Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-08@23:24:31 GMT

غایب همیشگی پمپ‌های بنزین

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۴۹۳۵

خرداد؛ چندین ماه از زمانی که بنزین سوپر به دلیل تعمیرات پالایشگاهی حدود 2 هفته در پمپ بنزین‌ها عرضه نمی‌شد گذشته است. اما در روزهای اخیر دوباره شاهد فقدان این فراورده نفتی در جایگاه‌های سوخت هستیم. بنزین سوپر در جایگاه‌ها چنان نایاب شده که کار از کمبود گذشته و بازار با نبود این محصول روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چندین ماه از زمانی که بنزین سوپر به دلیل تعمیرات پالایشگاهی حدود 2 هفته در پمپ بنزین‌ها عرضه نمی‌شد، گذشته است. اما در روزهای اخیر دوباره شاهد فقدان این فراورده نفتی در جایگاه‌های سوخت هستیم. بنزین سوپر در جایگاه‌ها چنان نایاب شده که کار از کمبود گذشته و بازار با نبود این محصول روبه‌رو شده است.

 

از مهم‌ترین دلایل عرضه نشدن بنزین در جایگاه‌های سوخت داخل کشور می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بعد از حمله به آرامکو در عربستان، بازار تقاضای بنزین سوپر در کشورها و به خصوص کشورهای همسایه داغ‌تر از همیشه شده است.

 

از سوی دیگر کاهش تولید و صادرات نفت عربستان و همچنین تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، مسئولان کشورمان را بر آن داشت تا با صادرات هرچه بیشتر فراورده‌های نفتی، خصوصاً بنزین سوپر، بتوانند بازارهای هدف این محصول را حتی برای مدتی هم شده در اختیار بنزین سوپر ایرانی قرار دهند. بر همین اساس پالایشگاه‌های تولید بنزین در اصفهان، بندرعباس، ستاره خلیج‌فارس و پالایشگاه‌های امام‌خمینی شازند با تمام قوا مشغول تولید بنزین هستند.

 

هرچند مسئولان امر اعلام کردند که بنزین یورو 4 و یورو 5 به صورت مداوم در حال توزیع بین جایگاه‌داران است و مشکلی در این زمینه نداریم، اما بر اساس گفته صاحبان خودروهای شخصی و مکانیک‌ها استفاده از این نوع بنزین مناسبِ خودروها و مخصوصاً خودروهای پیشرفته و به‌روز نیست و معتقدند باعث خرابی و فرسودگی در پیشرانه‌های خودرو می‌شود.

 

با این تفاصیل، اظهارنظرهای مختلفی از سوی مسئولان و حتی نمایندگان مجلس درباره کمبود بنزین در روزهای اخیر شنیده شد؛ از آن دست می‌توان به صحبت‌های علی بختیار عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی اشاره کرد که تاکید کرده کمبود بنزین سوپر ارتباطی با صادرات این نوع بنزین ندارد.

 

این عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی همچنین گفته است ما این مشکل را از وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی پیگیری می‌کنیم تا علت این موضوع روشن و مرتفع شود. یکی از دلایل این کمبود می‌تواند افزایش چشمگیر مصرف سوخت در روزهای اخیر باشد، اما به هر حال ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

صحبت‌های این عضو ناظر مجلس در حالی مطرح می‌شود که اسدالله قلی‌زاده، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور، با بیان اینکه بنزین سوپر به لحاظ کیفیت سطح بالاتری از یورو 4 و 5 دارد، تاکید کرد: «بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، با توجه به ارزان بودن نرخ فراورده در ایران، ترجیح بر این است که بنزین سوپر صادر شود.»

 

از دیگر واکنش‌ها به این موضوع می‌توان به گفته‌های رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، اشاره کرد که گفته بود: «قرار است مازاد بنزین تولیدی پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس، تبریز و امام خمینی شازند صادر شود.»

 

از سوی دیگر مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در این خصوص گفت: «با توجه به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نه‌ تنها نباید مشکلی در زمینه تامین بنزین در کشور وجود نداشته باشد بلکه می‌توان بخشی از این تولید را نیز صادر کرد، بنابراین مسئولان باید در مورد قطع عرضه بنزین سوپر پاسخگو باشند.»

 

با تمام این حرف و حدیث‌ها، گویا در روزهای اخیر در بعضی جایگاه‌ها بنزین سوپر به متقاضیان عرضه می‌شود و قرار است مشکل توزیع این فراورده نفتی در پمپ بنزین‌ها برطرف شود.


برچسب ها: پمپ‌های بنزین ، بنزین سوپر

منبع: خرداد

کلیدواژه: پمپ های بنزین بنزین سوپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردارى گرگان نايب قهرمان غرب آسيا شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم شهرداری گرگان در دیدار سوم فینال سوپر لیگ غرب آسیا امشب چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در بیروت مقابل تیم الریاضی لبنان به میدان رفت.

شاگردان مصطفی هاشمی با ترکیب ارسلان کاظمی، امیرعلی قلی‌زاده، سینا واحدی، ویل چری و دایموند لوویس این دیدار را آغاز کردند.

بازیکنان شهرداری گرگان نیمه اول را با نتیجه ۵۴ بر ۳۸ به رختکن رفتند و در نهایت با نتیجه ۱۰۰ بر ۷۸ این بازی را واگذار کردند.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:
کوارتر اول: ۳۰ بر ۲۱ / الریاضی 
کوارتر دوم: ۲۴ بر ۱۷ / الریاضی 
کوارتر سوم: ۲۲ بر ۱۶ / الریاضی 
کوارتر چهارم: ۲۴ - ۲۴

به این ترتیب الریاضی لبنان ۲ بر یک شهرداری گرگان را در سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا شکست داد تا همانند فصل قبل این مسابقات، با شکست دادن شهرداری گرگان برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

نتایج سه بازی این دو تیم در سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا:

الریاضی لبنان ۹۵ - ۶۰ شهرداری گرگان
شهرداری گرگان ۹۵ - ۸۵ الریاضی لبنان
الریاضی لبنان ۱۰۰ - ۷۸ شهرداری گرگان

دیگر خبرها

  • شهردارى گرگان نايب قهرمان غرب آسيا شد
  • انتخاب سوپر گل متئو پولیتانو به مونتزا به عنوان برترین گل رقابت های سری آ در آوریل 2024 / فیلم
  • مدافع سپاهان غایب بازی با مس رفسنجان
  • طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • لیست رئال مادرید برای تقابل با بایرن مونیخ؛ فقط آلابا غایب است
  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»