Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@09:29:57 GMT

بهره برداری از دومین مرکز مجازی حفظ قرآن در رشت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۸۷۷۴۶

بهره برداری از دومین مرکز مجازی حفظ قرآن در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان رشت امروز، 4 آبان ماه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن دهه وقف، اظهار کرد: وقف یکی از نمادهای مهم اقتصاد مقاومتی است و باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

وی افزود: در دهه وقف سالجاری یه پروژه عمرانی در بقاع متبرکه سیدابو جعفر سنگر، پیر خلوت سنگر و امامزاده قاسم چولاب به بهره برداری می‌رسد، همچنین مجتمع تجاری واقع در خیابان طالقانی رشت افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این ساخت زائرسرای بقعه سیدمحمد مژده بلسبنه، صحن شبستان خانم فاطمه اخری(س)، شبستان و تربتخانه بقعه پیربوعلی در این دهه آغاز می‌شود.

کریمی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته طی یک‌سال اخیر، گفت: هر ساله در ایام محرم ویژه‌برنامه‌ها به صورت متوالی در بقاع شاخص برگزار نمی‌شد اما امسال با استقرار هیات‌های مذهبی و انقلابی برنامه‌های حسینی به صورت متوالی هر شب با حضور بیش از دو هزار جوان حسینی در بقاع شاخص برگزار می‌شدند.

رئیس اوقاف رشت تصریح کرد: امسال بیش از 60 مبلغ از مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت شهرستان رشت حضور یافتند و مشاوره‌هایی در زمینه جلوگیری از طلاق، پیشگیری از خودکشی، گرایش به مذهب و واجبات دینی به مخاطبان ارائه دادند.

وی ادامه داد: امسال با برپایی موکب در بقعه شاخص امامزاده هاشم(ع) پذیرای زائرین خارجی اربعین حسینی از کشورهای حوزه قفقاز بودیم، همچنین برای نخستین باز موکبی به نام خانم فاطمه اخری(س) در کربلا دایر شد و میزبان زائرین اباعبدالله(ع) بود.

کریمی فعالیت‌های قرآنی را مهمترین برنامه‌های اوقاف شهرستان رشت عنوان کرد و افزود: اوقاف شهرستان رشت با برگزاری 52 کلاس فعال، رتبه اول را در حفظ قرآن دارد. همچنین دومین مرکز مجازی حفظ راهبردی قرآن کریم در دهه وقف امسال در خیابان لاکانی رشت به بهره برداری می‌رسد.

رئیس اوقاف رشت با اشاره به آزادسازی دو زندانی چرائم غیرعمد در ایام غدیریه گفت: از محل کمک خیرین یک زندانی جرائم غیرعمد هم در دهه وقف امسال آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه وقف جدید در شهرستان رشت ثبت شده است، اضافه کرد: وقف چهارم هم صبح امروز در شهرستان رشت به ارزش 300 میلیون تومان به نیت فعالیت‌های قرآنی ثبت شد.

رئیس اوقاف رشت با بیان اینکه وقف مشارکتی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز افراد نمی‌توانند به تنهایی زمین یا ملکی را وقف کننداما با وقف مشارکتی افراد مشترکا می‌توانند یک زمین یا واحد تجاری را وقف کنند که این امر در محلات رشت دنبال می‌شود.

کریمی بیان کرد: در حوزه تثبیت و اداره موقوفات، امسال 42 پرونده در محاکم قضایی مطرح شد که رای 30 پرونده به نفع موقوفات صادر شد.

وی ادامه داد: 70 درصد موقوفات رشت دارای سند مالکیت هستند، برای 30 درصد باقی مانده هم طی تفاهنامه‌ای که با سازمان ثبت اسناد منعقد شده، در حال پیگیری برای صدور سند هستیم.

رئیس اوقاف رشت با بیان اینکه دو مرکز افق در بقعه متبرکه امامزاده هاشم و بقعه متبرکه فاطمه اخری(س) در دهه وقف سالجاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود، گفت: مراکز افق علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع، به امور اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان در اطراف بقاع متبرکه می‌پردازند.

کریمی، دیدار با فرماندار شهرستان رشت، حضور در نماز جمعه، تهیه بروشور با موضوعات وقف، غبارروبی آستان مقدس امامزادگان، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان، ویزیت رایگان، اجرای نیت موقوفه مژدهی، دیدار با خانواده شهدای وقف، انجام رایگان کارشناسی‌ها، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های دهه وقف امسال عنوان کرد.

گفتنی است؛ شهرستان رشت 400 موقوفه، 6 هزار رقبه و 207 بقعه متبرکه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیتهای قرآنی اوقاف و امور خیریه رشت دهه وقف 98 مرکز مجازی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود