Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 4 آبان ماه در دیدار با مدیران و روسای اوقاف و اعضای هیات امنا و خادمان افتخاری بقاع متبرکه گیلان ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و همچنین گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: در موضوع وقف سه محور واقف، موقوفه و متولیان اداره موقوفه وجود دارد و در این زمینه مباحث فقهی بسیاری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تاریخ وقف را همراه با تاریخ انسان عنوان کرد و افزود: موضوع وقف نه تنها در اسلام بوده، بلکه قبل از اسلام در ادیان دیگر وجود داشته و به منزله میراث ماندگار است که با تاریخ انسان همراه بوده و آثار آن به جامعه بر می‌گردد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار تشویق مردم در امر وقف شد و بیان کرد: مردم باید به این باور برسند همه داشته‌ها از بین می‌رود و این وقف است که برای انسان می‌ماند.

وی، وقف را یک نظام معاش پایدار و مستمر برای واقف عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف دستگاه متولی در امر موقوفه‌هاست و هر جا نظارت کم باشد آسیب آن به شما بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه متولیان اوقاف ظرفیت هستند، خاطرنشان کرد: موقوفه امانت خداست و این امانت باید به اهلش سپرده شود.

آیت‌الله فلاحتی، متولیان اوقاف را امین مردم ذکر کرد و یادآور شد: نظارت دقیق بر زیرمجموعه و موقوفه‌ها و اجرای نیات واقفین توسط متولیان مربوطه حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تاکید بر احیای موقوفه‌های گیلان، اظهار کرد: مردم باید بدانند سازمان اوقاف مکانی امن است ضمن اینکه به مردم باید گفته شود وقف عام کنند.

وی، تولی‌گری دقیق و نظام‌مند را سبب اعتماد مردم به سازمان اوقاف عنوان کرد و افزود: وقف‌های فراموش شده باید با قدرت و مهربانانه احیا شود و این امر برای مردم ایجاد نشاط و امیدواری می‌کند.

برگزاری ۱۵۷۰ برنامه فرهنگی توسط اوقاف گیلان

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور وقف را سلاح مدرن در خدمت توسعه همه جانبه مردم دانست و گفت: فعالیت سازمان اوقاف در سه محور قرآن، امامزادگان و موقوفه‌ها دنبال می‌شود.

وی از اجرای یک هزار و ۵۷۰ فعالیت فرهنگی توسط اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی با اجرای طرح‌های مختلف در بقاع متبرکه استان برگزار شده است.

وی با اشاره به استقرار ۲۳۰ خیمه معرفت در گیلان، تصریح کرد: ۲۲ مربی طلبه در ۴۰۰ بقاع متبرکه استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به فعالیت ۳۳۰ مربی قرآنی در قالب ۳۶۱ کلاس قرآن اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های مذکور در راستای اجرای امینانه واقفین است.

علیزاده با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی در ۱۴۰ بقعه متبرکه گیلان در حال اجراست، اظهار کرد: امسال ۵ پروژه عمرانی بقاع متبرکه استان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان

به گزارش تابناک، علاءالدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا (دوشنبه) در برخی از ساعات نامناسب پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت تدریجی سامانه بارشی از فردا (دوشنبه) در گیلان است که بر این اساس باران‌های رگباری گاهی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید، کاهش دما متوسط پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و تمهیدات لازم اضافه کرد: از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی بیان کرد: رانندگان در ترددهای جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات، دامنه‌ها و محورهای کوهستانی احتیاط کنند و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

حسینی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است.

آسمان گیلان در زمان حاضر صاف تا نیمه ابری است.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • کشف احشام قاچاق در بندرلنگه
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • پولشویی