Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بسیاری از استان‌ها مثل خراسان شمالی، جنوبی و... بار درمان خود را به مشهد وارد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر امروز در مراسم تکریم و معارفه ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به مشکلات درمانی در مشهد اظهار کرد: در مشهد نیروهای مردمی و جهادی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا بهترین نتایج را در مسیر ارائه خدمات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بسیاری از استان‌ها مثل خراسان شمالی، جنوبی و... بار درمان خود را به مشهد وارد می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یکی از سال‌های گذشته من از مسئولین بیمارستان امام رضا و بیمارستان قائم که به عنوان دو بیمارستان اصلی شهر فعالیت می‌کنند، درخواست کردم از تعداد کسانی که در این دو بیمارستان بستری شدند، به ما اعلام کنند که چند درصد از این بیماران ساکن شهر مشهد و چند درصد مسافر هستند. طبق بررسی‌ها 34 درصد از کسانی که در این دو بیمارستان بستری شدند و خدمات درمانی گرفتند از سایر استان‌ها و زائران حضرت رضا(ع) بودند.

پژمانفر افزود: در کنار این موضوع جمعیتی از اتباع داریم که نیاز درمانی خود را در مشهد فراهم می‌کنند. مسافرانی داریم که از کشورها یا شهرهای مجاور مراجعه می‌کنند و تلاش می‌کنند تا به درمان بیماری‌های خود با امکانات و زیرساخت‌های این شهر بپردازند. ما انتظار نداریم ریالی از اعتبارات درمانی استان‌های دیگر به این استان تعلق پیدا کند، اما انتظار داریم اعتباراتی که واقعاً متعلق به این استان است به آنها داده شود تا بتوانند عزیزان ما خدمات خود را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز که روز مشکلات اقتصادی است، عدالت در توزیع منابع یک مسئله جدی است. امروز که ما به زمان تنظیم لایحه بودجه سال 99 نزدیک هستیم، قطعاً باید در ارتباط با این موضوع تغییراتی در این مورد در لایحه بودجه داشته باشیم. ما باید دقیقاً بر اساس خدماتی که ارائه می‌شود لایحه بودجه را برنامه‌ریزی کنیم. متاسفانه در رابطه با این موضوعات، ما یک عقب‌افتادگی داریم که باید جبران شود.

وی بیان کرد: من متوجه خدمات انسانی عزیزان هستم و گلایه‌ای نسبت به خدمات نیروی انسانی ندارم، اما در کنار این خدمات انسانی ما باید امکانات هم داشته باشیم. ما این کمبود امکانات را نباید تلقی بر کوتاهی نیروهای انسانی و مدیریتی در این حوزه بدانیم. برداشت من این است که عزیزان ما در حال جهاد هستند اما امکانات هم باید در اختیار این عزیزان قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات درمان در مشهد را واقعی ببینید. برخی مسائل در مشهد دیده نشده است. امروز انباشت مشکلات ما فقط برای مشهد یا این استان نیست، بلکه انباشت مشکلات کشور است که در مشهد تجمع پیدا کرده است و مدیران ما در مشهد با آغوش باز با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند و آن‌ها را می‌پذیرند.

پژمانفر گفت: هرکاری که لازم باشد در مجلس خواهیم کرد و در خدمت خواهیم بود. مشهد برند جمهوری اسلامی است. مسافرانی داریم که در ایران فقط به مشهد می‌آیند و مشهد را نماد ایران و جمهوری اسلامی می‌دانند. قضاوت این افراد از جمهوری اسلامی به وسیله خدماتی سنجیده می‌شود که دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان

مسئول رسانه حوزه بسیج دانشجویی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: حدود ۷۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در روستای کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول به اهالی منطقه، خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی ارائه کردند.

طا‌ها مصطفی‌لو در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهارکرد: بسیجیان عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان با هدف خدمت رسانی به محرومان روستای ماهستان و اسلام آباد فندرسک از توابع علی آباد از روستا‌های محروم استان طی سه مرحله و در سه هفته متوالی عازم این منطقه کم‌برخوردار شدند.

وی افزود: دانشجویان جهادی پس از شناسایی‌های متعدد میدانی و برسی خلأ‌های سلامت، اقدام به انتخاب این منطقه و برگزاری اردو جهادی بزرگ در ماهستان کردند.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان افزود: این اردو جهادی از نظر اجرا و مدیریت تماما دانشجویی بود؛ و بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، با همراهی تعدادی از اساتید و پزشکان متعهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: در بخش دندانپزشکی خدمات ترمیمی، Ext، فیشور سیلانت و فلوراید تراپی با اولویت کودکان و مادران باردار انجام شد.

مسئول رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: برای ارائه عادلانه‌تر خدمات، دانشجویان از دو هفته قبل، معاینه اولیه مردم این دو روستا را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان، با توجه به مشکلات خانه بهداشت روستای ماهستان، خط غربالگری برای برسی و غربالگری عوامل خطر مهم از جمله فشار خون، قند خون و BMI ایجاد شد و علاوه بر پایش بیماری‌های شایع، موارد مورد نیاز را به پزشک ارجاع دادند.

مصطفی‌لو افزود: داروخانه سیار هم از دیگر بخش‌هایی بود که برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان، آموزش موارد بهداشت دهان و دندان به کودکان روستا، توزیع غذا در بین نیازمندان  و رنگ امیزی و زیباسازی حیاط مدرسه  از دیگر فعالیت‌های اعضای این گروه جهادی در منطقه کم‌برخوردار ماهستان علی آباد کتول بود.

 

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش