Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:34:25 GMT

سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای هدایت بشریت است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۴۳۸۱

سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو برای هدایت بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری صبح شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی  مراسم قرائت زیارت ازبعید پیامبر اکرم (ص) در دیلم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ۲۸صفر و دهه آخر این ماه گفت: موفق‌ترین مبلغ تاریخ حضرت محمد (ص) است چرا که پیامش فراگیر، ماندگار و جلوتر از زمان خود بود.

 امام جمعه دیلم افزود: مبلغان دینی با الگو قرار دادن راه و رسم و شیوه  پیامبر اکرم (ص) در امر تبلیغ موفق تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی بوشهری گفت: سیره زندگی، اخلاقی و تربیتی پیامبر اکرم (ص) بهترین و شایسته ترین الگو برای هدایت بشریت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) الگوی مکارم اخلاقی برای تمام بشریت در همه دوران ها است، یادآور شد: با تامل و نگرش در زندگانی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) می توان معیارهای افعال و اعمال اخلاقی را در جامعه اسلامی مشخص و تبیین کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه تا قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) جامعه بشری در جهل و نادانی به سر می برد، بیان کرد: آن زمان، انسان‌ها هیچ ملاک و ارزشی نداشتند و ملاک ارزشمندی انسان‌ها به مقام، پول و قبیله بود و پیامبر(ص) در چنین جامعه‌ای که خفقان و ظلم و ستم بیداد می‌کرد، مبعوث شدند و مردم را از ظلم و جهالت به زندگی زیبا همراه با سعادت و نیک‏بختی دعوت کرده و روشنایی را در سراسر عالم گسترش دادند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان دیلم نیزپیامبر اسلام (ص) را مظهر نوع‏دوستی و نمونه کامل ارزش‌های الهی و انسانی خواند و اظهار داشت: پیامبر(ص) انسان‌ها را تا جایی رشد داد که حتی از فرشتگان نیز برتر شدند و دین اسلام کامل‌ترین دین در سطح جهان است.

محمد با قرگله گیرهمچنین با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) بهترین و کامل ترین اسوه راستین بشریت است، گفت: پیامبر اکرم (ص) با ترویج اخلاق و کردار کریمانه در طول نبوت خود موفق شدند دلهای گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کنند.

در ادامه این نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیلم با اشاره به تشکیل ستاد پیامبر اعظم (ص) در شهرستان به مناسبت عزاداری مراسمات دهه آخر صفر، گفت: تشکیل این ستاد فرصت و ظرفیت مناسبی برای جریان‌سازی فرهنگی و تقویت وحدت و همدلی در جامعه است.

زهره محنایی با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز حضرت محمد (ص) زیارت ازبعید در مصلی جمعه  دیلم برگزار می شود ، افزود: زیارت حضرت رسول(ص) با عنوان زیارت از بعید، زیارتی وارده در مفاتیح‌الجنان است.

گفتنی است مراسم  رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ،شهادت حضرت امام حسن(ع)  و امام رضا (ع) روز یکشنبه ۵ آبان ماه ساعت ۷ صبح همراه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روح الله نمازی و مداحی در مصلی جمعه شهرستان دیلم برگزار می شود.

کد خبر 4756284

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دیلم امام جمعه دیلم رحلت پیامبر اکرم ص اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین سانحه تصادف شهرکرد زائران اربعین خطبه های نماز جمعه بارش باران استانداری سمنان بازگشت زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلا م والمسلمین محمد صباحی در دیدار با تشکل‌های جهادی کازرون گفت: گروه جهادی و فرهنگ کار جهادی بهترین هدایت برای جوانان است.

امام جمعه شهرستان کازرون با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی بیان داشت: بسیج معبر و مسیر هدایت برای زندگی در جامعه است و فعالیت‌های بسیج سازندگی در همه زمینه‌ها در کمک کردن به جامعه و مردم، مسیر زندگی را مورد رضایت حق تعالی قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرستان کازرون تصریح کرد: با وجود ارگان‌هایی همچون بسیج سازندگی در ساختار تشکیلاتی نهاد انقلابی بسیج، شاهد برکت هستیم به طوری که این چنین ساختاری را در جایی دیگر پیدا نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی اظهار داشت: گسترش و روحیه فرهنگ جهادی از خود کار جهادی مهمتر است به طوری که گسترش این فرهنگ، روحیه و هدایت در جهاد را ایجاد می‌کند.

وی اشاره نمود: کرامت انسان‌ها و اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی در کارهای جهادی باید در اولویت قرار گیرد و باید آسیب‌ها را شناسایی و آن را رفع نمائیم.

همچنین در این مراسم سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، ترویج فرهنگ تفکر و روحیه بسیجی را لازمه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها دانست.

در ادامه نماینده برخی از گروه‌های جهادی در خصوص راهکارهای چگونگی هر چه بهتر خدمت کردن به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر 6099436

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • چگونه داروین نونیز نگذاشت محمد صلاح بهترین گلساز لیگ برتر شود؟ / فیلم
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است