت نفت، علوم و صنعت از این قانون مستثنی شده‌اند. طبیعتا نیروی انسانی قوی وزارتخانه‌هایی چون آموزش و پرورش به همین وزارتخانه‌های مستثنی شده مامور می‌شوند، مثلا تعدادی عضو هیئت علمی دانشگاه می‌شوند.

خط فقر 6 میلیون اما حقوق معلم دو میلیون و 500 هزار تومان

صباغیان با بیان اینکه برخی معلمان 600 هزار تومان حقوق می‌گیرند، مگر اینها می توانند کار کنند؟ گفت: طبیعی است درختی که به آن آب نمی‌دهیم، ثمر نمی‌دهد. این بار و ثمر متعلق به وزارت نفت است، مشکل اصلی مجلس است. مجلس می‌تواند اعتبار و بودجه را به سمت وزارتخانه ببرد و بعد کار بخواهد متاسفانه وزرای آموزش و پرورش هم ضعیف هستند در حالی که باید پرقدرت و مطالبه‌گر ظاهر شوند امروز می گویند خط فقر 6 میلیون تومان است در حالی که معلمان دومیلیون و 500 هزار تومان حقوق می‌گیرند.

وی افزود: من این درد را حس می‌کنم ولی وقتی 130 پزشک در مجلس داریم نگاه مثبت و بهتر روی پزشکان می‌رود. البته در همین دوره اتفاقات خوبی هم افتاد. به عنوان مثال مجلس مصوب کرد یک درصد از هزینه همه دستگاه‌ها به آموزش و پرورش داده شود و مدارس از پول آب و برق معاف شوند.

معلم چند شغله مگر می‌تواند کار فرهنگی کند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید مقتدر و مطالبه‌گر باشد و به صحن بیاید و وضعیت را تشریح کند، اظهار‌کرد: معلمی که چندشغله است مگر می‌تواند کار فرهنگی در کلاس بکند؟ اتفاقا او فرهنگ را نابود می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید به عنوان نماینده مجلس هرکجا می‌توانیم از حقوق معلمان دفاع کنیم اظهار‌کرد: وزیر باید در این دوره به صحن بیاید، نطق داشته باشد و جلساتی ترتیب دهد و مجلس را همراه کند تا وضعیت بهتر شود.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمدرضا صباغیان وزارت آموزش و پرورش معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اولویت‌های جذب معلمان درسال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا حاجی پور به خبرنگار ایسنا در آمل گفت: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ هزار معلم در قالب ماده  ۲۸ در آزمون‌های متوالی که برگزار شد در راستای کمبود نیروهای آموزشی در آموزش و پرورش جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار معلم درمقاطع مختلف تحصیلی درکشور کمبود و نیاز جدی است، افزود: برای سال جاری نیز همانند روال انجام شده سال ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون‌های جذب معلم اقدام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولویت جذب با معلمانی هست که در قالب پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی، نهضت سوادآموزی، برون سپاری، غیرانتفاعی، معلمان طرح امین و سربازمعلم و افرادی که سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش داشتند.

حاجی پور اضافه کرد: درماه اردیبهشت نیز یک آزمون استخدامی معلمان برگزار شد که تعداد جذب آنها نیز از سوی آموزش و پرورش مشخص خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: حداقل بخشی از کسری و نیاز معلمان درمقاطع مختلف تحصیلی درسال جاری و تا پیش از سال تحصیلی ۱۴۰۳ و۱۴۰۴ جذب آموزش و پرورش شوند.

اعتراض مجلس به احکام صادرشده در رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح همان گونه که انتظار می‌رفت انجام شد و برای معلمانی که به صورت رسمی مشغول به کار بودند، در سطح کشور مشمول این طرح شدند.

حاجی پور با بیان اینکه قانونی که نمایندگان مجلس دراین دوره مصوب کردند، درزمان اجرا در شیوه و چگونگی اجرای آن به آن ایراد وارد شد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب مطالبه‌گری معلمان، به احکامی که در رتبه بندی معلمان صادر شده اعتراض دارند و باید درشروع کار مجلس جدید حتما تجدید نظر و اصلاح شود.

وی توضیح داد: دراحکام صادره برای برخی از معلمانی که سالها به عنوان معلم جذب شده بودند، پس از اعلام رتبه بندی به ناچار به عنوان کارمند اداری ومدیریت در واحدهای مختلف ستاد و ادارات آموزش و پرورش به کار گرفته شدند.

حاجی پور ابرازامیدواری کرد که درتجدید نظر مجلس، همه در قالب رتبه بندی درست و عادلانه قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حقوق معلمان از کارکنان دولت بیشتر شد؟
  • حقوق معلمان از کارکنان دولت بیشتر شد!
  • حقوق معلمان از کارکنان بیشر دولت شد
  • هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس به دولت/ چالش حقوق معلمان در کمین آموزش و پرورش
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است