Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیل شورای مبارزه با پولشویی:  

شورای عالی مبارزه با پولشویی منطقه آزاد کیش به فاصله دو هفته پس از رونمایی منشور مبارزه با فساد این منطقه، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

 این نهاد با هدف اجرای قانون مبارزه با پولشویی، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، نظارتی و  سلامت مالیT تشکیل و برخی اعضای آن از سوی مدیر عامل منطقه آزاد کیش مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آغاز عملیات اجرایی مسجد امام حسین:

عملیات اجرایی مسجد امام حسین (ع) کیش همزمان با اربعین حسینی در آیینی باحضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری و مدیرعامل منطقه آزاد کیش آغاز شد.

 امام جمعه قم در  این آیین گفت: جزیره کیش به برکت مردان خدا و خیران، علاوه بر جاذبه های گردشگری از فضایی معنوی برخوردار است.

 وی  که به منظور حضور در آیینهای اربعین حسینی به کیش سفر کرده بود، اضافه کرد: مردم از دور چیزی دیگری در مورد جزیره می شنوند ولی واقعیت این است که مراسم و آیین های مذهبی از جمله عزاداری، برنامه های ماه مبارک رمضان و شب های قدر در جزیره کیش نشان دهنده فضای معنوی در این منطقه است.

نرخ باسوادی زنان در جزیره کیش از ۹۷ درصد فراتر رفت:

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در جزیره کیش نرخ باسوادی  زنان ۹۷.۴ و مردان ۹۵.۹ است.

 سعید پورعلی در نشست با رابطان امور زنان در نهادهای مختلف ، بحث ارتقای زنان در زمینه های  اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را یکی از مهمترین سیاست های سازمان برشمرد.

وی گفت: با استناد به آمارهای سال ۹۵ ، ۴۴ درصد جمعیت جزیره را زنان تشکیل می دهد و انجام اقدامات ساختاری برای تقویت مشارکت زنان در مدیریت جزیره از جمله موضوعاتی است که نیاز به اقدامات ویژه در حوزه سیاست گذاری و اجرا دارد.

اجرای طرح بهسازی ساحل:

- معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش از اجرای طرح بهسازی و ساماندهی جاذبه های گردشگری در ساحل شرقی این جزیره خبر داد.

به گزارش ایرنا، امین صفایی افزود: این طرح با هدف بهره گیری هرچه بهتر از طبیعت و استفاده مفید از امکانات گردشگری بوِیژه برطرف کردن نقاط حادثه خیز مسیر دوچرخه سواری به اجرا گذاشت شده است. 

 استقبال و حمایت معاون اقتصادی رییس‌ جمهوری از برنامه راهبردی کیش:

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ضمن استقبال از برنامه راهبردی توسعه کیش، حمایت خود را از اجرای این برنامه ها و اطمینان بخشی به بخش خصوصی اعلام کرد.

 محمد نهاوندیان در نشستی با غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موقعیت بی نظیر این جزیره در حوزه های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری بر ضروت اجرا و پیگیری برنامه های راهبردی منطقه آزاد کیش و بهره گیری از مشاوران با تجربه، تهیه و تدوین برنامه ریزی بلند مدت تاکید کرد.

نماز جمعه: 

امام جمعه موقت کیش گفت: جریان‌های سازمان یافته نفاق به جامعه مسلمانان ضربه مهلک وارد می‌کند.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدین در خطبه های نمازجمعه گفت:  نیاز امروز جامعه بشری قدرت تشخیص و بصیرتی است که حق را از باطل جدا کند، زیرا  بصیرت و ایمان کمک می کند تا جنگ های مذهبی بین فرقه‌های مختلف مسلمانان رخ ندهد.

 تاکید معاون وزیر ارتباطات بر نقش کیش در توسعه صادرات:

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در سفر کاری به جزیره کیش و در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشریح ماموریت‌های معاونت فناوری و نوآوری در زمینه حمایت از تولید داخل و کریدور فاوا و همچنین توسعه صادرات فاوا تاکید کرد جزیره کیش می‌تواند در تمام این ماموریت‌ها نقش‌آفرینی سازنده داشته باشد.

ستار هاشمی همچنین از ظرفیت‌های مناطق آزاد در توسعه صادرات و انتقال دانش و فناوری به عنوان یک ابزار مهم در شکل‌گیری کریدور فناوری اطلاعات و گامی بلند در جهت توازن صادرات و واردات در مناطق آزاد نام برد. 

همایش میراث فرهنگی ناملموس:

 معاون گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: میراث فرهنگی ناملموس، گستره ای وسیع و غنی برای گردشگری هدفمند و توسعه پایدار است.

