Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یونس رنجکش روز شنبه در جلسه کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا افزود: ۹ هزار آب بندان گیلان به ۲ دسته قابل بهره برداری و دارای خاک غیرحاصلخیز تقسیم می‌شوند و ساماندهی آنها باید در دستور کار جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد.

وی اظهار کرد: آستارا توان بالایی در کاهش تنش های آبی دارد و با شناسایی آب بندان ها، امکان توسعه گردشگری با اقامت شبانه و استفاده از رینگ دور آب بندان برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و مقرون به صرفه نبودن واردات چوب، ترویج زراعت آن در عرصه‌های ملی ضرورت دارد و اراضی مساعد باید شناسایی شود و استاندار گیلان بر توسعه زراعت چوب در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی پایدار تاکید دارد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌ گذاری استانداری گیلان گفت: پنج هزار فرصت شغلی در گیلان شناسایی شده و بیش از ۴ هزار آن در حوزه گردشگری است و کشاورزی، صنعت و خدمات در رده‌های دیگر قرار دارند.

رنجکش اظهار کرد: باید چرخ ۳۱۷ واحد راکد اقتصادی گیلان با برنامه ریزی کارگروه‌های مختلف به حرکت در آید و آستارا دارای ۱۵۷ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است و به عنوان دروازه کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم گفت: ساخت شهرک صنعتی مرزی بین المللی ایران و آذربایجان در آستارا جزو مصوبات سفر رئیس رجمهوری به گیلان است و رونق صنعت باعث تقویت اقتصاد خواهد شد.

 فرهاد دلق پوش افزود: ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور در آستارا پیگیری می شود و کاربری تجاری و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید حفظ شود.

فرماندار آستارا هم در این جلسه گفت: از اقتصادی کردن آب بندان ها توسط دفتر اداره کل جذب و امور سرمایه گذاری استانداری استقبال می کنیم و  شیوه نامه ابداعی گیلان برای مدیریت آب بندان ها، با نظر مثبت رئیس جمهوری به استانداران کشور ابلاغ شده است.

حسن رستم زاد افزود: ۱۱ آب بندان آستارا دارای ۲۰۹ هکتار وسعت و چهار و نیم میلیون متر مکعب ظرفیت است و در صورت لایروبی و توسعه، ظرفیت آنها به ۶ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: آستارا به دلیل برخورداری از سه مرز آبی، خشکی و ریلی بستر مناسب سرمایه‌گذاری است و باید با برنامه ریزی تخصصی، به مرکز تجارت با کشورهای اوراسیا تبدیل شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا استانداری گیلان کم آبی سرمایه گذاری گیلان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۸۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران

افراسیاب میرزایی در گفتگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ برای طرح‌های مرتبط با سدهای هراز، گلورد، زارم‌رود، سجادرود و البرز در مجموع ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که این رقم در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای سد هراز با تعریف طرح بسته هراز که شامل سد و شبکه می‌شود در قالب فاینانس چین اعتبارات مورد نیاز را تأمین مالی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های متعدد مرتبط با آب در استان مازندران با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجراست و تلاش می‌شود که از منابع اعتباری مختلف و همچنین تعامل با پیمانکاران روند اجرایی هیچ کدام از طرح‌ها متوقف نشود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است