Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، المقداد که ریاست هیات سوری در نشست کشورهای عدم تعهد در باکو را به عهده دارد، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: سوریه همزمان با پیشبرد راه حل سیاسی بحران مبتنی بر گفت و گوی سوری- سوری بدون مداخله خارجی، همچنان به مبارزه با تروریسم نیز ادامه می دهد.

وی در ادامه سخنانش به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه اشاره کرد و گفت: تجاوزهای نظام ترکیه و آنچه «ائتلاف بین المللی» ضد داعش به رهبری واشنگتن در سوریه خوانده می شود، محکوم  و غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدامات نقض منشور سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.  

وی همچنین گفت: سوریه تحریم های اقتصادی یک جانبه ای که آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحقق اهداف و برنامه های سیاسی خود علیه سوریه و برخی دیگر از کشورها تحمیل کردند، به شدت محکوم می کند.

المقداد در ادامه از کشورهایی که از حاکمیت سوریه حمایت می کنند، قدرانی و تاکید  کرد که کشورش مصر است که با تجاوز ترکیه به کشورش با همه وسایل مورد دسترس مقابله کند و سرتاسر سوریه را آزاد و نیروهای بیگانه غیرقانونی در خاکش را بیرون کند.

معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنانش خواستار بازگشت آوارگان سوری به کشور شد و وعده داد که زندگی طبیعی آن در کشور تضمین خواهد شد.

المقداد گفت: تنها طرفی که از اوضاع سوریه و منطقه در شرایط کنونی سود می برد، رژیم اشغالگر اسرائیل است که علاوه بر اشغال اراضی عربی در فلسطین و جولان سوریه و بخش هایی از جنوب لبنان طی چند دهه، دست به جنایت های وحشتناکی در حق مردم تحت اشغالش زده است؛ حتی پا را فراتر گذاشته و به طور مستقیم به سوریه و سایر کشورهای منطقه حمله کرده است. این مسئله نشان می دهد که منطقه در لبه پرتگاه قرار دارد و سناریوهایی برای آن وجود دارد که کسی نمی تواند پیش بینی کند چه پیامدهایی می تواند بر صلح و امنیت بین المللی داشته باشد.

این مقام سوری پیشتر نیز در سخنانی با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

این حملات بیش از یک هفته ادامه داشت که با توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه شورای امنیت سازمان ملل سوریه باکو فیصل مقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران