Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲هزار دستگاه می‌رسد که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مرتضی ضامنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌‌رسد و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید که این رقم معادل ۷۵ درصد ناوگان تاکسی فعال فعلی کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال ۹۴ طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با همکاری بانک‌های عامل و مجموعه‌های ذیربط کلید خورد که بر اساس آن از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودروصورت گرفت؛ متاسفانه مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهم‌ترین این موانع بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه‌‌پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پایه گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تاکسی فرسوده مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌ طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان گفت: به علت حجم‌ سنگین ترافیک خودروها، این محور دقایق پیش از سمت جنوب به شمال یکطرفه شد.

سرگرد محمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا شده است.

وی به کابران جاده ای توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی با جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفر خود و خانواده شان رقم بزنند.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون حوادثی مبنی بر وقوع تصادفات و حوادث طبیعی در این محور گزارش نشده است.

محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • کندوان یک‌ طرفه شد
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است