Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:23:24 GMT

موقوفات به سمت رفع نیازهای اجتماعی سوق داده شوند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۲۷۸۲

موقوفات به سمت رفع نیازهای اجتماعی سوق داده شوند

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم نژاد، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امروز، 4 آبان‌ماه در نشست ستاد هفته وقف با بیان اینکه وقف سنت ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: پیشینه بسیار درخشانی در حوزه وقف داریم، افراد نیکوکاری که روح بسیار بلندی داشتند از ملک و دارایی خود گذشتند تا مشکلات مردم در حوزه درمان و تحصیل و برنامه های مذهبی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت شناساندن واقفان به مردم، افزود: وقف در بعد اقتصادی و اجتماعی گشایشگر مشکلات مردم است.

قاسم نژاد، وقف را بیانگر حس مسئولیت اجتماعی افراد جامعه خواند و بیان کرد: بسیاری از موقوفات از گذشته کارکرد اجتماعی داشتند و اکنون نیز موقوفات باید به سمت رفع نیازهای اجتماعی سوق داده شوند، نیازسنجی جامعه موضوعات وقف از الزامات توسعه و ترویج فرهنگ وقف است.

تأسیس موزه در بقاع متبرکه دارای سابقه میراثی

در ادامه، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: ۴۰ بقعه، ۱۲ مسجد و چهار کلیسا از جمله اماکن مذهبی با سابقه میراثی در گیلان هستند.

وی با اشاره به تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برای مرمت اماکن مذهبی با سابقه میراثی گفت: برخی از این اماکن مذهبی در قالب موزه مورد بهره‌برداری قرار می گیرند.

امیرانتخابی با بیان اینکه موزه آستان آقا سید‌جلال‌الدین اشرف آستانه در حال راه‌اندازی است، افزود: بخشی از بقاع متبرکه و مساجد که دارای ظرفیت و سابقه میراثی هستند به موزه تخصصی تبدیل شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، خواستار فرهنگ‌سازی و سوق دادن کمک خیران به بازسازی بقاع متبرکه شد و گفت: کمک نیکوکاران در این حوزه می تواند بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی هفته وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم