Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@23:46:07 GMT

حضور ۱۲ هزار زائر در حرم بی بی زینب(س) روستای یزدل

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۴۶۵۴

حضور ۱۲ هزار زائر در حرم بی بی زینب(س) روستای یزدل

مدیر اجرایی حرم مطهر بی بی زینب(س) یزدل گفت: امسال بیش از ۱۲ هزار زائر در سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم بی بی زینب(س) خواهر بزرگوار آن امام در روستای یزدل حضور خواهند یافت.

«محمود توحیدی راد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار نفر در سالروز شهادت امام رضا(ع) در سال گذشته در حرم امامزاده بی بی زینب(س) یزدل گفت: امسال حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در این مراسم پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی حرم مطهر بی بی زینب(س) یزدل در خصوص نمایش مذهبی گلباران خورشید در این روز گفت: اجرای این نمایش از سه ماه قبل با عنوان «چشم هایی که خدا را دید» به نویسندگی و کارگردانی «ابوالفضل حکمت» برنامه ریزی شده است که در صبح شهادت اجرا خواهد شد.

 

توحیدی راد افزود: در این نمایش بیش از سیصد هنرمند و عوامل اجرایی مشغول فعالیت هستند تا مقدمات برگزاری با شکوه مراسم را فراهم کنند.

 

 

مدیر اجرایی حرم مطهر بی بی زینب(س) یزدل در خصوص نسب این امامزاده گفت: بنا بر کتاب اخبار الزنبیات علامه ابوالحسن از نوادگان امام سجاد(ع)، حضرت بی بی زینب (س) فرزند بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) است که هنگام هجرت اجباری امام رضا (ع) توسط مامون عباسی به ایران، علویون نیز به تبعیت از ایشان به ایران مهاجرت کردند حضرت بی بی زینب (س) همراه خواهران خود برای دیدار با امام رضا (ع) وارد ایران شده و در سال201 هجری قمری در روستای یزدل مدفون می شود.

 

توحیدی راد با اشاره ای به قدمت بنای تاریخی امامزاده گفت: قدمت این شاهکار هنری ایرانی - اسلامی به زمان ایلخانی بر می گردد و در زمان صفویه و قاجاریه باز سازی و به ساختمان های آن اضافه شده است.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر بی بی زینب(س) یزدل افزود: معماری بنا دارای گنبد مخروطی شکل و دو گلدسته بلند با کاشی های فیروزه ای و دو مناره کوچکتر است و  داخل حرم هم با کاشیکاری و گچ برهای زیبا و تصویر گری و آینه کاری تزئین شده است.

 

توحیدی راد افزود: بقعه دارای دو قسمت مجزا است که به وسیله پلکان به هم مرتبط است.  صحن های پائین که در صحن شرقی آن  قبور شهدای گمنام و شهید مدافع حرم سرهنگ پاسدار مهدی دهقان قرار دارد و صحن بالا که هشتی بسیار زیبا در آن نمایان است.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر بی بی زینب(س) یزدل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ شمسی ضریح چوبی روی مقبره امامزاده شریفه با همت هیات امنا و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با ضریحی فلزی زیبا تعویض شده و ضریح چوبی پس از مرمت در مسجد تاریخی که در ضلع غربی صحن بالا قرار دارد و به دوران صفویه باز می گردد نگه داری می شود.

 

 محمود توحیدی راد افزود: این بقعه متبرکه  در سال ۱۳۷۵به شماره ۱۳۵۴ توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وقت در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شده است.

 

روستای یزدل از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل و در فاصله ۱۴ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نماز جمعه کانون های مساجد مسجد اصفهان خراسان جنوبی شیراز پیاده روی اربعین خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستای یزدل گلباران خورشید یزدل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان

به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی،دندانپزشک و پزشک عمومی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، متخصص تغذیه، جراح عمومی،با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد.در این مراسم سردار باقری فرمانده سپاه لرستان هم حضور داشتند به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075308 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی