Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو گفت‌وگو، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص الزامات توسعه خطوط ریلی اظهار کرد: ایران در چهارراه جهان واقع شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده و هست.

او افزود: به دلیل فشار‌های سیاسی و عدم تکمیل زیر ساخت ها، نتوانستیم آنطور که باید از ظریف موجود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اختصاص ۲۰ رام قطار فوق العاده به مشهد در روزهای پایانی ماه صفر

اسلامی عضویت ایران در راه آهن کشور‌های مشترک المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و ترانزیت ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاورد‌های جمهوری اسلامی در حوزه ترانزیتی برشمرد و گفت: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اجلاس ۵ جانبه در آنکارا با حضور رئیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط حمل و نقل در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینر‌های چینی نیز به محور آنکارا از این مسیر تردد کنند.

این مقام مسئول افزود: هم اینک ترانزیت ریلی از سوی چین از این ظرفیت استفاده می‌کند و کشور‌های دیگری مشتاق به استفاده از این مسیر ریلی هستند.

مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند خط دوم ریلی است

او گفت: وقتی ترانزیت تسهیل می‌شود، به همان میزان برای تجار فرصتی به دست می‌آید تا از این کسب و کار‌های پیرامونی ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیر نفتی ایفا کنند.

اسلامی افزود: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی بیشتر شود، کمک به شکوفایی اقتصاد مولد است.

وزیر راه یادآور شد: سال گذشته کل ترانزیت حدود ۱۰ میلیون تن بود؛ با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه جا می‌شود و ۴۰ درصد به پایه اولیه حمل و نقل ترانزیتی ایران افزوده می‌شود.

اسلامی گفت: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب ایجاد زنجیره‌ای ناقص از خطوط ریلی شده است و برخی مسیر‌ها از جمله مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند خط دوم ریلی هستند.

وزیر راه افزود: در روز‌های آینده محور میانه به بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند.

او گفت: سرمایه پیش بینی شده در یک برنامه ۵ ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن جذب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی

رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران، در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگویی صمیمانه داشت.

رئیسی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام مأموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: قطعاً آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد