Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر جهاد با اشاره به تولید حدود ۵۰۰ تن زعفران در سال جاری گفت: سازمان برنامه بودجه برای خرید حمایتی این محصول موافقت کرده است. تاریخ انتشار: 11:57 - 04 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۰۹۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد درباره خرید حمایتی زعفران توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: خرید حمایتی زعفران در سال زراعی ۹۷-۹۶ با مدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بدون ایجاد هرگونه ضرر و زیان برای دولت انجام و فروش آن نیز در بازار بورس کشور بطور شفاف انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زنجیره ارزش زعفران فعالیت دارند، تصریح کرد: براساس آمار‌های موجود، امسال بیش از ۱۱۴ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت زعفران اختصاص یافته و عمده تولید کنندگان این محصول، ساکنان مناطق روستایی کمتر برخوردار کشور هستند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه زعفران از مهمترین محصولات صادراتی کشور است و سال گذشته ۳۵۱ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشت، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تولید زعفران امسال به حدود ۵۰۰ تن برسد و این رکورد، احتمال دارد منجر به عرضه مازاد و غیر متعادل شود.

وی با اعلام اینکه امسال با تلاش زعفران کاران، حمایت فنی وزارت جهاد کشاورزی و میزان بارش مناسب باعث شده تولید زعفران از وضعیت مطلوبی برخوردار باشد، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از کاهش و نوسان نامتعارف قیمت و احتمال ایراد خسارت به کشاورزان، خرید حمایتی محصول توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور امری اجتناب ناپذیر است و برنامه‌ریزی جهت خرید توافقی زعفران از ماه گذشته آغاز شده است.

شیرزاد با یادآوری این که براساس تحلیل‌های قیمتی انجام شده توسط معاونت‌های تخصصی و بازرگانی وزارتخانه و مؤسسه پژوهش‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم زعفران پوشال معادل ۸۲ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی برای مداخله حداقلی در بازار زعفران جهت جلوگیری از کاهش قیمت و خرید حمایتی زعفران سال ۱۳۹۸ موافقت کرده و دستورالعمل‌ها و سازوکار‌های عملیاتی و اجرایی آن در حال تدوین است و به زودی با دستور وزیر جهاد کشاورزی در موقعیت زمانی مشخص اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زعفران خرید حمایتی تعاونی روستایی روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است