 مجید ملانوروزی طی سخنانی در همایش میراث فرهنگی ناملموس در مرکز همایشهای بین المللی کیش افزود: میراث فرهنگی ناملموس  به عنوان منشأ و خاستگاه میراث فرهنگی و جلوه های معنوی در برگیرنده مجموعه ای بی شمار از آداب، سنتها، باورها،بینشها و تاریخ شفاهی یک جامعه و ملت است که با مسائل اجتماعی-اقتصادی و روحیات مردم تنیده شده است.

گرامیداشت هفته تربیت بدنی: 

 هفته تربیت بدنی با برگزاری  ۳۵ ویژه برنامه و جشنواره ورزشی و فرهنگی در جزیره کیش گرامی داشته شد.

 این برنامه ها به همت این مؤسسه و هیئت های ورزشی جزیره کیش در رشته های مختلف ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی از ۲۴ مهر تا سوم آبان طبق برنامه ریزی ذیل در نقاط مختلف جزیره کیش به اجرا شد. 

 کشف سوخت قاچاق:

فرمانده انتظامی و دریابانی جزیره کیش از کشف ۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط گشت دریابانی این جزیره در حوالی جزیره فارور و سیری خبرداد.

به گزارش ایرنا،سرهنگ علی اصغر جمالی روز چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این مقدار سوخت طی مهرماه  از ۳فروند لنج صیادی کشف و در این رابطه ۱۳ قاچاقچی دستگیر شده اند. 

انتخابات شوراهای دانش آموزی:

 انتخابات بیست و دومین دوره شوراهای دانش آموزی امروز چهارشنبه همزمان با سراسر در ۳۶ آموزشگاه جزیره کیش برگزار شد و حدود ۱۱ هزار دانش آموز برای انتخاب نمانندگان خود پای صندوق های رای رفتند.

 آیین ویژه و آغازین این انتخابات با حضور رئیس، مسئولان  و مربیان آموزشی با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش توسط یکی از دانش آموزان در مدرسه دخترانه بعثت برگزار شد و پس از آن کار رای گیری برای انتخاب حدود ۳۰۰ نماینده از میان نامزدها آغاز شد.  

تشکیل پاویون شرکتهای دانش بنیان در اینوکس کیش: 

- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از تشکیل پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در جزیره کیش خبرداد.

بازدید فرمانده دریابانی ناجا از پایگاههای دریابانی کیش:

- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: آرمان جمهوری اسلامی ایران حفظ امنیت منطقه و دوستی با کشورهای همسایه است در حالیکه امریکا با ایجاد ناامنی و ترس برای استیلای جویی و کسب منافع خود در این منطقه تلاش می کند.

 سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایگاههای دریابانی کشور در آبهای خلیج فارس و جزیره  کیش با اشاره به این نکته که خلیج فارس منطقه جنگی نیست افزود: بطور قطع آرامش این منطقه بدون حضور ناوگان های جنگی معنا پیدا میکند. 

آیین بزرگداشت سردار شهید ابراهیم غلامی:

- ایین بزرگداشت سردار شهید ابراهیم غلامی عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و فرمانده مرزبانی ناجا در مسجد حضرت زینب (س) کیش برگزار شد.

 - در این آیین که اقشار مختلف مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان منطقه آزاد کیش حضور داشتند، سردار اسدالله گنجعلی فرمانده  لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع) قم، طی سخنانی ضمن بیان مقام منزلت شهدا از شخصیت  سردار ابراهیم غلامی به عنوان یکی از یاوران و حماسه آفرینان دفاع مقدس و حافظان خستگی ناپذیر مرزهای جمهوری تجلیل کرد. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم

ایسنا/هرمزگان نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور با هدف هوشمندسازی مدیریت بحران در محوطه بیمارستان جی جیان جزیره قشم جانمایی شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جزیره قشم گفت: این طرح در اجرای دستور رئیس جمهور در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌هاست.

محمد حسن نامی افزود: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم گفت: با راه اندازی نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم، هوشمندسازی زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان هرمزگان و جزیره قشم اجرایی می‌شود.

بهزاد پورمحمد افزود: تجهیزات دائمی لرزه نگاری پیش رفته با استانداردهای روز دنیا با توجه به اهمیت استراتژیک جزیره جهانی قشم در شش ماه آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی گفت: برای تجهیز این ایستگاه سی میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر وارد جزیره قشم می‌شوند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد انجام می‌شود که با ارتقای مسائل ایمنی می‌توانیم قشم را به یک جزیره پیشرفته و نوآور در کشور تبدیل کنیم.

پیغامی افزود: ایجاد ایستگاه لرزه نگاری قشم که جنوبی‌ترین نقطه برخورد دو پهنه حجاز و ایران به لحاظ زمین شناختی است کمک شایانی به پایش مسائل و مخاطرات منطقه، هرمزگان و کل کشور می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)
  • هفته سی و ششم لیگ جزیره/ هم آرسنال برد هم سیتی
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است