Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:39:33 GMT

نماینده خلخال: تنوع مدارس با اهداف خاصی حذف شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۲۷۰۱

نماینده خلخال: تنوع مدارس با اهداف خاصی حذف شد

دکتر بشیر خالقی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: این لایحه برای تحقق اهداف خاص در سیستم آموزشی کشور و یکسان‌سازی امکانات تحصیلی دانش‌آموزان و نیز رعایت عدالت آموزشی در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار تصویب شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس وزارت آموزش و پرورش موظف است که مدارس را منحصرا به ۲ صورت دولتی و غیردولتی اداره کند و به‌ جز مدارس استثنایی، مدارس دولتی متنوع در کشور فعالیت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهارداشت: همچنین ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی به لحاظ تناسب فاصله محل سکونت دانش‌آموز با مدرسه باشد و تاسیس هر نوع مدارس خاص نیز فقط با مجوز انجام شود.

خالقی گفت: به‌ موجب اجرای این مصوبه باید تمامی مدارس هیات‌امنایی، شاهد، ایثارگران، استعدادهای درخشان، نمونه‌دولتی، آموزش از راه دور، اقلیت‌های مذهبی، شبانه‌روزی، عشایری و تطبیقی باید از سیستم آموزشی کشور حذف شوند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس همچنین اضافه کرد: به موجب این مصوبه مجلس دولت (وزارت آموزش‌ و پرورش) مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ تمام واحدهای آموزشی تحت مدیریت را منحصرا به ۲ صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.

او با بیان اینکه تشکیل مدارس خاص در کشور از اهداف اصلی آن در ابتدای کار فاصله گرفته ، افزود: بر اساس تبصره این ماده از این پس تاسیس هر نوع مدارس خاص صرفا با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است.

او گفت: در حالی که مدارس خاص بدلیل دریافت شهریه دانش‌آموزی قادر به جذب معلمان مجرب ،متخصص و کارآزموده هستند، ناتوانی مالی مدارس عادی برای جذب نیروی انسانی دارای تخصص کافی موجب بروز آسیب در مدارس عادی می‌شود.

خالقی بیان کرد: آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر تا مدت سه ماه با پیشنهاد آموزش و پرورش به تصویب هیات دولت می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مصوبه پس از طرح و بررسی در کمیسیون آموزشی و پس از ارائه لایحه به مجلس با رای اکثریت نمایندگان به تصویب رسیده، اظهارداشت: در صورت هرگونه اعتراض مستند به مغایرت قانونی این مصوبه از سوی مناطق مختلف آموزش و پرورش کشور موضوع قابل بررسی و طرح در مجلس است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استعدادیابی خلخال بشیر خالقی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم