Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-05@00:28:33 GMT

ساخت جت یاسین چقدر هزینه داشت؟

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۲۸۸۲

صراط:

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح صبح امروز در گفتگو با برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر با اشاره به ساخت جت آموزشی یاسین، اظهار داشت: در زمینه هواپیما‌های ملخی آموزشی خودکفا هستیم و طی سال‌های گذشته این نوع هواپیما ساخته شده است.

** ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم

به گزارش فارس وی همچنین با اشاره به پرواز جت آموزشی یاسین و تعداد مورد نیاز آن برای آموزش خلبانی، افزود: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی طرفی عنوان کرد: این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می‌تواند مجهز به بمب و موشک شود و بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک استفاده شود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: یکی از مشکلات ما تهیه موتور این هواپیما بود و خیلی دنبال کردیم موتور را از یک کشور خارجی تهیه کنیم، اما ندادند که الحمدالله موتور اوج به تولید انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

** جمع نشدن چرخ‌های جت یاسین جزو استاندارد‌های طراحی هواپیماست

وی در خصوص جمع نشدن چرخ‌های جت آموزشی یاسین پس از برخاستن از زمین، گفت: این جزو استاندارد‌های همه کشور‌هایی است که طراحی هواپیما می‌کنند بنابراین در پرواز‌های اول اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی‌کنند و در همه دنیا و ۱۰ کشوری که هواپیما طراحی می‌کنند این کار انجام می‌شود.

امیر بنی طرفی در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص رنگ جت آموزشی یاسین، خاطرنشان کرد: این نوع رنگی که روی هواپیمای یاسین قرار دارید پرایمر یعنی رنگ اولیه نام دارد. ما بعد از هر پروازی هواپیما را با ایکس ری بررسی می‌کنیم و دانه دانه پرچ‌های روی هواپیما را بررسی می‌کنیم و این رنگ کمک می‌کند تا بهتر بدنه هواپیما را بررسی کنیم و یک استاندارد در همه دنیا است.

** ساخت جت یاسین ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در خصوص هزینه‌های ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین، گفت: در نمونه‌های اولیه معمولا هزینه بسیار بالا است و در نمونه‌های بعدی و تولید انبوه ارزان‌تر می‌شود. برای این هواپیما تا الان چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم البته خیلی تلاش کردیم که هزینه‌های آن را کاهش دهیم، اما معمولا به خاطر شرایط کشور تامین قطعات ما را گران در می‌آورد.

وی با بیان اینکه حتما به هواپیمای مافوق صوت نیاز داریم که طراحی خودمان باشد، گفت: ما هم اکنون در حال رفع سایر نیاز‌های جنگنده‌ها و طراحی جنگنده‌های جدید و سایر هواپیما‌هایی هستیم که نیروی هوایی به آن نیاز دارند.

امیر بنی طرفی عنوان کرد: ساخت هواپیما برابر نقشه راهی است که ما ترسیم کرده‌ایم و این نقشه راهی است که در کل صنعت دفاعی مصوب شده و همه این‌ها در راستای این نقشه راه ارائه می‌شود و اینگونه نیست که یک سلیقه یا کار فی البداهه‌ای انجام شده باشد و این کار ادامه خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان گفت: آیین گل‌غلتان در خانه تاریخی آل‌یاسین، واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹:۳۰ تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه «روز گل محمدی و گلاب» با حضور کودکان و مادران  برگزار می‌شود.

 سیدهادی مسعودی علوی  افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند، بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.


مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل کاشان با بیان اینکه آیین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان زیر دو سال (متولدین سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، گفت: پیشینه رواج این آیین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • ستاره پرسپولیس مقابل تیم سابق اما با لباس شخصی
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی / فیلم
  • تمرینات یاسین چوکو، بادیگارد لیونل مسی و متخصص هنرهای رزمی و دفاع شخصی / فیلم
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز