Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک افسر صهیونیست اذعان کرده است که توانمندی‌های دفاعی در لبنان، پرواز هواپیماهای ما در آسمان این کشور را دشوار خواهد کرد. ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرهنگ «ج» فرمانده پایگاه رامون وابسته به نیروی هوایی اسرائیل گفته است سال جاری(میلادی) شاهد حملات زیادی در خاورمیانه در چارچوب آنچه ارتش اسرائیل نبرد میان دو جنگ توصیف می‌کند، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرهنگ صهیونیست در گفت‌وگویی که روزنامه یسرائیل هیوم منتشر کرده است،‌افزود ما در ابتدای سال اخیر گمان می‌کردیم که نیروی هوایی مجبور به کاهش عملیاتش در مناطق مختلف خاورمیانه است،‌ولی واقعیت و منافع خلاف آن را نشان داد و سالی بود که بیشترین تعداد عملیات نظامی از زمانی صورت گرفت که نبرد میان دو جنگ آغاز شد و شامل صدها حمله بود.

این افسر صهیونیست افزود هدف اولی که ما در برابر خود در خصوص نبرد میان دو جنگ ترسیم کردیم، حتی به بهای موفق نبودن آن، این است که به سمت جنگ کشیده نشویم و اگر به سمت جنگ کشیده شویم، مرتکب اشتباه شده‌ایم و این چیزی است که قصد انجام آن را نداریم.

وی به کمبود نیروی انسانی در پایگاه صهیونیستی رامون به ویژه از زمان بسته شدن پایگاه هوایی دوف در تل آویو اعتراف کرد.

گزارش یک رسانه اسرائیلی درباره داماد ترامپ

یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد جارید کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از یک خانواده یهودی و طراح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس است.

روزنامه عبری تایمز آف اسرائیل در گزارشی نوشت جراد کوشنر نوه یک خانواده یهودی است که از آنچه به زعم صهیونیست‌ها هولوکاست خوانده می‌شود، خانواده‌اش نجات یافته است. کوشنر همچنان ایده‌پرداز انتقال سفارت آمریکا به قدس است.

جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، جراد کوشنر را به تمسخر گرفته و هنگامی که از وی سئوالی درباره توانایی کوشنر برای وضع طرح صلحی در خاورمیانه مطرح شد، پاسخ داد پس از آنکه ترامپ در سال 2017 انتقال سفارت آمریکا به قدس را اعلام کرد، فلسطینیان از روند صلح عقب نشینی کردند.

اوضاع امنیتی شکننده رژیم صهیونیستی

آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم درباره متغیرات منطقه‌ای که می‌تواند سبب رویارویی‌های قریب‌الوقوع شود، هشدار داده و در اشاره به سوریه، لبنان و نوار غزه، اوضاع رژیم در جبهه‌های شمالی و جنوبی را شکننده توصیف کرد.

وی افزود وضعیت در این جبهه‌ها شکننده و متشنج است و ممکن به سمت نبرد کشانده شود. کوخاوی که با خبرنگاران مسائل نظامی در رسانه‌های عبری سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد اولین چالش راهبردی برای اسرائیل، جبهه شمالی است که به موضعگیری نظامی ایران در سوریه برمی‌گردد، یک پروژه موشکی دقیقه و نقطه‌زن است که تهران به پیش می‌برد. . وی گفت در لبنان هم حزب الله ارتش خاص خود را ایجاد کرده و سیاست امنیتی اش را تحمیل می‌کند. کوخاوی بر ضرورت تصویب طرحی برای چندین سال آینده تاکید کرد که ارتش اسرائیل بتواند با چالش‌ها در چارچوب توانمندی‌های جدید در زمینه‌های دفاعی و هجومی مقابله کرده و شامل خرید تسلیحات با قدرت ویرانگری و بهبود وسایل دفاعی در برابر پهپادها در شمال و جنوب هم می‌شود.

یک رسانه فعال در سرزمین‌های اشغالی 1948 در گزاشی با  عنوان وضعیت امنیتی(رژیم صهیونیستی) متزلزل و شکننده است به اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم اشاره کرد.

پایگاه عرب 48 نوشت : آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی چیز جدیدی در سخنان شامگاه پنجشنبه خود ارائه نکرد، چرا که فرماندهان ارتش و سران سیاسی اسرائیل بارها و مکررا در سال‌های اخیر گفته‌اند که اسرائیل عملیات نظامی از جمله حملات و پروازهای شناسایی با هدف جمع آوری اطلاعاتی علیه مواضع ایران و حزب الله در سوریه و لبنان و اخیرا در عراق انجام داده و عملیات در نوار غزه هم که مشخص است. بنابراین سخنان کوخاوی به اینکه اسرائیل امروز با تعداد زیادی جبهه و دشمن در آن واحد روبرو است، چیز جدیدی نیست

کوخاوی همچنین اظهار داشت وضعیت در دو جبهه شمالی و جنوبی متشنج و شکننده است و ممکن است به رویارویی منجر شود هر چند دشمنان ما به جنگ اهتمام نشان نمی دهند و در سایه این وضعیت، ارتش اسرائیل طی ماه‌های اخیر اقداماتی را در خصوص آمادگی پرشتاب خود انجام داده است.

این رسانه افزود این اظهارات کوخاوی هم تکراری است، اما نکته قابل توجه این است که این اظهارات در زمانی مطرح می‌شود که جبهه‌های شمالی و جنوبی مقابل نوار غزه و سوریه و لبنان آرام است و واکنش حزب الله به حمله اخیر اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت و کشته شدن دو نفر از نیروهایش در سوریه با عملیات آویویم در اوایل ماه گذشته انجام شد، همچنانکه برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که اسرائیل در حال حاضر مشغول تعامل با اعتراضات گسترده در لبنان است.

شکی نیست که اسرائیل از پیامدهای سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عقب نشینی از خاورمیانه به طور کلی و به طور خاص از سوریه و عراق در زمان بعدی نگران است، ولی این مسئله  انگیزه کوخاوی از اظهارات اخیرش نبوده است،کوخاوی به دنبال پیشبرد طرح چند جانبه برای سال‌های آینده و بر اساس قواعد جاری در ارتش اسرائیل است، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل باید در سال نخست ماموریت خود طرحی چند منظوره برای چند سال آینده که اهدافش مناسب با دیدگاه ارتش در قبال اوضاع امنیتی باشد، ارائه کند.

کانال دوازدهم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی هم از طرح ارتش این رژیم برای پنج سال آینده خبر داد. این رسانه افزود ارتش اسرائیل طرحی را آماده کرده که طی پنج سال آینده برای مقابله با تهدیدها اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش این رسانه، طرحی که کوخاوی و فرماندهان ارتش آماده کرده‌اند بر بهبود توانمندی‌های هجومی و دفاعی در سایه تغییرات بزرگ و با توجه به ماهیت تهدیدها در منطقه متمرکز است به طوری که ارتش اسرائیل بتواند با دشمن مقابله کند.

آلن بن داوید تحلیلگر نظامی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم ابراز عقیده کرد ماه‌های اخیر وضعیت امنیتی جدیدی در جبهه شمالی اسرائیل ایجاد شده است، جبهه‌ای که اکنون از بیروت تا تهران امتداد یافته و به این ترتیب، 13 سال آرامش در منطقه (از زمان جنگ دوم لبنان در سال 2006) پایان یافته است.

بن داوید افزود آن دوران که اسرائیل قادر بود در سوریه بدون واکنش ایران فعالیت کند، گذشته است، چرا که تهران مصمم است به حملات اسرائیل پاسخ دهد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ساخت اسکله دریایی در ساحل غزه با هدف افزایش و تسهیل ارسال کمک‌ها به این باریکه محاصره شده، به زودی پاپان خواهد یافت.

سرویس جهان مشرق - بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، واشنگتن ساخت اسکله دریایی در غزه را با هدف افزایش و تسهیل ارسال کمک‌ها به نوار محاصره شده آغاز کرده است.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که طول اسکله ۵۰۰ متر است. آمریکا ادعا می کند کمک‌ها از طریق این اسکله به مردم غزه ارسال می شود.

اهداف امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی

نظامیان صهیونیست تامین امنیت و پشتیبانی لجستیکی از اسکله آمریکایی را برعهده دارند و این امر نیازمند خوانش اهداف امنیتی و سیاسی تل آویو برای ایجاد این اسکله است.

به نظر می رسد یکی از اهداف پروژه اسکله آمریکایی بستن نقاط ورودی به نوار غزه است. همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می کند همه اقلام ورودی به نوار غزه را کنترل کند.

در سطح سیاسی، حاکی از تمایل واشنگتن و تل آویو برای تبدیل موضوع تجاوز نظامی آشکار به غزه به موضوع کاملاً انسانی که هدف آن حل بحران نیست بلکه مدیریت بحران غزه است.

از سوی دیگر نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد استفاده از این اسکله به نفع پروژه صهیونیسم برای خارج کردن فلسطینی‌ها از غزه به کشورهای دیگر تحت عنوان «مهاجرت داوطلبانه» است.

حسن ایوب، استاد علوم سیاسی دانشگاه النجاح در کرانه باختری، با اشاره به وجود تناقضات قابل توجه در این باره، گفت، گذرگاه‌های تعیین شده برای ورود کمک‌های بشردوستانه از جمله رفح و کرم ابو سالم از قبل وجود دارد. این جای تعجب است که چرا واشنگتن با وجود گذرگاه‌های زمینی کارآمدتر و سریع‌تر برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه، بر ایجاد اسکله در سواحل غزه اصرار دارد، از منظر کنترل بلندمدت رژیم صهیونیستی بر آنچه وارد نوار غزه می شود و از آن خارج می شود، ساخت این اسکله علاوه بر تسلط نظامی بر ساحل غزه، ابعاد ژئوپلیتیکی منطقه را تغییر می دهد.

این استاد دانشگاه افزود، در گذشته بیش از یک گذرگاه وجود داشت که حداقل نیازهای روزانه فلسطینیان در نوار غزه را تامین می کرد، اما از طریق اسکله آمریکایی همه امور به رژیم صهیونیستی واگذار می شود.

حسن ایوب معتقد است این پروژه جدا از بعد سیاسی، به خودی خود خطری جدی برای نوار غزه است.

اهداف اسکله چیست؟

ایاد القرا، کارشناس مسائل سیاسی در غزه، گفت ، اگر هدف کمک رسانی به نوار غزه باشد، راه های مناسب و راحت زیادی وجود دارد، از جمله امکان افزایش تعداد کامیون ها از طریق گذرگاه رفح و تسهیل تردد کامیون ها بین منطقه جنوبی تا شمال می تواند بسیار آسان تر از ایجاد اسکله یا بندر باشد.

وی خاطرنشان کرد: صحبت های آمریکایی ها مبنی بر حضور نیروهایش در نزدیکی این اسکله یا در سواحل نوار غزه، تردیدهای امنیتی زیادی ایجاد می کند و این احتمال وجود دارد که آمریکا به دنبال حضور نظامی در این منطقه باشد.

القرا معتقد است که ایالات متحده می خواهد در نزدیکی سواحل نوار غزه برای اهداف امنیتی و نظامی حضور داشته باشد.

این کارشناس فلسطینی گفت، کمک های آمریکا به غزه به هیچ وجه نمی تواند مثبت تلقی شود، زیرا واشنگتن شریک اسرائیل در ارتکاب جنایات علیه غزه است. اما فلسطینی‌ها حضور اسرائیل و آمریکا را نمی‌پذیرفتند.

اسلکه غزه، بیش یک اسکله دریایی موقت

ناصر قندیل کارشناس مسائل غرب آسیا در بیروت هم گفت، نقشه و هزینه ساخت اسلکه غزه، نشان می دهد، بیش یک اسکله دریایی موقت است، به این معنی که آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ قصدی برای خروج از غزه وجود ندارند. بسته شدن گذرگاه رفح و سخت گیری نسبت به هر فراخوانی برای بازگشایی آن، توجیه ایجاد این اسکله دریایی به بهانه ورود کمک‌های انسانی است، اما به نظر می رسد آمریکا و اسرائیل در پی اشغال سواحل غزه هستند.

این کارشناس لبنانی افزود، سال ۱۹۸۲، زمانی که ارتش رژیم اشغالگر به لبنان حمله کرد و به بیروت رسید، تل‌آویو به بهانه محافظت از غیرنظامیان پیشنهاد استقرار نیروهای چندملیتی به رهبری یک آمریکایی شامل نیروهای انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی را داد تا مأموریت اشغال را تکمیل کند و اما اشغال به علت عملیات مقاومت ادامه نیافت و آنها مجبور به ترک لبنان شدند.

پنتاگون اعلام کرد، بیش از هزار نظامی آمریکایی در ساخت اسکله غزه مشارکت دارند. تاکنون بیش از ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نخستین در روزهای اخیر تصاویری از اسکله دریایی غزه را منتشر کرد.

پرسش‌های بی پاسخ!

عصمت منصور کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در گفتگو با مشرق از رام الله گفت، اعتماد به طرح‌های بشردوستانه آمریکا بسیار دشوار است،‌ زیرا واشنگتن به بهانه های اقدامات بشردوستانه، اهداف خاص خود را دنبال می کند.

این کارشناس فلسطینی افزود، اسکله در ساحل غزه، تحت عنوان ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه ساخته شده، آمریکایی‌ها می خواهند این اسکله جایگزین گذرگاه های زمینی نوار غزه کنند. اما سوال مهم این است، که این اسکله جایگزین گذرگاه رفح خواهد بود، یا مقدمه حضور نظامی آمریکا در غزه است، یا این که آنها می خواهند از طریق آن فلسطینیان را از غزه خارج کنند. اما آنچه مسلم است این اسکله به بهانه نیازهای بشردوستانه ساخته شده، ولی آنچه که قطعی است، حضور آمریکا در نوار غزه چه با سلاح و چه بدون سلاح است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این طرح شامل دو بخش اصلی است که باید به هم وصل شوند. یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها