Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری صبح امروز چهارم آبان در نشست با اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان سراسر کشور و استان تهران افزود: ماهانه 8600 میلیارد تومان وصولی و 9600میلیارد تومان هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی است و یک هزار میلیارد تومان کسری موجود را از شستا و سایر منابع جبران می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بابت پرداخت مستمری بازنشستگان نگرانی نداریم و به موقع و بدون تاخیر این پرداخت ها را انجام می دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از توافق این سازمان با وزارت بهداشت برای پرداخت به موقع مطالبات جاری بیمارستان‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: عمل به تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در این توافق نیازمند تأمین ماهیانه 1000 میلیارد تومان منابع نقدی بیشتر از ماه‌های قبل خواهد بود که پیش‌بینی‌های لازم برای آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توافق سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت از مهرماه اجرایی شده است، گفت: در این مدت معادل 2 ماه از مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت علی الحساب پرداخت شده است و امیدواریم با تداوم پرداختهای مطالبات جاری شاهد افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی و ارتقاء رضایتمندی جامعه تحت پوشش باشیم.

دکتر سالاری افزود: در مقابل وزارت بهداشت هم پرونده الکترونیک و نسخ الکترونیک را راه اندازی می کند و در خصوص تامین پزشک و گایدلاین ها این سازمان را یاری می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با دستگاههای مختلف کشور از جمله شهرداری تهران، وزارت نفت، وزارت جهاد و کشاورزی و صداو سیما برای وصول مطالبات و رفع مسائل بیمه ای طرفین جلسات موثری برگزار شده است.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات مهم مستمری بگیران است، اظهار داشت:  موضوع اجرای همسان سازی اراده وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید منابع لازم آن را پیش بینی کنیم. تلاش خواهیم کرد که در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی در مورد سه جانبه گرایی نیز گفت: چارچوب کلی آن با مشارکت شرکای اجتماعی آماده شده است و در قالب یک ماده واحده به دولت ارائه شده است تا برای بررسی نهایی به مجلس ارائه شود.

دکتر سالاری صیانت از ذخائر و دارایی های شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را مهم برشمرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم سهام و پرتفوی این سازمان را بهینه کنیم البته این کار با رعایت مصالح سازمان و دیدگاههای ذینفعان انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در مورد خروج از بنگاه داری گفت: تلاش می کنیم این مهم را تحقق سازیم و در رشته های سودآور حضور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بخشنامه ها و دستورالعمل های هر حوزه باید با همفکری ذینفعان تهیه و تدوین شود و این موضوع به جدیت استمرار خواهد داشت.

مهرداد قریب معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه نقطه نظرات خوبی توسط بازنشستگان ارائه شد، گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی با تشکل های کارگری و بازنشستگی ایجاد شده است و مسائل آنها را پیگیری می کنیم.

هادی زبده شیرکوهی معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه مدیریت هزینه ها و رعایت صرفه جویی از استراتژی های این سازمان است، شرکای اجتماعی صاحبان اصلی سازمان تامین اجتمایع هستند و منافع آنها منافع سازمان است.

عادل دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: در خصوص هر تصمیم و برنامه ای که به شرکای اجتماعی مرتبط شود نظرات انها را جویا می شویم. دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی در این معاونت فعال شده است تا مسائل ذینفعان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: دغدغه بازنشستگان را درک می کنیم و تلاش خواهیم کرد با انجام نیازسنجی به عدالت درمانی برسیم.

وی با اشاره به عملکرد بیمارستان میلاد به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی این سازمان افزود: روزانه 20 هزار تماس، 10 هزار نفر پذیرش ، 300 عمل جراحی و یک میلیارد تومان هزینه در این مرکز درمانی انجام می شود.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید سازمان تعامل با شرکای اجتماعی تقویت شده است، گفت: جلسات خوبی نیز در این زمینه برگزار شده و ذینفعان نظرات خود  را ارائه کردند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این نشست با قدردانی از مدیرعامل این سازمان بابت توجه به موضوع سه جانبه گرایی گفت: در بودجه سازمان توزیع منابع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگان استان تهران به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، گفت: در بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ مورد از کارگاه‌‌های کوچک استان شناسایی شدند که کارگران خود را بیمه نکرده بودند. - اخبار استانها -

علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی، اظهار داشت: ابتدای انقلاب تنها 20 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، اما اکنون بیش از 55 درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در استان مرکزی 75 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه قرار دارند این در حالی است که در برخی از شهرهای اراک، ساوه، زرندیه و دلیجان که جزو شهرهای صنعتی محسوب می‌شوند بیش از 80 درصد جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: ابتدای انقلاب تنها 20 نفر بیمه پرداز وجود داشت اما اکنون نسبت پشتیبانی چهار به یک رسیده است، تزار تامین اجتماعی از سال 99 منفی بوده که یکی از دلایل اصلی آن، بازنشستگی‌های پیش از موعد بود اما در دو یا سه سال آخیر اتفاقا مثبتی رخ داد و دولت به تعهدات خود در قبال بدهی خود عمل کرد، همچنین مجلس بودجه‌ سالیانه برای این امر در نظر گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: اتفاق خوشایندی که سال گذشته رخ داد این بود که سازمان برای پرداخت مطالبات مستمری بگیر و تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود هیچگونه تسهیلاتی از بانک دریافت نکرد در حالی که سال ماقبل برای جبرای کسری، از بانک‌های مختلف وام دریافت می‌کردند، اگر سازمان‌ در سال 1402 مانند سال ماقبل آن تسهیلات دریافت می‌کرد حدودا باید 25 همت سود به بانک‌ها پرداخت می‌شد که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

حسینی بیان کرد: برای بیش از 25 هزار نفر طی یکسال گذشته در استان اشتغال ایجاد شده‌است که دلیل اصلی آن پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغالزایی است، همچنین تیم بازرسی از کارگاه های استان سازمان تامین اجتماعی سال گذشته قوی‌تر شد و تعداد و کیفیت بازرسی از کارگاه‌های استان افزایش پیدا کرد، در این بازرسی‌ها بیش از 500 مورد از کارگاه‌‌های کوچک استان شناسایی شدند که کارگران خود را بیمه نکرده بودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقاتی که سازمان تامین اجتماعی دنبال می‌کند  پرداخت دستمزد واقعی به کارگران است، خوشبختانه سال گذشته 30 درصد از کارفرمایان دستمزد واقعی پرداخت کردند که این مهم در سال  1403 نیز پیگیری می‌شود. یکی دیگر از مباحث مورد دیگری سازمان، اشتغال اتباع بیگانه در کارگاه‌ها است و طبق قانون اشتغال اتباع بیگانه بدون پروانه در کشور ممنون است و در فرایندی که بازرسان سازمان تامین اجتماعی از کارگاه‌ها بازدید می‌کنند اگر اتباعی بدون کارت کار اشتغال داشته باشند باید با نیروی ایرانی جایگزین شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 12هزار میلیارد تومان درآمد تامین اجتماعی استان بود و تراز سازمان تامین اجتماعی استان مثبت شد، در حالی که سال 1401 ماهانه 100 میلیارد تومان سازمان کسری داشت. خوشبختانه تعاملات خوبی بین حوزه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی وجود دارد و به دنبال حل مشکلات هستند. سال گذشته طرح رایحه خدمت بین 100 دستگاه اجرایی استان اجرا شد که تامین اجتماعی جزو دومین دستگاه برتر در ارائه خدمت بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد