Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان با تولید بیش از ۱۹ هزار تن زرشک خشک در سال ۹۸ درصد تولید زرشک کشور و رتبه نخست جهانی تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

 با بیان اینکه هدف از خرید توافقی زرشک، کوتاه کردن دست دلالان از دسترنج کشاورزان است افزود: خرید توافقی زرشک از ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار باغات زرشک در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه، درمیان وزیرکوه آغاز شده که تا روز گذشته بیش از ۶۰۰ تن زرشک خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با ورود تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و صندوق حمایتی رغبت کشاورزان برای فروش زرشک به صورت توافقی بیشتر شده است و دست دلال برای خرید زرشک به قیمت زیر ده هزار تومان تا حدی در استان کوتاه شده است که پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده محصول بیشتری در قاین و زیرکوه خریداری شود.

قوسی با بیان اینکه براساس مصوبه اتاق بازرگانی، هر کیلوگرم زرشک‌تر با شاخه با قیمت پایه ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود افزود: این قیمت کف است یعنی دلال نمی‌تواند کمتر از ده هزار تومان خریداری کند و این خرید به صورت توافقی بسته به نوع و کیفیت محصول انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: با برداشت زرشک در استان ۳۴ بارگاه برای نگهداری و خشک کردن این محصول آماده شده است که در بارگاه‌های بهداشتی زرشک، خشک کردن محصول از حالت خرمنی به نیمه صنعتی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول زرشک از باغات استان برداشت شود افزود: ۱۳ واحد فرآوری و بسته‌بندی زرشک در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶ واحد فعال و ۷ واحد نیمه فعال است و امیدواریم با برداشت امسال همه واحد‌ها فعال شوند که ظرفیت اسمی واحد‌ها ۹ هزار و ۳۷۰ تن است.

قوسی با بیان اینکه برای بسته بندی و فرآوری زرشک و احداث بارگاه در آینده و احداث باغ زرشک از محل بند الف تبصره ۱۸ تا سقف ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش‌بینی شده اظهار داشت: مجوز تاسیس مرتبط با فرآوری بسته‌بندی زرشک برای ۱۱ فقره با ظرفیت دو هزار و ۴۰۷ تن صادر شده و با برداشت زرشک ۳۴ بارگاه زرشک برای نگهداری و خشک کردن این محصول آماده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
  • مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی/ برنجی که فروش نمی‌رود‌
  • صدور هشدار نارنجی به کشاورزان ۱۰ استان
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود