Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعات دولتی نشان می دهد اعتصاب کارگران جنرال‌موتورز بر رشد اشتغال آمریکا در اکتبر تاثیر می گذارد. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، اطلاعات دولتی نشان می دهد اعتصاب کارگران جنرال‌موتورز بر رشد اشتغال آمریکا در اکتبر تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گزارش ماهانه وزارت کار از اعتصاب نشان داد 46 هزار کارگر جنرال موتورز در طول ماه اکتبر در کارخانه های این خودروسازی در میشیگان و کنتاکی بیکار بوده اند. کارگران در حال اعتصاب که در این دوره حقوقی دریافت نکرده اند، بیکار حساب می شوند.

 این رقم که توسط دولت منتشر شد تنها مربوط به کارگران در حال اعتصاب می شود. اعتصاب جنرال موتورز توسط اعضای اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا در شانزدهم سپتامبر آغاز شد و تاثیرات فلج کننده ای بر صنعت خودرو سازی گذاشت.  اقتصاددان ها می گویند تقاضا برای مزایای بیکاری در اوایل اکتبر افزایش یافته است. 

این اعتصاب تولید کارخانه ای در ماه سپتامبر را کاهش داد.

 اقتصاددان ها با مقایسه این اعتصاب با اعتصاب سال 1998 در جنرال‌موتورز انتظار دارند توقف فعلی کار بین 75 تا 80 هزار شغل را از لیست مشاغل غیر کشاورزی ماه اکتبر خارج کند. این تخمین شامل کسانی می‌شود که طی اعتصاب جنرال‌موتورز در این صنعت بیکار شده اند.

برد مک میلان، افسر ارشد سرمایه گذاری در شبکه مالی کامن ولث گفت:« تاثیرات این اعتصاب بخش زیادی از رشد اشتغال در سپتامبر را از بین می برد ولی موقتی خواهد بود».

 دولت آمریکا گزارش اشتغال برای ماه اکتبر را هفته آینده منتشر می کند. لیست حقوق بگیران 136 هزار نفر در سپتامبر اضافه شد که کمتر از میانگین ماهانه 161 هزار نفر در سال جاری بود. میانگین افزایش اشتغال در بخش خصوصی تا 119 هزار نفر کاهش یافت و به کمترین حد از جولای 2012 رسید. این رقم در ماه اوت 135 هزار بود.

 جنرال موتورز و اتحادیه کارگران خودرو سازی هفته گذشته به یک قرارداد موقتی رسیدند. این اتحادیه اعلام کرد کارگران تا زمانی که به قرارداد پیشنهادی 4 ساله رای بدهند همچنان بیکار می مانند. رای به این قرارداد به اعتصاب پایان می‌دهد.

 اعتصاب معلمان مدارس دولتی در شیکاگو احتمالاً افزایش رشد اشتغال در نوامبر را به خطر می‌اندازد.

 اگر 25 هزار معلم شیکاگو ماه آینده همچنان در اعتصاب باشند ، افزایش لیست حقوق بگیران در نوامبر کمی طول خواهد کشید.

توقف تولید جنرال موتورز آمریکا به دلیل اعتصاب کارگرانفروش جنرال موتورز آمریکا در چین کاهش یافت

 انتهای پیام/134

R7586/P/S7,78,82,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

 فرزاد پیشکاری، امروز شنبه 8 اردیبهشت در نشست هم اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته کار و کارگر، از شرکای اجتماعی وزارت کار به عنوان گنجینه‌هایی از دانش و مهارت نام برد و خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تمامی ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت محقق کردن اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

پیشکاری طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت کار است، اظهار کرد: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات، ابنیه و... برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، افزود: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشوربوده، حل خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، عنوان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گزاران و متفکران و فعالان حوزه‌های سرمایه‌گزاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌بایست انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • فیلم| رویکرد جنجالی دانشجویان آمریکا بعد از ۷ اکتبر
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان