Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قانونگذاران حزب چپ در بوندستاگ (مجلس آلمان) از دولت فدرال خواستند تا توافقنامه نظامی با واشنگتن را لغو کرده و نیرو‌های نظامی آمریکا از این کشور خارج شوند. تاریخ انتشار: 12:34 - 04 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۲۱۰۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ قانونگذاران آلمانی خواستار آن هستند که نیرو‌های آمریکایی و تسلیحات هسته‌ای این کشور از خاک آلمان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان مجلس آلمان همچنین از برلین درخواست کردند تا توافقنامه‌ای که به نیرو‌های کشور‌های خارجی اجازه استقرار در آلمان را می‌دهد لغو کرده و تاکید کردند ادامه استقرار ۳۵ هزار پرنسل نظامی آمریکا در این کشور تنها منجر به تنش بیشتر با روسیه می‌شود.
دولت آمریکا در حال حاضر دارای نزدیک به ۳۶ پایگاه نظامی در آلمان است. نیرو‌های نظامی آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم و مدت‌ها پس از جنگ سرد و عقب نشینی نیرو‌های شوروی در این کشور مستقر هستند.
این در حالی است که قانونگذاران آلمانی در یک طرح پارلمانی که اوایل ماه جاری صادر شد، حضور سربازان آمریکایی در کشورشان را مغایر با قانون اساسی آلمان خواندند.
در این طرح همچنین قانونگذاران آلمانی به این موضوع اشاره دارند که به روز رسانی ۲۰ بمب هسته‌ای آمریکا در پایگاه هوایی غرب آلمان غیرقابل قبول است.
اسپوتنیک نوشت، نیرو‌های آمریکایی در ستون‌هایی در جاده‌ها و راه آهن‌ها از یک پایگاه به پایگاه دیگر منتقل و به مرز‌های غربی روسیه نزدیک می‌شوند.
قانونگذاران حزب چپ آلمان از دولت این کشور درخواست کردند تا این توافق را که به نیرو‌های خارجی اجازه استقرار در آلمان را می‌دهد فسخ کرده و تمامی نیرو‌های خارجی را مجبور به ترک این کشور کند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آلمان نیروهای نظامی خروج قانونگذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی تصویب شد

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین، در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «طرح‌های مطالعاتی و اجرایی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901274

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا