Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@07:10:30 GMT

آمار عجیب چک‌های برگشتی در شهریور ماه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۶۶۷۱

آمار عجیب چک‌های برگشتی در شهریور ماه

خبرگزاری ایزنا:  طبق آمار بانک مرکزی ۷.۵ میلیون فقره چک در شهریور ماه امسال در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲.۷ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٣٤ هزار میلیارد ریال در شهریورماه ١٣٩٨ در کل کشور مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بررسی در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٢٧ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

رشد وصول چک‌های مبادله‌ای

حدود ٦ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره چک به ارزش حدود ٧٢٦ هزار میلیارد ریال در شهریورماه ١٣٩٨ درکل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲.۴ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۴.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در ماه مورد بررسی، درکل کشور ۹۰.۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ٨٧ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

در شهریورماه ١٣٩٨، در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٣٧٨ هزار میلیارد ریال وصول شد .

علاوه براین ٦٨٨ هزار فقره چک به ارزش ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در شهریورماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۶.۴ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۰.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهریور در استان تهران بالغ بر ٢٠٣ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٤٨ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.

این بررسی نشان می دهد در کل کشور ۹.۲ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ١٣ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مورد بررسی، در استان تهران ۸.۴ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار چک های برگشتی شهریور ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • اعلام زمان آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • زمان حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط