Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صباح، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، امروز -‌شنبه- با «هایکو ماس»، همتای آلمانی خود در آمریکا دیدار کرد. دو طرف درباره عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

چاووش‌اوغلو در نشستی خبری پس از این دیدار گفت: «بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان، در پی عملیات مبارزه با ترور ترکیه، باید آزادانه و داوطلبانه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین عنوان کرد که ترکیه هیچ‌گونه نقض حقوق بشر در شمال شرقی سوریه را تحمل نمی‌کند و درباره اتهام‌های مطر‌ح‌شده در این زمینه تحقیق می‌کند. وی گفت که نیروهای حزب کارگردان کردستان و یگان‌های مدافع خلق شهروندان ترکیه را مورد آزاد و اذیت قرار داده‌اند و آلمان باید در این زمینه دست به عمل بزند. 

چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: «از آلمان انتظار داریم که با توجه به ائتلاف علیه تروریسم قدم بردارد.» وی همچنین عنوان کرد که بنا به آمارهای سازمان ملل، نزدیک به ۳۰ هزار پناهجو به کشور خود بازگشته‌اند. 

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: «آنکارا طرح آلمان در زمینه منطقه امن بین‌المللی را واقع‌گرایانه نمی‌داند.»

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو ترکیه و آلمان هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه