Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:08:54 GMT

یک مسئول: نارین قلعه میبد سالم است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۲۰۵۸

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد به دنبال خبری مبنی بر ریزش دیوار ضلع شرقی نارین قلعه این شهر، از سلامنت این بنای 7000 ساله خبر داد و اعلام کرد: خاک‌های فروریخته در خندق مجاور این بنا مربوط به چاه حفر شده در این منطقه بوده است.

«سیما حشمت» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که خاک‌های فروریخته شده از دیوار خندق نارین قلعه میبد متعلق به بدنه بنا نیست، تصریح کرد: در مجاورت این خندق رشته قناتی وجود دارد و خاک‌های مذکور در حین لایروبی قنات از آن خارج و اطراف خندق دپو شده بود ولی با توجه به آبیاری باغات کنار قلعه و نفوذ آب به این دپوها دچار ریزش شده است و هیچ ارتباطی با دیوارهای قطور نارین قلعه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول در عین حال بررسی بیشتر منطقه برای پیشگیری از بروز آسیب به این بنای تاریخی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: هر چند که در فرو ریزش این خاک‌ها، آسیبی به بنا نرسیده و خسارتی به آن وارد نشده است اما به منظور اطمینان بیشتر از سلامت بنا، تیمی مشتکل از یک کارشناس و یک نفر باستان‌شناس در حال بررسی سازه هستند.

نارین قلعه میبد یا «نارنج قلعه»، بنایی سترگ متعلق به قبل از دوره ساسانیان و از قدیمی‌ترین ارگ‌های حکومتی در جهان است که قدمت آن را حدود 7 تا 12 هزار سال برآورد کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کردستان سوریه تعطیلی پنجشنبه ها جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن خانه پدری سعد حریری تابناک نارین قلعه میبد کردستان سوریه تعطیلی پنجشنبه ها جنبش عدم تعهد طرح ملی مسکن خانه پدری سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی قلعه نویی جدا شد

طرفداری| حمید مطهری مربی تیم ملی فوتبال ایران از جمع کادر فنی جدا شد.

با اعلام محسن معنمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی، حمید مطهری مربی تیم ملی از جمع کادر فنی جدا شد. با موافقت امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی، مطهری پس از مذاکراتی که با مسئولان تراکتور داشت هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

مدیر رسانه ای تیم ملی درباره اینکه جایگزین مطهری در تیم ملی چه کسی خواهد بود، اعلام کرد کادر فنی هنوز در این باره به جمع بندی نرسیده است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی قلعه نویی جدا شد
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه