Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد برای حفاظت از میادین نفتی در شرق سوریه اقدام به استقرار تانک و دیگر ادوات نظامی سنگین کند؛ این به معنی معکوس شدن دستور اولیه دونالد ترامپ مبنی بر خروج تمامی نیروهای ارتش آمریکا از این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مقصد محتمل این یگان‌های مسلح آمریکا تاسیسات گازی "کونوکو" در شهر دیرالزور است؛ شهری که سال ۲۰۱۸ شاهد درگیری نیروهای ویژه آمریکا و نیروهای تحت حمایت دولت سوریه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری فاکس نیوز چنین استقراری را "محتمل" دانست و گزارش داد این تانک‌ها از یگان‌هایی که هم‌اکنون در خاورمیانه هستند، اعزام می‌شوند. شبکه خبری سی‌ان‌ان هم گفت، این اقدام به زودی انجام می‌شود. با این حال، این احتمال وجود دارد نیروهای آمریکایی بیشتری برای نگهداری، تامین و حفاظت از یگان‌های مسلح نسبت به ۱۰۰۰ نیرویی که پیش از آغاز تهاجم ترکیه در این کشور بودند، نیاز باشد.

این تحرکات در تناقض آشکار با حرف‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در روزهای اخیر است که تاکید داشت آمریکا "حتی با وجود خروج نیروهایش این تاسیسات نفتی را امن کرده است."

آرون استین، مدیر برنامه خاورمیانه در موسسه تحقیقات سیاست خارجی در واشنگتن درباره استقرار تانک در اطراف تاسیسات کونوکو گفت: این به معنی جداسازی شرق سوریه به عنوان یک منطقه آمریکایی است. شما باید آن را از حملات هوایی مصون کنید. شما باید آنجا را تامین کنید و بعد مجبورید تا از جاده، خصوصا از سمت عراق محافظت کنید. شما به راحتی سناریویی را می‌بینید که در آن ما شاهد حضور نیروهای بیشتر در سوریه از زمان آغاز تحرکات خواهیم بود.

روز پنجشنبه ترامپ در پیامی توییتری به این سردرگمی‌ها افزود و نوشت: شاید وقت آن رسیده باشد که کردها به سمت منطقه نفتی بروند!

برچسب ها: رئیس‌جمهوری آمریکا ، نیروهای آمریکایی ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس جمهوری آمریکا نیروهای آمریکایی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا