Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید آبزیان در کشور رشد ۴۰ برابری داشته و این صنعت ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در دریا را دارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود حجتی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته با اعلام این مطلب، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی کل محصولات شیلاتی کشور از منابع دریایی شمال و جنوب و پرورش آبزیان حدود ۳۰ هزار تن بود در حالی که این میزان تولید در سال ۹۷ به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن افزایش یافته و رشدی ۴۰ برابری داشته است که افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این افزایش تولید در حالی حاصل شده است که در کشور کمبود منابع آبی به ویژه آب شیرین وجود دارد، اما با حضور، سرمایه‌گذاری، استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های نوین و آشنایی با متد‌های روز دنیا در این صنعت شاهد رشد بالایی هستیم.

حجتی با اشاره به این که ایران، اولین تولیدکننده ماهی قزل‌آلای پرورشی در جهان است، اذعان کرد: البته کشور‌های دیگری هم هستند که ماهی قزل آلای بیشتری نسبت به ایران دارند، اما در آب‌های طبیعی و رودخانه صید می‌کنند و ما در نوع پرورشی آن رتبه نخست را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ایران صادرکننده محصولات شیلاتی اعم از صید دریایی و پرورشی است، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد صادرات آبزیان کشور به شرق دور و اروپای غربی بوده و اخیرا هم در زمینه قزل آلا به کشور‌های شمالی ایران به خصوص روسیه صادرات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این صنعت اقبال خوبی هم در سطح کشور داشته و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این زمینه فعال هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای پرورش ماهی در دریا‌ها وجود دارد که بسیار بیشتر از میزانی است که ما در حال حاضر تولید می‌کنیم، تصریح کرد: در این زمینه مطالعات گسترده‌ای انجام و ظرفیت تولید یک میلیون تن پرورش ماهی در دریا پیش بینی شده است که مجوز‌های زیست محیطی آن گرفته شده و در برخی مناطق مانند سواحل مکران به دنبال صدور موافقت‌نامه‌های اصولی بی‌نام هستیم که تمام مراحل اداری را پشت‌سر گذاشته باشد و سرمایه‌گذار و کار آفرین رجوع کننده بتواند به راحتی مجوز بگیرد.

حجتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با صدور این مجوزها، پرورش ماهی در دریا را به تدریج در تمام سواحل کشور توسعه دهیم و با حضور کارآفرینان این نوع پرورش ماهی را که در اشتغالزایی، ایجاد سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین پروتئین مورد نیاز بدن، تأمین غذای کشور، ایجاد ارزش افزوده و توسعه بازار صادراتی مؤثر است به حداکثر ظرفیت تولید برسانیم.

وی با تأکید بر شکوفایی صنعت شیلات و آبزی پروری خاطرنشان کرد: در زمینه شیلات به شکوفایی خوبی رسیده‌ایم و در این نمایشگاه هم استقبال خوبی از جانب تولیدکنندگان شده و شرکت‌های دانش بنیان که در تولید بومی برخی قطعات، مخصوصا قطعات مرتبط با پرورش ماهی در دریا فعال هستند، ابزارآلاتی مانند براکت یا پایه قفس که فنی و پیچیده‌تر بود را به مرحله آنالیز مواد، کیفیت و افزودنی‌های آن رسانده‌اند و در مرحله تهیه قالب هستند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم به تدریج در زنجیره محصولات شیلاتی و ابزار و ادوات آن، با کمک بخش صنعت به خودکفایی برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجتی وزیر کشاورزی افزایش تولید آبزیان غذا های دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی