Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از مازندران، تجمع سوگواره «رسول مهربانی» امروز چهارم آبان‌ماه با حضور پرشور دانش‌آموزان و مسئولان استانی و شهرستانی و عموم خانواده‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

در حاشیه این مراسم عسکری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش استمرار جهاد فرهنگی و تلاش برای انتقال آموزه‌های ناب دینی و فرهنگی به نسل نوجوان و جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در چنین فضا‌هایی به موازات آموزش و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مفاهیمی، چون شخصیت محوری پیامبر اکرم (ص)، موضوع صلح امام حسن (ع) و مفاهیمی، چون قیام عاشورا با محوریت امام سوم و صلح امام دوم شیعیان، برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رسالتی که حضرت زینب (س) در خصوص اشاعه پیام عاشورا داشت، تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش نیز تکلیف داریم هر کدام از این رویداد‌های تاریخی و هر کدام از این شخصیت‌های معصوم (ع) را به جامعه جوان که در معرض شدیدترین تبلیغات در فضا‌های مجازی و اینترنت قرار دارند، معرفی کنیم.
وی با اشاره به طرح سوگواره «احلی من العسل» و «سوگواره رسول مهربانی»، گفت: از آنجایی‌که این طرح‌ها، خانواده‌های دانش‌آموزان را درگیر می‌کند از غنای معنوی بالایی برخوردار است.
نیکزاد با بیان اینکه، ما در دین و شریعت خود، سرچشمه‌های غنی فرهنگی داریم که باید به جوانان به درستی معرفی شود، اظهار کرد: «سوگواره رسول مهربانی» یکی از طرح‌های ابتکاری در آموزش و پرورش مازندران است که هدف آن ملموس کردن الگو‌های دینی و شناخت صحیح معصومین(ع) است.
از تمامی دانش‌آموزان، همکاران فرهنگی و اولیایی که به همراه فرزندان خود در این مراسم‌های دینی و فرهنگی شرکت می‌کنند قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه که اگر به درستی به نوجوانان و جوانان شناسانده شوند، دشمنان در جبهه فرهنگی کاری از پیش نخواهند برد و در جنگ نرم نیز همانند جنگ سخت، شکست خواهند خورد.

ماهیت جریان‌سازی سوگواره «رسول مهربانی»

محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: باور ما این بود که این شخصیت در لابه‌لای برنامه‌های متعدد و ارزشمند دینی و مذهبی که داریم تا حدی مظلوم واقع شده و لازم است بیشتر از گذشته، به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان به این شخصیت محوری جهان اسلام پرداخته شود.
وی افزود: باید شخصیت عظیم آخرین پیامبر (ص) را برای دانش‌آموزان برجسته کنیم بنابر این سوگواره «رسول مهربانی» را طراحی کردیم که بیش از ۹ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در سراسر استان در این برنامه شرکت کردند.
شعبانی، تصریح کرد: تمرکز ما در برنامه «رسول مهربانی»، برجسته کردن مهربانی و رأفت این شخصیت و سبک زندگی اجتماعی این شخصیت و تحول عظیمی که در جهان ایجاد کرد برای جامعه دانش‌آموزی است، چون فرزندان ما امروز تشنه انسان‌های مهربان و الگو‌های حقیقی هستند.
وی با اشاره به اینکه، «سوگواره رسول مهربانی» برای نخستین بار در استان برگزار شد، افزود: افتخار آموزش و پرورش مازندران بود که این مراسم فرهنگی مذهبی برای نخستین بار در کشور در سراسر استان با همکاری برخی دستگاه‌ها برگزار شود و این پیشنهاد را به وزارت آموزش و پرورش دادیم که این طرح به‌صورت ملی و در تمام کشور تسری یابد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش، بیان کرد: امسال نخستین اجرای این برنامه بود و تلاش داریم در سال آینده برنامه را با غنای بیشتری اجرا کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت «جریان‌سازی فرهنگی» در آموزش و پرورش، افزود: با اجرای چنین برنامه‌هایی در مراکز تفریحی می‌توان سرمایه‌های عظیمی فرهنگی از حاشیه به دل جامعه آورد، اما باید به خاطر داشته باشیم خروجی برنامه فرهنگی درازمدت است و ما باور داریم اجرای سوگواره رسول مهربانی یکی از حلقه‌های اصلی جریان‌سازی فرهنگی در آموزش و پرورش مازندران است.
سیره‌شناسی پیامبر اکرم (ص)؛ نیاز جوانان
همچنین محمود تنها، رئیس اداره امور قرآنی و دبیر ستاد اجرایی «سوگواره رسول مهربانی» در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه‌ای حسنه معرفی می‌کند و نگاهی به سیره آن بزرگوار، نشان می‌دهد که اسوه بودن آن حضرت، خاتمیت ایشان را نیز توجیه می‌کند و اینکه برترین انسانی است که از لحاظ سجایای اخلاقی و صفات انسانی در میان ابنای بی‌بدیل بشر است.
وی افزود: رسول اکرم (ص) حیاتش فروغ زندگی ابدی و اخلاقشان، چراغ حیات بود و نیاز امروز نوجوانان، آشنایی با سیره اهل بیت (ع) و به‌ویژه پیامبر است، بر این اساس با هدف تبیین شخصیت ارزشمند آخرین پیامبر، «سوگواره رسول مهربانی» با تلاش و همت اداره کل آموزش و پرورش مازندران طراحی و برای نخستین بار در تمام استان اجرا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران محمد شعبانی محمود تنها بوستان ولایت ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است