Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات راهداری لرستان گفت: ما هنوز اعتبارات زیادی برای احداث راه‌های روستایی تخریب‌ شده، دیوارهای حائل و پل‌های کوچک نیاز داریم. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، عباس شرفی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت محور خرم‌آباد-پلدختر اظهار داشت: بعد از سیل فروردین‌ماه ما هیچ‌وقت اعلام نکردیم که عبور برای عموم وسایل نقلیه در محور خرم‌آباد-پلدختر آزاد است بلکه ضمن ایجاد محدودیت گفتیم که این محور تنها یک راه دسترسی برای اهالی منطقه و ماشین‌آلات اضطراری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه بارندگی‌های روز گذشته خسارتی وارد نکرد، بهسازی و روکش آسفالت محور خرم‌آباد- پلدختر دارای پیشرفت فیزیکی 95 درصدی است و تنها 700 متر از محدوده چم‌حیدر باقی مانده که به‌زودی به اتمام می‌رسد.

ارائه گزارش خسارات مناطق سیل‌زده به هیئت‌رئیسه مجلسکار بازسازی 71 هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل به پایان رسیدپرداخت 117 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در مورد وضعیت پل‌های تخریب‌ شده محور خرم‌آباد-پلدختر عنوان کرد: برخی از پل‌های مهم مانند کلات‌زیودار، کیان‌آباد و غیره که در این منطقه قرار دارند تعیین‌ تکلیف شده و پل‌های با بازید و پران‌پرویز نیز در مرحله جوابگیری از آزمایشگاه فنی مکانیک خاک هستیم که بتوان براساس آزمایشات ژئوتکنیک طراحی و برآورد این پل‌ها انجام و بعد از انتخاب پیمانکار عملیات احداث آن‌ها آغاز شود.

وی در رابطه با خسارات وارده بر راه‌های روستایی و محور خرم‌آباد-پلدختر براثر سیل فروردین‌ماه بیان کرد: براساس برآورد انجام شده هزار و 130 میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت وارد شده که هزار و 34 میلیارد تومان آن در سامانه سجاد ثبت شده که 230 میلیارد تومان آن مصوب و به استان ابلاغ شده است.

شرفی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد از اعتبارات مصوب‌ شده تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: اما ما هنوز اعتبارات زیادی برای احداث راه‌های روستایی تخریب‌شده، دیوارهای حائل و پل‌های کوچک نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای احداث و مرمت بیش از 130 دهانه پل کوچک و بزرگ پیمانکار انتخاب شده است و امیدوار هستیم روند کار به شکلی پیش رود که در بارندگی‌های جدید با کمترین انسداد روبه‌رو شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ضمن اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات راهداری استان گفت: به طور حتم امکانات ما محدود است و بنده از استاندار لرستان درخواست کردم که حدود 5 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص‌یافته برای اجاره ماشین‌آلات بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • سیل محور طزرجان - ده‌بالا را تخریب کرد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان